مدیرکل پزشکی قانونی ایلام : کمبود پزشک داریم/6شهرستانمان پزشکی قانونی ندارد

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام گفت: شهرستان‌های آبدانان، ملکشاهی، مهران، سیروان، بدره و چرداول فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند.

به گزارش تسنیم، ساسان روندی اظهار داشت: پزشکان برای خدمت در مراکز پزشکی قانونی به دلیل اینکه با افراد بزهکار برخورد می‌کنند، مایل نیستند.

وی با بیان اینکه کارکنان و پزشکان پزشکی قانونی همواره از طرف افراد بزهکار تهدید می‌شوند، افزود: در برخی از موارد افراد بزهکاری که به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند با کارکنان ما درگیر می‌شوند و سبب بروز مشکلاتی می‌شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام عنوان کرد: چهار پزشک در سال گذشته با پزشکی قانونی استان ایلام همکاری می‌کردند که دو نفر از این پزشکان به دلیل بروز همین‌گونه مشکلات باوجود اینکه در کادر رسمی بودند از سمت خود انصراف دادند.
وی عنوان کرد: کمبود پزشک در پزشکی قانونی یک معضل است چراکه کار اصلی در پزشکی قانونی را پزشک انجام می‌دهد و در ایلام نیز با کمبود پزشک مواجه هستیم.
روندی تصریح کرد: دریافتی پزشکان در پزشکی قانونی نسبت به سایر پزشکان شاغل در وزارت بهداشت بسیار کمتر است و می‌توان گفت که حتی پزشکان مستقر در این مراکز باوجود سختی کار 50 درصد همکاران خود در بخش بهداشت و درمان دریافتی ندارند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام عنوان کرد: در استان ایلام پزشکی قانونی تنها در شهرستان‌های دره شهر، ایوان، دهلران و ایلام نمایندگی دارد و سایر شهرستان‌های استان ایلام فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند.
وی با بیان اینکه برای خرید دستگاه سم‌شناسی حدود 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در شرایط کنونی امکان تأمین آن میسر نیست، تصریح کرد: ساختمان جدید مرکز پزشکی قانونی در استان ایلام تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد که با راه‌اندازی آن ضمن تأمین فضا و تجهیزات بخشی از مشکلات حل می‌شود.
روندی افزود: ما در استان ایلام با کمبود نیرو و امکانات روبه روهستیم و اکنون در استان ایلام 26 نیروی انسانی وجود دارد که پاسخ‌گوی حجم بالای مراجعه‌کنندگان به این مراکز نیست.
وی گفت: با توجه به تردد بالای مسافران و زائران عتبات عالیات در استان ایلام وبروز اتفاقات و حوادث احتمالی ناشی از این امر، فعالیت کارکنان پزشکی قانونی مرکز ایلام چندین برابر شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام خاطرنشان کرد: از خیرین عزیز می‌خواهیم که در تأمین نیازهای مراکز پزشکی قانونی همکاری و حضور داشته باشند.
وی گفت: در استان ایلام متاسفانه سردخانه اتاقکی وجود ندارد و درصورتی‌که مشکلی رخ دهد نمی‌توانیم اجساد را نگهداری کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =