وقتی دستور استاندار برای قهرمان بر زمین می ماند !!/ مانع تراشی مسئولان راه و شهرسازی

همیشه زندگی قهرمانان رشته های ورزشی متفاوت از دیگران بوده، یک ورزشکار برای رسیدن به عنوان قهرمانی سختی های زیادی را تحمل می کند که شاید تحمل خیلی از سختی های قهرمان برای هر کس امکان پذیر نباشد. اردوهای طولانی مدت، شرکت در مسابقات انتخابی فرسایشی، دوری از خانواده، تحمیل هزینه های جانبی، مسافرت های طولانی مدت ورزشی و ... از جمله سختی ها و رنج هایی است که یک ورزشکار برای حرفه ای ورزش کردن باید آن ها را تحمل کند

اما شرایط وقتی برای قهرمانان سخت تر می شود که از حمایت مادی و معنوی مسئولان برخوردار نباشد اینها را گفتیم تا یکی از قهرمانان بی حاشیه و با اخلاق پرورش اندام استان و ملی پوش کشور را معرفی کنیم تا بخشی از فشردگی زندگی ورزشی او مطلع شویم.

رضا نوری آرا اهل خرم آباد است 14 سال است بصورت حرفه ای در پرورش اندام جهان فعالیت دارد. دارنده 13 مدال طلای انتخابی تیم ملی پرورش اندام کشور است.

2 دوره قهرمان قهرمانان مسابقات جهانی در سال های 2013 و 2015 مجارستان و هندوستان، 2 دوره عنوان ستاره مسابقات لقب گرفت، یک دوره فینالیست مسابقات جهانی در کشور برزیل بود و یک دوره نیز در کشور امارات در مسابقات جهانی شرکت نمود شاید هر شخص ورزشی یا غیر ورزشی با دیدن و رویت این روزمه درخشان در خیال این باشد که نوری هم اکنون چه از نظر ورزشی و چه از نظر زندگی در رفاه کامل باشد اما واقعیت چیز دیگری است و ایشان بر اثر بی مهری و بی توجهی های مکرر مسئولان بخصوص مسئولان ورزشی قید حضور در مسابقات جهانی که قرار بود در هلند شرکت کند را زد و به دعوت فدراسیون پرورش اندام نه گفت و انصراف خود را در اعزام به هلند اعلام نمود

در حالی که در پایتخت و حتی خارج کشور بشدت خواهان جذب رضا نوری آرا و استفاده از توانمندی و تجربیات ایشان برای باشگاه های خصوصی و جوانان هستند و پیشنهادات مالی بسیار مطلوبی به وی می دهند و البته ایشان صرفاً به صرف علاقه به خدمت شهر و جوانان همشهری به این پیشنهادات پاسخ منفی می دهد اما در شهر و استان خود نزد مسئولان گویی غریبه ای است و انگار نه انگار که ایشان 14 سال عمر خود را بصورت حرفه ای در ورزش پرورش اندام گذرانده است.

در حالیکه مسئولان ورزشی حتی تجلیل و استقبال از بازگشت از مسابقات ایشان را نداشته اند چند ماه گذشته موفق به کسب قهرمان قهرمانان از کشور هندوستان شد و در سکوت خبری وارد استان گردید و بدون سر و صدا در باشگاه خصوصی خود که آن هم بدون حمایت مسئولان با هزینه های بیش از 200 میلیونی شخصی تأسیس شده رفته و مشغول آموزش تخصصی پرورش اندام به جوانان شد.

سیاست توسعه ورزش در لرستان چگونه است که هنگامی که کارشناسان و متخصصات خارج استان و خارج کشور حاضرند با پیشنهادات مالی وسوسه انگیز او را به خدمت بگیرند بخاطر فشار مالی مجبور می شود خودروی شخصی خود که یک دستگاه پژو پارس می باشد را بفروش برساند و آن را هزینه تغدیه و شرکت در مسابقات و همچنین تجهیزات ورزشی نماید آیا در باور می گنجد که قهرمانی که حداقل 10 سال پیاپی حرفه ای ورزش کرده و مدال جهانی و ستاره مسابقات را بدست آورده هم اکنون سوار بر یک دستگاه موتور سیکلت تردد نماید؟ آیا جوانان امروز ما با دیدن ایشان که الگوی فنی و اخلاقی عده زیادی از جوانان می باشد بی انگیزه نمی شوند آیا اگر تعصب و علاقه نبود این دسته از قهرمانان حاضر به ماندن در استان بودند؟ امیدواریم مسئولان ورزشی استان در اسرع وقت نسبت به حضور در باشگاه محل فعالیت این قهرمان اقدام نموده و برابر قوانین موجود هرآنچه که می توانند همانند سایر استان ها از ایشان حمایت نمایند و جبران مافات کنند!!

جالب تر اینکه بیشتر ورزشکاران و دوستان این قهرمان در دیگر استانها که بهمراه نوری آرا از مسابقات جهانی 2013 مجارستان بازگشته بودند و عنوانی به مراتب کمتر از نوری کسب نمودند همگی پاداش های خود را که شامل یک قطعه زمین بود دریافت کردند و زندگی خود را با همان قطعه زمین تأمین نمودند اما چرا در لرستان مسئولان استان نسبت به نوری آرا که بارها قهرمان قهرمانان جهان و ستاره مسابقات را کسب کرد کم لطف هستند و فاقد جسارت مدیران دیگر استان ها می باشند و حتی کوچکترین پاداشی را به وی اهدا نکردند.

اما با گذشت این همه تلخی بعد از ناامیدی از مسئولان، این قهرمان ارزنده پرورش اندام جهان در دیداری حضوری با استاندار لرستان و بیان نظرات ، پیشنهادات و گلایه ها و یا درد دلها جهت آینده ورزش خود تنها خواسته ای که از شخص استاندار داشت همچون دیگر دوستانش در دیگر استان ها دریافت قطعه زمین بود. مهندس بازوند که شخص ورزشی که براحتی مشکلات ورزشکاران را درک می نماید در اقدامی فوری و سریع و قابل تقدیر به مسئولان ورزشی و راه و شهرسازی استان دستور می دهد که در اسرع وقت یک قطعه زمین به پاس زحمات و کسب افتخارات 14 ساله نوری آرا به وی اهدا نمایند گذشته از آنکه بعد از این دستور حدود 6 ماه است که قهرمان ارزنده لرستانی پیگیر تحقق این مهم می باشد اخیراً آقای استاندار جهت پیگیری وضعیت ایشان متوجه شدند که قطعه زمین تاکنون اهدا نگردیده که خوشبختانه مجدداً بصورت کتباً به دستگاه های مربوطه مکاتبه نموده و مهلتی را به مسئولان راه و شهرسازی داده تا هرچه سریعتر زمین این قهرمان را به وی اهدا کنند بعد از پیگیری های که داشتیم مسئولان راه و شهرسازی متاسفانه تعامل آنچنانی با این قهرمان ارزنده ندارند و همچنان خود را گرفتار تشریفات اداری نمودند و تاکنون بعداز حدود 10 ماه ، رضا نوری آرا در راهروهای راه و شهرسازی استان سرگردان است !! و طوری با او رفتار می شود که از آمدنش به اداره کل راه و شهرسازی برای پاداشی که استاندار تعیین کرده پشیمان شود. گذشته از آنکه شان قهرمانان ما بقدری باید بالا باشد و برای آنها احترام قائل شویم که پیگیریها و رایزنی ها و کلا مراجعات این چنینی را می بایست اداره کل ورزش تقبل نماید که با عرض تاسف این چنین تفکری در ورزش استان حاکم نیست اما جامعه ورزشی استان این حرکت مثبت و ارزنده جناب استاندار را به فال نیک گرفته و نهایت تشکر خود را از ایشان دارند و امید می رود دیگر مسئولان استان به اندازه

شخص استاندار دغدغه ورزشکاران را داشته باشند و انتظار می رود قول استاندار رنگ عملی و اجرایی بخود گیرد تا حصول نتیجه پیگیر قول استاندار به قهرمان پرورش اندام جهان خواهیم شد.

سید احمد موسوی/

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =