ماجرای مهناز افشار بازیگر سینما و حاشیه‌هایی که مدت‌هاست اطراف او را محاصره کرده، داستانی است با پایانی نامشخص.

افرا امیری: همه چیز از شایعهای شروع شد که در شبکههای مجازی دهان به دهان میچرخید: ازدواج مهناز افشار با پسر محمدعلی رامین.  شایعهای که البته چندی بعد به واقعیت پیوست و موجی بلند از اعتراض و اظهارنظر درباره این اتفاق به سوی مهناز افشار روانه شد. موجی که رفته رفته به یک سونامی بزرگ تبدیل شد. 

اگرچه افشار از همان آغاز در صدد آن برآمد که این وضعیت را مدیریت کند، اما کاربران شبکههای مجازی و مردمی که در جریان این ازدواج قرار میگرفتند، کاری به دلایل این بازیگر برای انتخابش نداشتند. حریم شخصی، زندگی خصوصی و صاحب اختیار بودن آدمها همه موضوعاتی بود که به نظر منتقدان مهناز افشار محلی از اعراب نداشت. استدلال هم شهرت و حرفه افشار بود. 

بازار شایعات داغ بود. از مهریه کلان و قباله میلیاردی گرفته تا ازدواج پیشین یاسین رامین که میگفتند علت بر هم خوردنش مهناز افشار بوده است. ماجرا همین طور ادامه داشت و در این میان حرفهای مرضیه برومند درباره قباله میلیاردی یک بازیگر که مهناز افشار بود، آتش ماجرا را تیزتر کرد. 

محمدعلی رامین، پدر یاسین رامین، در میان مدیران دولت احمدینژاد، چهره شناختهشدهای بود. مدیری که به روزنامهنگاران زیادی سخت گرفت و با طرح موضوع انکار هولوکاست، حاشیههای زیادی برای کشور درست کرد. همین سابقه کافی بود تا مردم از ازدواج مهناز افشار با پسر او به شدت آزرده شوند. هر چقدر هم که این وسط مهناز افشار گفت که اعتقادات پسر و پدر ربط چندانی به هم ندارند، کسی به خرجش نرفت.

بعد از انتشار خبر ازدواج این دو و خواندن خطبه عقد توسط رئیس دولت هفتم و هشتم، حتی او هم از انتقادها دور نماند. در این میان رسانههایی به سراغ محمدعلی رامین رفتند تا نظر او را درباره این اتفاق بپرسند. او یک بار در حاشیه بازدید از نمایشگاه رسانههای دیجیتال وقتی خبرنگاری از او پرسید واکنشش نسبت به ازدواج پسرش با مهناز افشار چیست گفت:‌ «شما اگر جای من بودی چه کاری میکردی؟ من سکوت را جواب بسیاری از پردهدریها، بیحیاییها و سرک کشیدن در زندگی خصوصی خودم انتخاب کردم.» (اینجا)

اما سکوت آقای رامین چندان طول نکشید. او در مصاحبهای با مجله «صدا» گفت که نه از آشنایی پسرش با این بازیگر خبر داشته و نه پسرش از او مشورتی خواسته است. در نتیجه درست یک روز قبل از مراسم از این اتفاق خبر داشته است و ترجیح داد «نوح»‌وار با این موضوع برخورد کند: «حرف تازهای جز تذکر نداشتم. چونپسرم باورهای پدرش را خوب میشناسد اما به عنوان یک پدر مسلمان حق دخالت نداشتم. پسرم برای لحظاتی پدرش را در وضعیت حضرت نوح میدید اما من هرگز پسرم را در وضعیت پسر نوح ندیدم…» (اینجا)

چند وقتی گذشت تا دوباره این ازدواج و این بازیگر به سرخط خبرهای جنجالی بازگشت. این بار خبر باردار شدن او بود که ماجرا آفرید. ماجرایی که با انتشار یک خبر دیگر به اوج رسید: «مهناز افشار برای به دنیا آوردن فرزندش ایران را ترک کرد». اینجا بود که انگار داغ دل مردم و آنهایی که نسبت به ازدواج این بازیگر با پسر محمدعلی رامین انتقاد داشتند را تازه کرد. 

آنها نسبت به این کار مهناز افشار واکنش شدیدتری نشان دادند. این که چرا او کشور را ترک کرده و برای گرفتن پاسپورت یک کشور دیگر ــ که میگفتند امریکاست ــ به آنجا سفر کرده است. بحث آقازاده و آقازادگی و پرسش «از کجا آوردهای» بالا گرفت.

مگر بیمارستانهای ایران چه چیزی کم دارند؟ یا چرا ملیت و هویت خود را فراموش کردی؟ و … همه سئوالهایی بود که بیوقفه در فضای مجازی پرسیده میشد. (اینجا) 

با انتشار نخستین تصویر از کودک این بازیگر ابعاد تازهتری به خو دگرفت. (اینجا) 

چند روز بعد این بازیگر در صفحه شخصیاش نسبت به انتشار عکسهای شخصی و خانوادگیاش در فضای مجازی انتقاد کرد: «کودکان فرشتگان زمینی هستند… پس به حرمت آنها کمی انصاف داشته باشیم… به غیر از عکس آخر که توسط من در اینستاگرام و فیس بوک گذاشته شده دو عکس دیگر در صفحات و سایتها بدون اجازه من و از وایبر خانوادگی من برداشته شده و متاسفانه پخش شده… متاسفم که به هر دلیل حاضر میشویم عکسهایی را منتشر کنیم که رضایت صاحبش را ندارد که اگر داشت خود صاحب عکس آنها را در اختیار قرار میداد…» 

این اعتراض هم مقبول طبع منتقدان افشار قرار نگرفت. آنها نوشتند این بازیگر به جای اعتراض و اعلام عمومی باید به کسانی که در وایبر خانوادگیاش عضو هستند اعتراض کند. (اینجا) 

بالاخره این اعتراضات و حرف و حدیثها صدای یاسین رامین را هم درآورد. او که تا این مدت سکوت کرده بود و ترجیح داده بود پشت پرده بماند. او با اشاره به سایتهایی مثل مشرق و الف در سایت پارسینه نوشت:‌ «خوشحال هستم که بالاخره برای گردانندگان سایتهای مشرق و الف این فرصت را فراهم کردم که با کینهورزی نسبت به همسرم و جامعه هنرمندان، رویای قلبی خودشان را در قالب تیتر «شناسنامه آمریکایی حق مسلم فرزندان ماست» منتشر کنند و به تبلیغ گسترده آن بپردازند.»

او به «همسر صبور» و «فرزند نازنین»ش وعده داد که اجازه سلب هویت ایرانیشان را به هیچ بنیالبشری نخواهم داد و گفت:‌ «مهناز افشار نه به امریکا مهاجرت کرده است و نه اساسا فرزندی در امریکا به دنیا آورده و نه هرگز برای خود یا فرزندش شناسنامه امریکایی درخواست کرده است.» (اینجا) 

اما اظهار نظر یاسین رامین، نه تنها منتقدان آنها را آرام نکرد که عصبانیتر هم کرد و دست آخر کار به جایی رسید که مهناز افشار در توئیتر خود نسبت به همه حرف و حدیث ها دوباره واکنش نشان داد. (اینجا)  

او رسما اعلام کرد که مخالف ایدئولوژی محمدعلی رامین است و از این که برای دخترش آرزوی مرگ کردند اظها تاسف کرد. با این حال باز هم منتقدان حرف خود را میزنند. به دوره تحریمها و وارادات دارو که میگویند زیر نظر یاسین رامین بوده اعتراض میکنند.

شاید همین اتفاقات بود که باعث شد مرضیه برومند در مراسم افتتاح نمایش «اسم» شاید برای کمک به مهناز افشار دوباره موضوع حرفهایی که درباره قباله مهناز افشار را زده بود پیش بکشد و از او عذرخواهی کند. او همچنین از دوستدارانش خواست که مهناز افشار را هم دوست داشته باشند: «یک حرفی مدت‌هاست روی دلم مانده، در نشست مطبوعاتی مدیر سابق مرکز هنرهای نمایشی که درباره وضعیت تئاتر برآشفته بودم به همه انتقاد کرم از رئیس جمهور و وزیر ارشاد گرفته تا مدیر مرکز و در پایان از یک بازیگر سخن گفتم و متاسفانه تنها چیزی که از آن مطلب پررنگ شد، این بخش بازیگر بود.»

او گفته نمی‌داند چرا دیواری کوتاه‌تر از مهناز افشار پیدا نکرده است:‌«به هر حال چند روز بعد از آن ماجرا در نشست دیگر در حضور خبرنگاران از مهناز افشار عذرخواهی کردم و نمی‌دانم چرا دیواری کوتاه‌تر از ایشان پیدا نکرده بودم اما این مساله آنقدر که صحبت‌های قبلی‌ام بازتاب داشت، انعکاس نداشت.» 

از نظر مرضیه برومند حالا همه چیز تغییر کرده است:‌«الان مهناز افشار بچه‌دار شده است. من برای او و دخترش آرزوی خوشبختی و سلامتی می‌کنم. به هر حال یک بچه به دنیا آمده است و همه ما باید دعای خیرمان بدرقه راه این کودک باشد.» 

او از دوستدارانش خواسته که دعای خیرشان را از مهناز افشار دریغ نکنند:‌ «از همه کسانی که به من لطف دارند، می‌خواهم دعای خیرشان و همچنین لطف‌شان را از مهناز افشار دریغ نکنند. امیدوارم همه کودکانی که به دنیا می‌آیند، دنیایی بدون جنگ و خشونت داشته باشند.» (اینجا) 

اما وقتی مهناز افشار باز هم در صفحه شخصی‌اش این مطلب را با عنوان تکذیبیه مرضیه برومند منتشر کرد هم منتقدان با او بر سر مهر نیامدند. آنها همچنان بر مواضع خود پافشاری کرده و می‌کنند و خیال فراموش کردن ماجرا را ندارند.

باران اتهام و اعتراض بر سر مهناز افشار و همسرش باریدن گرفته است. بارانی که انگار خیال تمام شدن ندارد و معلوم نیست این بازیگر و خانواده‌اش کی می‌توانند از این شرایط بیرون بیایند. 

شرایطی که در به وجود آوردنش شاید بیش از هر چیز کسی مقصر باشد که خود را کنار کشیده و ترجیح می‌دهد پسر و عروسش به تنهایی بار سنگین انتقادها و اعتراض‌ها نسبت به عملکرد او را به دوش بکشند.


5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    197 5
    شهرت یک شمشیر دولبه است و شخصی که مشهور است یا به تصور خودش مشهور شده روی لبه فوق العاده نازک این شمشیر حرکت میکند .هر لحظه امکان یک اشتباه و در نتیجه نابودی برایش فراهم است .متاسفانه در این ماجرا خود خانم افشار و همسرش کم مقصر نیستند .چه که از روزیکه این بانو باردار شد گزارشات لحظه به لحظه از این اتفاق خارق العاده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ در شبکه های اجتماعی و ... ارسال شد و به این موارد هرچه بیشتر دامن زده شد .
    • بی نام A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
      14 7
      اون دختر کوچولو که مقصر نیست
    • دایی جون IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
      4 3
      عرشیا با نظرت موافقم.خانوم افشار یه جورایی خودش مقصره.نباید زندگی خصوصی شو برای مردم احساساتیایران رو میکرد اما الان که این اتفاقات افتاده ما مردم باید خودمونو کنترل کنیم.قضاوت نکنیم...
  • بنده خدا A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    152 5
    خودم کردم که ... بر خودم باد
  • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    104 3
    از بس پسرشا خوب تربیت کرده
  • بی نام RO ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    112 6
    آخر ما نفهمیدیم بچشون ایران به دنیا اومده یا خارج؟
    • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
      113 3
      البته خارج، خارج
    • حمید A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
      131 4
      پسر ایشون در آلمان به دنیا اومده که کاملاً هم با نیت گرفتن تابعیت آلمانی بوده
    • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
      88 2
      آلمان به دنیا اومده
  • هومن ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    356 1
    بحث بر سر سبك زندگي اين خانم نيست. بحث دو رويي فرزندان سياستمداران است. كه مردم در تحريم زندگي كنند و بگويند مرگ بر امريكا اما نوه هاي خودشان در امريكا متولد شوند. اگر قاي رامين بر خانواده اش انقدر نفوذ ندارد كه از نظر فكري همه را با خود همسو كند چه توقعي داريم كه بتواند مملكت را اداره كند ان هم براي مدت سال
    • بی نام IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
      8 0
      افررررین
  • بی نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    132 4
    آرزوي مرگ آن هم براي يک کودک بيگناه اشتباه است.اما هرگز کسي جنايت و خيانت و دزدي خانواده رامين و وابستگانش را فراموش نمي کند.پولي در حال خرج شدن است که از راه رانت و غيرقانوني بدست آمده است.همگي منصف باشيم.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    81 2
    شایدم اینم یه جور فیلم شونه که کلا برن آمریکا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حمید A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    145 1
    پسر ایشون در آمریکا به دنیا نیومده. بلکه خانم افشار در آلمان وضع حمل کردن. جناب آقای رامین فرمودن تولد در آلمان باعث گرفتن تابعیت نمیشه، در صورتی که برعکس این ادعا تولد در آلمان کاملاً می تونه به یک کودک تابعیت آلمانی اعطا کنه. خدا ما را شر دروغ در امان نگه داره
  • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    23 38
    شما کاسه داغ تر ازآش نشو، آقای رامین بسیار در حق مطمبوعات بد کرد، ولی اینجا نمی توان رویکرد این دو را نادیده گرفت و بعد در اومد گفت که مثلا رامین پدر هم باید انتقاد بشه، مساله اینه که فرزندان سیاست مداران ما دو رو هستند حالا چون مهناز افشار بوده لطفا یادت نره خیلی وقایع رو، خیلی چیزا رو، از جمله اینکه همسر مهناز افشار خودش روزی کنار پدرش سرسخت ایستاده بود، با ازدواج تغییر موضع داده حرف دیگری است لطفا منتشر کن
  • مسعود RO ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    84 2
    هرکی خربزه میخوره پای لرزش هم وامیسته
  • مهدی IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    124 1
    خود کرده را تدبیر نیس من کاری ندارم ولی زمان خدا بیامرز یدونه داروی عفونتیو پیدا نمیکردیم امیدوارم کسانی که از این راه پول پارو میکنن با جان مردم به زمین گرم بخورند....
  • بی نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    ای بابا ول کنی این بیچاره ها رو.بزارین زندگیشون را بکنند. اصلا عروس هرکی شده به کسی مربوط نیست مخواد بچه اش را هر جا بدنیا بیاره....واقعا چه آدمای حسودی هستیم ما ایرانیها. هر کی میتونه بره یه کشور دیگه بچه اش را بدنیا بیاره و اقامت بگیره.آخه حسادت هم حدی داره.
    • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
      11 0
      جیگرم مسئله اينه که رطب خورده و منع رطب میکنن
    • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
      11 0
      دوست عزیز حرف شما زمانی صحیح هست که مطمئن باشی طرف از جیب خودش خرج کرده و این سطح رفاه رو برای خانواده اش تهیه کرده
    • یه نفر A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
      11 0
      با احترامی که برای شما و همه مردم قایلم باید بگم که شما دیگه خیلی دارین ساده از این موضوع عبور میکنین...ببینین آقا یا خانم بی نام بحث ازدواج دو نفر معمولی نیست که......مخصوصا اینکه یه طرف ماجرا کسیه که برمیگرده به مقامات و سیاستمداران جامعه.....به نظر شما نباید واسه مردم مهم باشه کسانی که دارن این مملکتو اداره میکنن چطور رفتار میکنن و چکار میکنن؟؟ معلومه که این افراد باید بیشتر از مردم عادی مواظب رفتارا و کاراشون باشن.......پس توجه به رفتاراشون لازمه................
    • سیامک A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
      13 1
      این حرفا از سر حسادت نیست.تو اگر حسودی به دیگران دخلی نداره.اینا از سر سوزش دله که آقایون معلوم نیست از کجا اومدن واز کجا آوردن اونوقت با جون وسلامتی مردم بازی میکردن واز همون درآمدها الان میرن بچه شون رو اروپا بدنیا میارن که به وقتش بتونن راحت برن وبرنگردن.
    • بی نام A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
      11 0
      شما اصل اعتراض مردمو نفهمیدین دقیق بخون میفهمی موضوع چیه مسله بدنیا اوردن اینجا اونجا نیست مسله چیزی که برای مردم ننگه وبد برای اینا درسته وقانونی
  • بی نام US ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    10 0
    آقایان رامین ،سایه ها به دیوارها بر می گردند و دستها به دهان ها
  • یاسر A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    1 1
    اینکه اینقدر کشش میده جالبه جنگ بر سرچیست؟ بقول علی دایی عزت را خدا میدهد
  • بی نام SE ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    9 0
    بابا تورا بخدا آقازاده آقازاده نکنید مگر بقیه ملت نوکر زاده هستن یا اصلا شخص محمد علی رامین کی هست که پسرش چی باشه تمام ملت ایران آقازاده هستن
  • بی نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 4
    کاش خوانندگان شما همان قدر که به مهنار افشار وخبرهای زندگی اش حساس بودند به خشکسالی ها ومشکلات دیگر مثل آمار بالای اعتیاد هم حساس بودند
  • نقی A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    5 26
    طرفداری از هیچ احدی نمیکنم ولی ما کی میخوایم دست از سر فضولی و کندوکاو زندگی دیگران برداریم؟ ملت موبایل بدست جهان سومی دوروز برین ۴تا کشور مثل دبی ترکیه مالزی.....ببنین اونا دنبال چی هستن ما دنبال چی
  • امير A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    3 34
    چطور ميتونيم به زندگي خصوصي فردي انتقاد كنيم اهاي مردم عزيز به من و شما ربطي نداره كي با كي ازدواج ميكنه طرز فكر هر كسي به خودش ربط داره انتخاب شريك زندگي چيزي نيست كه ما بخواهيم براي كسي تصميم بگيريم كي ميخوايم ما متوجه اين ابتدايي ترين حقوق فردي همديگه باشيم.دوستان عزيز ما فقط ميتونيم از بازي ايشون انتقاد كنيم نقد كنيم نه زندگي خصوصي والسلام
    • بی نام A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
      13 1
      پول بیت المال از جیب ما مردم میره ها
    • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
      11 0
      دوست عزيز مسئله فضولی و دخالت نیست اعتراض به سوء استفاده تظاهر رفیق دزد و شریک قافله بودنه درضمن هرکسی در مورد مسایل شخصی یه تعریفی داره همه یه جور فکر نمی کنند.گزارش پیاپی از بارداری ازدواج همراه با عکس نظر در مورد پدر شوهر مادر شوهرو....اگه خصوصی چرا انتشار میدن.مگه انیستا گرام جلد مجله خصوصیه
  • بی نام A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    10 1
    چقدر این رامین منفور بوده که آتش آن پسرش را گرفته.
  • بی نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    14 0
    این آدم ها از جنس ما مردم عادی نیستند.یعنی نمی خواهند که باشند.