کم توانی ذهنی نوع معلولیت 50درصد دانش آموزان استثنایی ایلام است

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام گفت: کم توانی ذهنی نوع معلولیت 50درصد دانش آموزان استثنایی این استان است.

به گزارش ایرنا، سید محمد موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون از مجموع 700دانش آموز استثنایی این استان بیش از 350نفر دچار اختلال ذهنی هستند.
وی نوع معلولیت سایر دانش آموزان استثنایی این استان را به ترتیب شنوایی، بینایی، اختلال رفتاری و هیجانی (اوتیسم)، جسمی، حرکتی و چند معلولیتی اعلام کرد.
وی اظهار کرد: بیشترین علت معلولیت این دانش آموزان مسایل ژنتیکی و ازدواجهای فامیلی، مصرف دارو در دوران بارداری، قرار گرفتن در معرض اشعه، بیماریهای مزمن، مراقبتهای ناصیحح دوران بارداری، تغذیه نامناسب و فقر و محرومیتهای محیطی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه بیشتر دانش آمزوان استثنایی استان پسر هستند افزود: این دانش آموزان در 22مدرسه در مقاطع مختلف از پیش دبستان تا هنرستان به تحصیل اشتغال دارند.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام بیان کرد: مدارس کلیه مقاطع تحصیلی برای این دانش آموزان در شهرهای استان دایر بوده ولی برخی مناطق کم جمعیت که تعداد دانش آموزان آن اندک بوده و باید تفکیک جنسیتی شوند فاقد مدارس در مقطع دبیرستان و هنرستان هستند.
به گفته وی، اکنون 300 معلم، گروه توانبخشی، مشاوره، پرورشی، اداری و عوامل اجرایی در مدارس استثنایی استان مشغول خدمت هستند.
موسوی اضافه کرد: دانش آموزان استثنایی استان علاوه بر خدمات آموزشی سایر خدمات نظیر، توانبخشی، مشاوره، کاردرمانی، گفتار درمانی، مراقبتهای بهداشتی، آموزش خانواده و تامین و تجهیزات توانبخشی شامل ویلچر، واکر، سمعک، عینک را بصورت رایگاندر طول سال تحصیلی دریافت میکنند.
تاکنون 11هزار معلول در استان ایلام شناسایی شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =