آنچه در ادامه می آید بخشی از مشاهدات خبرنگار خبرآنلاین از این روز تاریخی است:
-
از ساعات اولیه صبح مردم کم کم از خانه ها بیرون می آیند.هر کس از جای حرکت می کند اما مقصد یک جاست. میدان آزادی.
- یکی از اقدامات امسال در راهپیمایی 22 بهمن ایجاد غرفه در طول مسی راهپیمایی بود. روزنامه جوان ،راه مردم ،فرهنگ آشتی ازجمله روزنامه های بودند که درراهپیمایی امسال با ایجاد دکه به توزیع ویژه نامه یا اقلام تبلیغاتی می پرداختند. هفته نامه پنجره نیز در اقدامی مشابه شماره های از مجلات گذشته خود را در معرض دید عموم قرار داده بود.
-
استفاده از فرصت راهپیمایی برای تبلیغات یکی از مسائلی بود که در نوع خود جلب توجه می کرد. دو شرکت مهم ارتباطات سیار کشور در راهپیمایی امروز حضور فعالی داشتند و به تبلیغ محصولات خود می پرداختند. در این میان شرکت ارتباطات سیار کلاه در میان راهپیمایان توزیع می کرد و شرکت دیگر مخابراتی نیز در سطحی وسیع به توزیع تراکت هایی درباره محصولات شرکت خود می پرداخت؛ پوسترهای که تنها فایده اش آن بود که کف خیابان را زرد می کرد.
-
درطول مسیر راهپیمایی همه مناطق شهرداری با ایجاد غرفه های متعددی به راهپیمایان خدمات رسانی می کردند.غرفه کودکان از شلوغ ترین بخش های غرفه های شهرداری تهران در این مراسم بود؛ تصاویری که کودکان از هواپیمای امام ،پرچم ایران و ...کشیده بودند نشان دهنده ذوقی بود که کودکان را به خلق این آثار واداشته بود.
- دانشگاه هنر در اقدامی ابتکاری با عروسک «کلاه قرمزی» دوست قدیمی کودکان را برای آنها زنده کرد. کشیدن کاریکاتور و پرتره از شهروندان تهرانی در غرفه این دانشگاه از دیگر خدمات رایگانی بود که دننشجویان به راهپیمایان تهرانی ارائه می دادند.
-
شرکت سایپا در طول راهپیمایی با ایجاد غرفه هایی تمثال مقام معظم رهبری را در بین راهپیمایان توزیع می کرد.
-
در بخش از میدان انقلاب گروههای دف نواز کمیته فرهنگی دهه فجر عابران را متوجه خود می کردند. در حاشیه غرفه آنان پیرمردی آرام نشسته و عکسی قدیمی از امام راحل را به همراه خود داشت. آن عکس نیازی به هیچ توضیحی نداشت و می توانست نشان دهد چرا پیرمرد در این سن و سال به راهپیمایی 22 بهمن آمده است.
- «تا آخر خط تنها آنهایی با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند»، «باید کاری کنیم که طبقه 3 روی کار بیایید»، «آیا پیام ما روشن نیست، محاکمه سران فتنه و آقازاده ها» و «bbc خفه شو» بخشی از پیام هایی بود که برخی از راهپیمایان خود اقدام به نوشتن آنها کرده بودند.
- علی رغم خبرهایی که در روزهای گذشته درباره حضور دانشجویان در مسیر راهپیمایی مقابل دانشگاه صنعتی شریف برای پاسخ گویی به شبهات سیاسی مطرح شده بود اما چنین جمع هایی دیده نمی شد.
-
«نصر من الله فتح القریب، مرگ بر این دشمن مردم فریب» و « فتنه گر آشوب گر این آخرین پیام است جنبش سبز علوی آماده قیام است» از جمله شعارهایی متفاوتی بود که در طول مراسم از سوی راهپیمایان سر داده می شد.
-
بازار خرده فروش ها هم در مراسم امسال گرم بود. باقالی فروش ها شاید جزو خوش شانس ترین این گروه بودند. فروش کفش، دمپایی، لوازم خانگی، عسل، البسه گرم، اسباب بازی، آجیل، چادر نماز، روسری، زیر پیراهنی، گل سر و.... از جمله اقلامی بودند که فروشندگان آن روز 22 بهمن با خاطره خوش به خانه می روند، چون می توانند مطمئن باشند که کلیه اجناسشان به فروش می رسد.
-
نزدیکی های میدان آزادی جوانی با چهره ای آفتاب سوخته آکاردئون می زد و نوجوان همراه او چشمش به دست هایی بود که به آنها کمکی کند. نوای آکاردئون جوان به شادی امروز نمی خورد و در میان همهمه شعارهای امروز گم می شد...
نظر شما