دنبال کردن اخبار فوتبال اروپا ما را به این نتیجه می‌رساند که رفتن ایکر کاسیاس به پورتو قطعی شده و اواخخر این هفته یا اوایل هفته آیده او به هواداران تیم پرتغالی معرفی می‌شود.

خبرگزاری خبرآنلاین - علی کربلایی/ حضور ایکر کاسیاس در پورتو، یک وضعیت جدید در این تیم ایجاد می‌کند. در حقیقت تاکنون پورتو به کارخانه بازیکن سازی فوتبال اروپا شهرت داشت. 460 میلیون پوند، درآمد خالص این باشگاه از فروش بازیکنانش بوده است. رقمی نجومی و عجیب و غریب که نشان دهنده برنامه‌ریزی فوق‌العاده مدیران باشگاه پرتغالی است. 

روش کار پورتو تاکنون ثابت بوده است. ارتباط قوی با استعدادیاب‌ها و ایجنت‌های بزرگ. این کلید موفقیت پورتو در برآورده کردن اهداف خود است. آن‌ها استعدادها را از سرتاسر دنیا جذب می‌کنند و بعد از بال و پر دادن به  آن‌ها، مبلغ سرمایه گذاری خود را با چند میلیون یورو سود پس می‌گیرند. جکسون مارتینز، رادامل فالکائو و جیمز رودریگز، ستاره‌هایی بودند که این باشگاه تنها از کشور کلمبیا به جهان فوتبال معرفی کرده است. 

با ورود کاسیاس نگاه‌ها به این تیم تغییر می‌کند. این بار نوبت یک استعداد نیست که وارد این باشگاه بشود، یک ستاره راهی پورتو می‌شود. به طور کل این تیم عادت به خرید ستاره‌ها ندارد. با وجود این که ستاره‌هایی که این تیم معرفی‌ کرده است، از تعداد انگشتان دو دست  و دو پا هم بیشتر است(!) اما خریدن ستاره‌ها، وضعیتی جدید را در  باشگاه‌ها ایجاد می‌کند. تا ماه ها هوادارانی جدید بازی‌های پورتو را نظاره می‌کنند، تا سیو‌ها، یا احیاینا اشتباهات  ایکر کاسیاس را ببینند. تا ببینند فلورنتینو پرز حق داشت او را  به فروش برساند، یا تصمیمی منطقی گرفت. این حجم از توجه‌ها، در فوتبال پرتغال حتی برای پرافتخار تیم این کشور هم مساله‌ای جدید است. 

کاسیاس، بالاترین دستمزد تاریخ کشور پرتغال را دریافت خواهد کرد که البته بخشی از آن توسط باشگاه سابقش تامین می‌شود. 

باید دید پورتو از این وضعیت جدید چه استفاده‌ای می‌کند. 

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد 30 از کرمان A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    21 0
    اسطوره ها ، همیشه در قلبها حضور دارن.کاسیاس محبوب و دوست داشتنی