خبرگزاری تسنیم نوشت:

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تولیدات داخلی دارو از خروج میلیاردها دلار جلوگیری کرده است و برای ۲۰ هزار نفر شغل ایجاد شده است، گفت: هیچ لیست سیاهی در سازمان غذا و دارو وجود ندارد و از انتقادهای سازنده نیز استقبال می‌کنیم.

رسول دیناروند با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو به هیچ عنوان با محدودسازی واردات دارو به دنبال رونق بخشی به بازار صنعت داروسازی نیست، عنوان کرد: سیاست کشور حمایت از تولید داخل است اما این حمایت بی‌حد و حصر نخواهد بود.

وی اظهار کرد: هیچ لیست سیاهی در سازمان غذا و دارو وجود ندارد و از انتقادهای سازنده نیز استقبال می‌کنیم.

دیناروند بیان کرد: اگر قرار است در صنعت داروسازی به جایی برسیم، صنعت نباید فقط به بازار محدود داخلی نگاه کند، اعتبار و بودجه بحش سلامت در کشور ما محدود است و به همین دلیل رشد هزینه‌های دارویی امکان پذیر نیست؛ یعنی بازار دارویی ما باید سقف داشته باشد، نمی‌توانیم اجازه دهیم که این سقف از حد مجاز بیشتر شود.

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه افزود: ما از انتقاد و اعتراض استقبال می کنیم و لیست سیاه هم نداریم، در مورد تولید و واردات نیز فرقی ندارد.

دیناروند عنوان کرد: بیش از 2 هزار 900 قلم دارو در فهرست دارویی کشور وجود دارد که بیش از دو سوم این اقلام نیز ساخت داخل است، این حجم تولید داخلی مرتبط با دارو ( اعم از داروی ساخته شده و مواد اولیه)، سالانه از خروج میلیاردها دلار ارز جلوگیری کرده است و برای حدود 20 هزار نفر ایجاد شغل کرده است که بیش از نیمی از آنها، دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک فناوری‌های نوین مانند « نانو و بیوتکنولوژی» وارد صنایع داروسازی شده است، گرچه به کارگیری این دانش و فناوری‌ها در تمامیت صنعت هنوز فراگیر نیست، اما در مجموع به صرف اینکه ایران دارای این صنایع مهم، آن هم در ابعادی است که می‌تواند حدود یک هزار و 850 قلم دارو را به تمامی اشکال دارویی ( قرص، کپسول، ویال، آمپول و ...) تولید کند دستارود بزرگی است که با تلاش‌های فراوان این افتخار برای کشور کسب شده است.

 

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =