معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، از شروع عملیات احداث اولین سیستم حمل و نقل کابلی به شکل واقعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: عملیات احداث اولین پروژه حمل و نقل کابلی واقعی و غیرتفریحی به صورت یک خط 1800 متری با 4 ایستگاه در دانشگاه آزاد اسلامی از اواخر اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرد تا شرایطی برای دانشجویان و کارکنان ایجاد شود و آنها بتوانند به راحتی بین دانشکده ها و دیگر بخش های این واحد تردد کنند.

مهندس هاشمی افزود: به دلیل اختلاف ارتفاع 1400 تا 1800 متری که در واحد علوم و تحقیقات وجود دارد، در حال حاضر از حدود 20 دستگاه اتوبوس و ون برای جابجایی دانشجویان و کارکنان استفاده می شود که هزینه نگهداری آنها رقم بالایی است.

وی با بیان اینکه این نوع حمل و نقل از امنیت بالایی مخصوصا در زمستان و فصل بارندگی برخوردار نیست، گفت: مشکلات سوخت و محیط زیستی نیز باعث شد تا به فکر اجرای حمل و نقل کابلی در این واحد باشیم. این موضوع توسط اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بررسی شد و درنهایت بهترین راه حل را حمل و نقل کابلی یافتیم.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشبختانه پس از تصویب طرح در هیات رئیسه، مناقصه پس از 8 ماه برگزار شد. چرا که ریاست دانشگاه معتقد بود این سیستم باید در امن ترین شکل ممکن طراحی و از تکنولوژی و تجهیزات بالایی برخوردار باشد لذا با برگزاری مناقصه بین المللی شرکت تام ایران خودرو با مشارکت شرکت دپلمایر که مهمترین و بزرگترین سازنده حمل و نقل کابلی در جهان بوده و در کشور اتریش قرار دارد، در این مناقصه برنده شدند.

 

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی ادامه داد: اواخر سال گذشته قرارداد امضا شد اما به دلیل کمبود منابع مالی پیش پرداخت در اردیبهشت ماه پرداخت و پروژه از اواخر اردیبهشت ماه آغاز به کار کرد. پیش بینی می کنیم حداکثر تا یک سال و نیم آینده پروژه به بهره برداری برسد.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =