۰ نفر
۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷

مرحله چهارم روزبدون نایلکس به منظورفرهنگ سازی و ارتقاء سطح دانش شهروندان در زمینه مضرات استفاده از کیسه‌های نایلونی در بازار روز میوه و تره بار بهنق برگزار می شود .

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی و به نقل از روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ مرحله چهارم روز بدون نايلكس به همت سازمان ميادين شهرداري ارومیه در بازار روزميوه و تره بار بهنق واقع در بهنق 1 جنب پارك روز یکشنبه 21 تیر ماه راس ساعت 12 ظهر اجرا می شود.

ارتقای سطح آگاهی مردم در زمینه زیان های بهداشتی و محیط زیستی استفاده از کیسه های پلاستیکی از جمله اهداف مهم نامگذاری روز بدون نایلکس است.

موضوع زباله و بازیافت آن یکی از مباحث بسیار مهم شهری است که حجم زیادی از فعالیت مدیران شهری را به خود اختصاص داده است. بازیافت هرکیسه نایلکس پلاستیکی ۳۰۰ سال زمان می برد اما پلاستیک‌های قابل بازیافت ظرف مدت دو سال تجزیه می شوند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاشار بوم راشین IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    ما سالهاست عادت کرده ایم که در باره بدی استفاده از کیسه های پلاستیکی از 400 سالی صحبت کنیم که طول می کشد تا این کیسه ها تجزیه شودجالب است که در هین حال از پسماند تر به بدی یاد می کنیم که سریع تجزیه شده و فوری بو می گیردوقتی حتی در مقام مسئول و دست اندر کار حال این را نداریم که بگوییم تجزیه سریع از این نظر بد است که عفونت و فساد را راحت تر منتقل می کند و بنابراین بجاست که پسماندهای تر فوری جابجا شوند و عدم تجزیه پلاستیک ها از این نظر بد است که پلاستیک ها را در اماکن دفن باقی گذاشته و زود عمر این اماکن را به اتمام می رسانند,چرا باید از مردم انتظار داشته باشیم که با عدم درک درست اینکه چرا باید مثلا پلاستیک کمتری مصرف کنند,به کمپین هایی چون مصرف کمتر پلاستیک پیوسته و در عمل نیز به عدم استفاده