معاون سیاسی انتظامی فرماندار کرج گفت: جمع آوری زکات فطره توسط موسسات خیریه منوط به صدور مجوز توسط شورای زکات است و با افرادی که به صورت غیرمجاز اقدام به جمع آوری زکات فطره کنند، برخورد قانونی می شود.

به گزارش خبرآنلاین البرز: به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه کرج، رضا عسگری روز یکشنبه در نشست هماهنگی جمع آوری زکات فطره کرج افزود: موسسات متقاضی واجد شرایط ، تشکل های مردم نهاد و خیریه که دراساسنامه آنها جمع آوری زکات فطره قید شده و عملکرد آنها نیز مورد تایید مرجع صدور مجوزشان باشد، می توانند پس از ارائه درخواست به مرجع صدور مجوز خود، به بهزیستی شهرستان کرج مراجعه و مجوز مربوطه را دریافت نمایند.
وی خاطرنشان ساخت: مجوزهای صادره از سوی شورای زکات، به صورت کارت شناسایی و با ذکر نام موسسه خیریه، محل جمع آوری و زمان صدور کارت و تاریخ اعتبار آن می باشد.
عسگری در ادامه از هماهنگی بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام (ره) شهرستان کرج برای تعیین پایگاه های مربوط به دریافت زکات فطره توسط این دو نهاد خبر داده و گفت: بهزیستی و کمیته امداد می توانند علاوه بر سطح شهر و مراکز تردد در نقاط مختلف شهر، در مساجد نیز پایگاه داشته باشند.
عسگری ادامه داد: زکات فطره در دین اسلام به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و روحانیون باید در جلسات مذهبی و سخنرانی های خود، مردم را با احکام و آثار عمل به این دستور مهم اسلامی آشناکنند.
وی در پایان به نقش مهم سازمان های مدنی و موسسات خیریه در هدایت کمک های مردمی به نیازمندان تاکید کرده و گفت: هر جا که مشارکت مردمی نیروهای داوطلب و افراد خیر وجود داشته، نتایج خوبی حاصل شده است و می بایست از این ظرفیت مردمی به صورت گسترده استفاده گردد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =