۰ نفر
۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

ایسنا نوشت:

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات 15 تن در پی وقوع حریق در یک ساختمان مسکونی خبر داد.

سید جلال ملکی در این‌باره گفت: در ساعت 20:30 شب گذشته یک مورد حادثه حریق در ساختمان مسکونی به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش نشانان ایستگاه 14 را به محل حادثه واقع در دولت آباد، خیابان علی نواز اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش نشانان در محل حادثه گفت: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد که سیم‌های برق واقع در پاگرد طبقه سوم این ساختمان دچار حریق و موجب قطع برق ساختمان شش طبقه شده است.

ملکی با بیان اینکه دود زیادی طبقات را فرا گرفته و شماری از ساکنان در طبقات محبوس شده بودند، افزود: آتش نشانان با تقسیم شدن به دو گروه عملیات نجات و اطفای حریق را آغاز کرده و یک گروه از آتش نشانان به سرعت اقدام به تخلیه 15 تن از ساکنان این ساختمان و انتقال آنان به بیرون از ساختمان کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه همزمان گروه دیگر نیز اقدام به اطفای حریق در این ساختمان کردند، گفت: نیروهای عملیات با استفاده از دستگاه تهویه مخصوص آتش نشانی اقدام به تخلیه دود ناشی از این آتش سوزی کردند.

وی با اشاره به بروز حادثه دیگری در حین این حادثه گفت:‌ همزمان با بروز این حادثه یکی از همسایگان ساختمان مذکور که در منزل مسکونی خود در حال آشپزی بود، با وقوع آتش سوزی در هنگام خروج از خانه خاموش کردن شعله اجاق گاز را فراموش کرده بود که منجر به شعله وری ظرف حاوی روغن مایع و سرایت آن به پرده و هود آشپزخانه شده بود که آتش نشانان با استفاده از ابزار مخصوص اقدام به باز کردن در واحد مسکونی کردند و با اطفای به موقع حریق از سرایت شعله های آتش به اطراف جلوگیری کردند.

ملکی علت این آتش سوزی را گرم شدن بیش از حد سیم کشی ساختمان و اتصالی و آتش سوزی کابل های برق و نیز بی احتیاطی مالک ساختمان و قرار دادن روغن بر روی شعله اجاق گاز و در پی آن آتش سوزی و دود زدگی ساختمان اعلام کرد و گفت:‌ آتش نشانان پس از ایمن سازی محل به عملیات خود خاتمه دادند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران این حادثه مورد مصدوم و فوتی نداشت.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =