آخرین تحولات نیمکت‌ تیم‌ها/ دایی و قلعه‌نویی تکلیف لیگ را روشن کردند

با حضور دایی و قلعه نویی در صبا و ملوان، حالا تکلیف همه نیمکت‌های لیگ برتری مشخص است.

میثم بهرامی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ با مشخص شدن وضعیت نیمكت صبای قم و ملوان انزلی، حالا همه تیم‌های لیگ برتری سرمربی دارند. صبا و ملوان به دلیل تغییرات مدیریتی كه داشته‌اند، نسبت به سایر تیم‌ها دیرتر استارت زدند. مدت ها بود كه در مورد باشگاه ملوان شنیده می‌شد ممكن است دایی سرمربی آن شود. البته علی دایی هم دو بار دست رد به سینه ملوانی‌ها زد و پیشنهاد آن‌ها را رد كرد. اما با این حال از او همچنان به عنوان گزینه جدی سرمربیگری ملوان نام برده می‌شد. سرانجام مالك این باشگاه كه حالا مدیرعامل باشگاه هم هست، مذاكرات خود را با قلعه‌نویی جدی كرد و خیلی زود تكلیف نیمكت تیمش مشخص شد. یكی دو روز پس از آنكه دایی برای آخرین بار جواب رد به ملوان داد، قلعه‌نویی سرمربی این تیم شد.

دایی هم چند ساعت پس از اعلام خبر سرمربیگری قلعه‌نویی در ملوان، سرمربی صبای قم شد. علی دایی برای اولین بار است كه برای سرمربیگری پایش را از تهران بیرون می‌گذارد. او البته سرمربیگری را در سایپا كرج شروع كرد و با اینكه حالا كرج در استان البرز است، اما به دلیل فاصله نزدیك تهران و كرج، سایپا هم در میان اهالی فوتبال به عنوان یك تیم تهرانی شناخته می‌شود. دایی كه سرگرم كارهای تجاری هم هست، دوست ندارد برای سرمربیگری به خارج از استان تهران برود و قبول كردن سرمربیگری صبا هم احتمالا به این دلیل بوده كه قم فاصله كمی با تهران دارد و دایی می‌تواند به راحتی برای انجام كارهای تجاری‌اش به تهران بیاید.

در جدول زیر اسامی سرمربیان تیم‌های لیگ برتر پانزدهم در كنار سرمربیان فصل گذشته این تیم‌ها نوشته شده است. البته این جدول 17 تیم دارد كه یكی از آن‌ها با حكم كمیته استیناف فدراسیون به لیگ یك می‌رود. نكته جالب در این جدول، تغییر نكردن سرمربیان 5 تیم اول جدول است. سپاهان اصفهان به عنوان قهرمان لیگ برتر چهاردهم، تراكتورسازی تبریز، نفت تهران، ذوب‌آهن اصفهان و فولاد اهواز كه همه آن‌ها مدعی قهرمانی در لیگ گذشته بودند دست به كادر فنی خود نزده‌اند چراكه امیدوارند با همین كادر فنی دوباره مدعی قهرمانی باشند.

در میان سه تیم بعدی جدول هم فقط استقلال كادر فنی‌اش را عوض كرده‌ است. سایپا و پرسپولیس كادر فنی خود را حفظ كرده‌اند. در میان سایر تیم‌های لیگ برتری هم فقط گسترش فولاد و راه‌آهن كادر فنی خود را نگه داشته‌اند و بقیه تیم‌ها نیمكت متحول شده‌ای دارند.

تیم

مربی لیگ پانزدهم

مربی لیگ چهاردهم

سپاهان اصفهان

حسین فركی

حسین فركی

تراكتورسازی تبریز

تونی اولیویرا

تونی اولیویرا

نفت تهران

علیرضا منصوریان

علیرضا منصوریان

ذوب‌آهن اصفهان

یحیی گل‌محمدی

یحیی گل‌محمدی

فولاد اهواز

دراگان اسكوچیچ

دراگان اسكوچیچ

استقلال تهران

امیر قلعه‌نویی

پرویز مظلومی

سایپا

مجید جلالی

مجید جلالی

پرسپولیس

برانكو ایوانكوویچ

برانكو ایوانكوویچ

صبای قم

علی دایی

مهدی تارتار

پدیده مشهد

رضا مهاجری

علیرضا مرزبان

گسترش فولاد

فراز كمالوند

فراز كمالوند

ملوان

امیر قلعه نویی

فیروز كریمی

استقلال خوزستان

عبدالله ویسی

عبدالله ویسی

پیكان

صمد مرفاوی

علیرضا مرزبان

راه آهن

فرهاد كاظمی

فرهاد كاظمی

سیاه جامگان

رسول خطیبی

رضا مهاجری

استقلال اهواز

سیاوش بختیاری‌زاده

فریدون حردانی

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =