ایرنا نوشت:

ویکتوریا نولند' دستیار وزیر امور خارجه آمریکا به روسیه نسبت به عواقب تشدید مناقشه در شرق اوکراین هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، نولند روز شنبه در یک برنامه تلویزیونی در شبکه تلویزیونی اوکراینی '112' گفت: در صورت تشدید مناقشه در منطقه دونباس (در شرق اوکراین) آمریکا فشارها بر روسیه و شبه نظامیان در این منطقه را افزایش خواهد داد.

وی افزود: به طرف روس به صراحت اعلام کرده ایم که تا زمانی که توافقنامه مینسک بطور کامل اجرا نشود تحریم ها در مورد روسیه ادامه خواهد داشت.

توافقنامه مینسک 12 فوریه 2015 در اجلاس سران گروه چهار نورماندی شامل روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان در پایتخت بلاروس امضا شد.

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: واشنگتن آماده است در صورت تشدید مناقشه در شرق اوکراین فشارها بر روسیه را افزایش دهد.

وی همچنین یاداوری کرد که آمریکا در راستای کمک های نظامی و آموزش نیروهای اوکراینی 150 میلیون دلار به این کشور کمک کرد.

نولند گفت: امیدواریم که تشدید فشارها (بر روسیه) و افزایش توانمندی اوکراین ، روسیه و سران تشکیلات تحت فرماندهی آنها در دونتسک و لوهانسک را وادار به اجرای توافقنامه مینسک و تعهدات خود در این زمینه کند. در غیر این صورت بهای مساله برای انها افزایش خواهد یافت.

بحران اوکراین عامل تشدید تنش ها میان روسیه با غرب به رهبری آمریکا بوده است. این در حالی است که تلاش های بین المللی برای پایان دادن به بحران اوکراین تا کنون به صلح پایدار منجر نشده و تیراندازی ها در مناطق مناقشه بطور پراکنده ادامه دارد و هر از چندگاهی تشدید و تعدادی قربانی از نیروهای دو طرف یا ساکنان غیرنظامی این مناطق می گیرد.

مسکو درهمین حال برای حل وفصل سیاسی مساله اوکراین تلاش می کند.

کاخ کرملین روزجمعه از رایزنی روسای جمهور روسیه، اوکراین، فرانسه و همچنین صدراعظم آلمان در مورد بحران اوکراین خبر داد.

کاخ کرملین درگزارشی اعلام کرد که 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه، 'پترو پوروشنکو' رییس جمهوری اوکراین، 'فرانسوا اولاند' رییس جمهوری فرانسه و خانم 'آنگلا مرکل' صدراعظم آلمان تلفنی در مورد بحران اوکراین گفت و گو کردند.

این گفت و گوی تلفنی به ابتکار صدر اعظم آلمان انجام گرفت و در آن سران چهار کشور، سیر اوضاع در مناطق جنوب و شرق اوکرین با توجه به اجرای توافقنامه 12 فوریه مینسک را بررسی و مورد تبادل نظر قرار دادند.

شرکت کنندگان در گفت و گوی تلفنی بر ضرورت اجرای کامل مفاد این توافقنامه به منظور حل و فصل مناقشه در اوکراین تاکید کردند.

به گزارش کرملین، رییس جمهوری روسیه در گفت و گوی تلفنی خاطرنشان کرد که شرط مهم حل و فصل بحران اوکراین، برقراری مذاکرات مستقیم میان کی یف و نمایندگان مناطق دونتسک و لوهانسک ازجمله در چارچوب گروه تماس اوکراین است.

بخش قابل توجهی از گفت و گوی سران چهار کشور به انجام اصلاحات در قانون اساسی و ساختار حکومتی اوکراین و برگزاری انتخابات محلی در منطقه دونباس و بازسازی اقتصادی و اجتماعی استان های دونتسک و لوهانسک اختصاص داشت.

پوتین گفت که موانع اصلی در رسیدن به این اهداف، محاصره این مناطق توسط کی یف و عدم ارتباط اقتصادی و انسانی با آن است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =