ایرنا نوشت:

 سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان خبر روزنامه لبنانی الجمهوریه درباره مشارکت نماینده جمهوری اسلامی ایران در نشست ادعایی این روزنامه در باره سوریه را تکذیب کرد.

سفارت ایران در لبنان در نامه ای خطاب به جورج سولاج سردبیر روزنامه الجمهوریه خاطرنشان کرد: با اظهار احترام و با تقدیر از تلاش های آن نشریه وزین در جهت اطلاع رسانی آزاد، سریع و صحیح ، در ارتباط با مطلب منتشره در صفحه 5 شماره 1296 مورخ 21 ژوئیه 2015 آن روزنامه، تحت عنوان « نشست سری کشورهای درگیر در سوریه» با تاکید برعدم آگاهی نسبت به تشکیل جلسه مذکور، هرگونه حضور نماینده ای از جمهوری اسلامی ایران در نشست مورد ادعا را تکذیب می کند.

در این نامه آمده است: همچنین بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران بر سیاست اصولی حمایت از جبهه مقاومت و نظام قانونی سوریه در مقابله با تروریسم و افراط گرایی و برقراری صلح و ثبات در این کشور و منطقه خاورمیانه تاکید می نماید.

سفارت ایران اظهارداشته است: با توجه به قانون مطبوعات لبنان و در راستای اطلاع رسانی صحیح، لطفا دستور فرمایید نسبت به چاپ تکذیبیه حاضر در محل درج مطلب فوق الذکر در آن روزنامه اقدام نمایند.

الجمهوریه ادعا کرده است که نشست سری دو روزه کشورهای درگیر در سوریه ماه مه گذشته در یکی از هتل های بیروت پایتخت لبنان با حضور کشورهای موثر در بحران سوریه برگزار شده و هدف آن ایجاد نوعی همکاری بین این کشورها برای حل ساسی بحران سوریه و مبارزه با تروریسم بوده است.

این روزنامه از این نشست به عنوان «ملاقات بین المللی و منطقه ای در بیروت برای حل بحران سوریه» یاد کرده و فعالیت های دیپلماتیک و سیاسی آلمان را در برگزاری این نشست سری موثر دانسته است.

الجمهوریه یک تبعه آلمانی به نام « اریک اشنایدر» را مهندس این ایده آلمانی خوانده و ادعا کرده است که در این نشست سری نمایندگانی عالی رتبه از واشنگتن ، تهران ، ترکیه ، سفیران چند کشور عربی از جمله حوزه خلیج فارس و دو شخصیت نزدیک به نظام سوریه شرکت کرده اند.

این روزنامه لبنانی نوشته است که « رابرت فورد» سفیر سابق آمریکا در سوریه به عنوان نماینده واشنگتن از جمله شرکت کنندگان در این نشست بوده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =