ابراهیم مهرابی مسئول واحد جنگل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان از نصب ۱۶ «بنچ مارک» در منطقه قادرآباد و مؤمن آباد در راستای اجرای طرح صیانت و توسعه جنگل های زاگرس و جنوب (ایرانی- تورانی) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبر انلاین ابراهیم مهرابی در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به نصب «بنچ مارک» برای نخستین بار در شهرستان دامغان، اظهار داشت: نصب پنج مارک زیر پروژه طراحی و اجرای کمربند حفاظتی و از مصوبات پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای ملی شهرستان دامغان در سال ۱۳۹۳ بوده و مناطق مستعد که نیاز به اجرای این طرح داشتند شناسایی شده است.
وی با تأکید بر اینکه برای تعیین مرز عرصه‌های منابع طبیعی، قطعات چند صد کیلوگرمی به نام بنچ‌مارک (Benchmark) در زمین نصب می‌شود، تصریح کرد: این طرح با توجه به شرایط موجود و وضعیت زمین منطقه و گسترش باغات پسته در محل که گاهاً باعث دست اندازی و تجاوز افراد سود جو برای تصرف و تجاوز به عرصه های منابع ملی می شود، اجرا شد.
مسئول واحد جنگل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان یادآور شد: در ابتدای اجرای طرح پس از بازدید و بررسی های مکرر میدانی به شناسایی منطقه و نقاط مورد نظر برای نصب پنج مارک در مرز بین منابع ملی و مستثنیات اقدام شد که پس از پیاده کردن نقاط با دستگاه مکان یاب به تعداد ۱۶ عدد و طبق استاندارد های مورد نظر سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نصب شد.
مهرابی، مساحت مستثنیات اجرای این طرح را ۱۲۶ هکتار، مساحت منابع ملی ۲۰۹ هکتار و پنج هزار متر مربع و مساحت کل آن را ۳۳۵ هکتار و پنج هزار متر مربع بیان کرد.
وی ارزش ریالی برای ساخت ۱۶ عدد بنچ مارک را ۹۰ میلیون ریال بیان کرد و افزود: حفظ، حمایت، حراست و بهره‌برداری اصولی از جنگل‌ها، مراتع، بیابان‌ها و حوزه‌های آبخیز یکی از سیاست‌های منابع طبیعی و آبخیزداری است.
شهرستان دامغان یک میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان یک میلیون و ۲۶۳ هزار هکتار منابع ملی، ۳۰ هزار و ۹۴۴ هکتار اراضی قابل کشت، ۱۱ هزار و ۶۷۲ هکتار اراضی زراعی، ۱۴ هزار و ۴۷۵ هکتار اراضی باغی و ۲۹ هزار و ۹۰۹ هکتار دیگر مسکونی، صنعتی و ... است.
منطقه قادرآباد و مؤمن آباد در ۳۵ کیلومتری شرق شهرستان دامغان واقع است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438770

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =