نیک کردار با بیان اینکه استان کرمانشاه در جایگاه 23 توسعه کشور قرار دارد، اظهار داشت: این وضع اصلا زیبنده استان نیست و معتقدم که جایگاه شایسته ما باید بین رتبه های دهم یا یازدهم کشور باشد.

به گزارش خبرآنلاین، معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه در نشست خبری اظهار داشت: کرمانشاه در سال گذشته یک هزار و 898 میلیارد تومان از محلهای مختلف اعتبار داشته که از این میزان یک هزار و 479 میلیارد تومان تخصیص یافته و در بین 104 دستگاه، 2700 پروژه نیمه تمام و 736 طرح توزیع شده است.

نیک کردار به مراحل تهیه برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: همه استانها در تلاش هستند که بتوانند سهم مناسبی در برنامه ششم توسعه داشته باشند و مدیران استان نیز به منظور ایفای نقش مناسب در روند تدوین برنامه ششم طی سال گذشته 200 مورد مکاتبه با مسئولان ارشد کشور داشته اند.

نیک کردار افزود: بر اساس برنامه ششم سه شاخص توسعه متوازن استانها، توسعه مناطق محروم و بهبود جایگاه استان های مرزی در تخصیص بودجه و رسیدگی به استانها وجود دارد که استان کرمانشاه همه این شاخص ها را دارا می باشد.

نیک کردار گفت: برنامه دقیق و تفضیلی دستگاههای استان برای پنج سال آینده برابر پیشنهادات توسعه ای خود دستگاه ها و بررسی این پیشنهادات در طی 30 جلسه تدوین شده است.

وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت احداث قطار سبک شهری کرمانشاه، گفت: پیمانکار تونل تا 2 ماه آینده عملیات اجرایی حفر تونل در حد فاصل سه راه 22 بهمن تا میدان آزادی را آغاز می کند.

مجتبی نیک کردار افزود: برای ساخت 2 ایستگاه زیرزمینی در این محدوده نیز، یک مشاور انتخاب و کار طراحی آن آغاز شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =