مصرف برق در استان سه برابر میانگین جهانی است

مدیر عامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر مصرف برق در استان با تولید آن برابر شده و به مرزی رسیده است که باید مشترکان برای جلوگیری از خاموشی برق مصرف خود را مدیریت کنند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، حمید کاظمی کیا ظهر یکشنبه در بازدید از نیروگاه خوی اظهار کرد: از اول مرداد ماه با افزایش مجدد دمای هوا مصرف برق در استان با شش تا هفت درصد افزایش به 902 مگاوات رسیده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان از مردم آذربایجان غربی خواست با رعایت الگوهای مصرف ضمن کمک به مدیریت برق استان در گذر از دوران پیک مصرف برق در مرداد ماه، ازاحتمال وقوع خاموشی ها جلوگیری کنند.
کاظمی کیا اضافه کرد: میانگین مصرف برق در استان و کشور سه برابر میانگین جهانی است لذا این وضعیت می طلبد تا مردم استان در مصرف خود دقت بیشتری کرده و در منازل و ادارات الگوهای صحیح مصرف را رعایت کنند .
وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر، کم شدن نزولات آسمانی، کاهش آب پشت سدها، افزایش فوق العاده مصرف آب و برق و افزایش سرعت تبخیر آب باید در مصرف آب و برق صرفه جویی شود و در غیر این صورت با خاموشی برق درتابستان مواجه می شویم .
کاظمی کیا از مردم خواست در خرید لوازم برقی میزان نیاز را در نظر گرفته و از خرید وسایل بزرگ و پرمصرف خودداری کنند .
آذربایجان غربی در بخش خانگی 901 هزار و 558 مشترک ، در بخش صنعتی 5 هزار و 82 مشترک ، در بخش کشاورزی 17 هزار و 317 مشترک ، در بخش تجاری 147 هزار و 134 مشترک و در بخش عمومی نیز 26 هزار و 608 مشترک دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =