میدان میوه و تره بار از نیازها و ضروریات این پلدختر  است

فرماندار پلدخترگفت :وجود میدان میوه و تره بار از نیازها و ضروریات شهرستان پلدختر است

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین، قدرت اله ترابی نژاد روز پنج شنبه در جلسه تنظیم بازار شهرستان پلدختر افزود: در گذشته مکانی برای میدان میوه و تره بار در شهرستان مشخص شده که شهرداری پلدختر باید با سایر دستگاه ها این مهم را انجام دهند .
وی گفت: بحث نظارت تعطیل بردار نیست ، هر یک از دستگاه های دولتی روی این قضییه وظایفی دارد که باید انجام دهند .
وی افزود: چنانچه بازاریان و اصناف با انصاف باشند و در چارچوب قانون و منطق و دین خدمات رسانی کنند شاید این نظارت ها لازم نباشد .
وی تصریح کرد: برخی اوقات انسان ها فراموش کار هستند و می خواهند راه صد ساله را یک شبه طی کنند و از آشفته بازار استفاده کنند که دستگاه ها باید با این گونه افراد برخورد قانونی کنند .
فرماندار پلدختر گفت: هدایتگری و نظارت و پیگیری از مواردی است که ما باید انجام دهیم و نباید اجناس نامرغوب و بدون کیفیت در اختیارمردم قرار گیرد تا سلامت آنان در معرض خطر قرار نگیرد که مدیران دستگاه ها باید به این مهم توجه و آن را مدنظر قرار داده و در این راستای انجام وظیفه کنند وی افزود: ما در شهری که کارو زندگی می کنیم، دوست و فامیل داریم و یکدیگر را می شناسیم توصیه ای که دارم این است که مسوولان در اجرای قانون دوست ، قوم ،خویش و اقوام را مد نظر و مورد لحاظ قرار ندهند و درچارچوب قانون انجام وظیفه نمایند .
فرماندار پلدختر به مسئله کیفیت نان در شهرستان اشاره کرد و گفت: در بهبود کیفیت نان رسانه ها و مردم نقش مهمی داشته اند و در این زمینه کیفیت نان نسبت به گذشته بهتر شده است .
ترابی نژاد افزود: در توزیع و کیفیت آرد مسوولان دقت لازم را داشته باشند و با کسانی که مرتکب تخلف در این راستا می شوند برخورد قانونی صورت گیرد .
وی به بحث آموزش نانوایی ها شهرستان اشاره کرد و گفت: در این زمینه در جلسات گذشته آموزش نانوایی ها مصوب شد که باید مسئولان پیگیری کنند و مرکز فنی و حرفه ای هم استاد کار را تامین تا آموزش لازم به نانوایی ها داده شود .
وی افزود: ساعت کار پخت نانوایی ها با توجه به فصول سال و گرمسیر بودن منطقه باید تغییر کند و در این رابطه جلسه ای تشکیل و تصمیم گیری لازم صورت گیرد .
وی تصریح کرد: برنامه ریزی شود تا نانوایی هایی که نان با کیفیت پخت می کنند مورد تشویق و تقدیر قرار گیرند و سهمیه نانوایی هایی که نان نامرغوب پخت می کنند کسر و به سهمیه این گونه نانوایی ها اضافه شود .
فرماندار پلدختر گفت: بهداشت باید نظارت بیشتری بر روی نانوایی ها داشته باشد این که می گویند کیفیت آرد پایین است من قبول ندارم اگر در گذشته موردی از این نوع بوده با آن برخورد شده است .
وی افزود: ما آردهای بدون کیفیت را که وارد شهرستان شده را عودت دادیم و سعی کرده ایم آرد با کیفیت برای شهرستان ارسال کنند و در این زمینه فرمانداری کوتاه نخواهد آمد .
وی کیفیت پایین نان را در شهرستان آموزش نانوایی ها دانست و گفت: کیفیت پایین نان تنها به آرد بر نمی گردد بلکه آموزش نانوایی ها و نحوه پخت و درستکردن خمیر و عوامل زیاد دیگر که روی کیفیت نان تاثیر گذار است .
وی به تعطیلی خود سرانه نانوایی روستای نصیر تپه واشیان اشاره کرد و افزود: این نانوایی 48 ساعت فرصت شروع به کارو فعالیت را دارد در غیر این صورت سهمیه آرد این واحد نانوایی قطع و بنا به درخواست اهالی ، سهمیه آن به آرد خانه پزی اختصاص و بین مردم توزیع خواهد شد .
وی افزود: این که گفته می شود آرد سهمیه پلدختر را از استان ایلام تامین کنید ، ما این موضوع را در جلسه استانی مطرح کردیم ولی با توجه به این که لرستان خود دارای سه کارخانه آرد است این موضوع منتفی شد چون موجب ورشکستگی کارخانه ها استان را به دنبال خواهد داشت .
فرماندار پلدختر گفت: سوله گندم را که قول آن داده شده مسئولان شهرستان آن را از استان پیگیری و به سرانجام برسانند و امسال با توجه به ضرورت آن باید در شهرستان احداث شود .
وی بر ضرورت کارخانه آرد در شهرستان پلدخترتاکید کرد و افزود: کارخانه آرد با توجه به برداشت بالای گندم در شهرستان نیاز اساسی پلدختر است .
ترابی نژاد افزود: ماشین یخچال دار برای حمل گوشت در شهر معمولان که صندوق کارو امید برای این منظور تسهیلات پرداخت می کند و چنانچه کسی و یا کسانی تمایل به انجام این کار را دارند مراجعه تا ترتیب معرفی آن به بانک داده شود .
فرماندار پلدختربه صنوف آلاینده شهراشاره کرد و گفت: خروج صنوف آلاینده به خارج از شهر یکی از ضروریات شهر پلدختر است و جلسه ای در این رابطه تشکیل شود و از فردی که این کار را انجام می دهد حمایت شود .
وی افزود: ابتدا باید مکان صنوف آلاینده احداث شود سپس به این گونه مشاغل اعلام شود که برای اجاره و یا خرید مراجعه کنند و شهرداری باید به طور جد پیگیر این قضییه باشد .
سرپرست صنعت ، معدن و تجارت شهرستان پلدختر گفت: در راستای تنظیم بازار طرح ماه مبارک رمضان در شهرستان اجرا شده که در این طرح به صورت ویژه از فروشندگان مواد لبنی ، پرو تینی و مرکبات ، حبوبات ، غلات و شیرینی جات و سایراقلام که در این ماه مصرف زیادی داشتند بازرسی به عمل آمد .
نجم الدین هدایتی افزود: تعداد 680 واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفت و از این تعداد 40 واحد به عنوان متخلف شناخته شدند43 میلیون و 959 هزار ریال به جریمه نقدی محکوم شدند که پرونده واحدهای صنفی متخلف به اداره تعزیرات حکومتی داده شده است .
وی گفت:همچنین در ماه مبارک رمضان از واحدهای فروش زولبیا و بامیه 116 مورد بازرسی داشتیم که تعداد 16 واحد شیرینی فروشی متخلف شناسایی شدند که این واحدها به 12 میلیون و 580 هزار ریال جریمه نقدی و به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند .
وی افزود: در ماه مبارک رمضان از نانوایی های شهرستان بازدید به عمل آمد و تعداد 130 مورد بازرسی صورت گرفت و تعداد 11 پرونده برای آنها تشکیل شد و به 17 میلیون و 734 هزارریال جریمه نقدی محکوم شدند .
سرپرست صنعت ، معدن و تجارت شهرستان پلدختر ابرز امیداری کرد: با فرهنگ سازی این جرایم کاهش پیدا کرده و در مورد نوسانات کالا هیچگونه کمبودی نداشتیم و با فراوانی کالا در سطح شهرستان مواجه هستیم
مدیر جهاد کشاورزی پلدختر اظهار داشت : خرید گندم روزهای پایانی خود را در شهرستان طی می کند و پلدختر تا کنون 21 هزار تن گندم برداشت کرده است .
علی خادمی افزود: بهای گندم خریداری شده از کشاورزان شهرستان پلدختر به مبلغ 250 میلیارد ریال پرداخت شده است .
وی بیان کرد: کاه کشاورزان این شهرستان به همین قیمت ارزش داشته ، با توجه به سرانه آرد شهرستان پلدختر علاوه بر این که غذای کل جمعیت پلدختر را تامین می کند می تواند شهر دیگر را با همین جمعیت به مدت یک سال تامین کند .
مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت : جلسه تنظیم بازار و آرد و نان دو هفته است که این وظیفه به طور رسمی به جهاد کشاورزی محول شده است و به عنوان نماینده غله معرفی شده ایم .
وی اظهار امیدواری کرد : در ماه های آینده شاهد نظم بیشتر در تامین آرد و عرضه نان داشته باشیم .
مدیر جهاد کشاورزی پلدخترتصریح کرد : آرد این شهرستان از سه طریق شهرستان ،روستا ها و مناطق عشایری توزیع می شود که این سه مجموعه کار خود را انجام می دهند .
رئیس مجمع امور صنفی پلدختر اظهار داشت : 50 درصد کیفیت نان مربوط به آرد است که در واقع آرد شهرستان کیفیت لازم را ندارد و آرد بدترین کارخانه را به شهرستان می دهند .
هادی بابایی افزود: شهرستان پلدختر پول آرد را به حساب کارخانه زراعت واریز کرده ولی آرد کارخانه اطمینان و یا امید را برای این شهرستان ارسال شده است .
وی بیان کرد: یعنی شهرستان هیچ دخالتی در تامین آرد سهمیه خود دخالت و نقشی ندارد و هرکس سوال کند که نانوایی های شهرستان مقصر هستند شکایت او را به امام زمان می بریم .
وی تصریح کرد:در مورد ساعت پخت نانوایی های شهرستان پلدختر تابلوهایی بر سر درب آنها نصب شده که ساعت پخت این واحدها را استان مشخص کرده است .
رئیس مجمع امور صنفی شهرستان پلدختر خاطر نشان کرد : هر شهرستان هم می تواند با توجه به شرایط جغرافیایش ساعت پخت را تغییر دهد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =