کشف 500 کیلو مواد مخدر در آذربایجان شرقی/ 8 باند سوداگران مرگ متلاشی شد

فرمانده انتظامی آذربایان شرقی در کشف 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر طی چهار ماه گذشته در استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، سردار سرتیپ محسن حسن خانی در حاشیه نمایشگاه کشفیات مواد مخدر افزود: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد رشد داشته است.

حسن خانی با اشاره به اینکه طبق نظرسنجی های مردمی، اولویت درخواست های عمومی از پلیس مبارزه با مواد مخدر بوده است گفت: بر این اساس، پلیس آذربایجان شرقی فعالیت خود را بر سه محور جمع آوری معتادین متظاهر، دستگیری خرده فروشان و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر متمرکز کرده است.

به گفته وی، تنها در 48 ساعت گذشته یک محموله ی 100 کیلویی تریاک که از شرق کشور عازم استان شده بود با یک عملیات اطلاعاتی کشف و عوامل این باند نیز دستگیر شدند.

سردار حسن خانی ادامه داد: از ابتدای امسال همچنین دو هزار نفر از توزیع کنندگان خرد مواد مخدر بازداشت و تحویل مقامات قضایی گردیده اند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بدلیل جمع آوری معتادان متظاهر، در شهرهای این استان خبری از آنان دیده نمی شود اظهار داشت: از ابتدای سالجاری 11 هزار معتاد از سطح شهرهای آذربایجان شرقی جمع آوری شده که 5 هزار و 600 نفر از آنان به کمپ های ترک اعتیاد معرفی شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر در جامعه وظیفه ی تمام نهادهای اجتماعی است یادآور شد: متاسفانه در اولین گام، برخی از خانواده های سهل انگار، وظیفه ی اصلی خود را فراموش کرده و تصور می کنند تربیت فرزند در خرید اسباب بازی و موبایل و تبلت و امکانات سخت افزاری خلاصه می شود.

حسن خانی ضمن تاکید بر لزوم آگاه سازی جوانان و تربیت صحیح آنان از نهاد خانواده تا مدارس و دانشگاه ها تصریح کرد: پدیده ی شوم اعتیاد مرگ برای همسایه نیست بلکه آسیب به کل جامعه است و ممکن است دامن فرزندان خودمان را بگیرد.

این مقام ارشد پلیس آذربایجان شرقی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه مواد مخدر منشاء بسیاری از جرایم خطرناک دیگر بوده است گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته منشاء بسیاری از جرایم خطرناک همچون قتل، سرقت، پدیده ی شوم مواد مخدر و اعتیاد بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =