ایرنا نوشت:


واحد اطلاعات ارتش لبنان موفق شد، یکی از مهم ترین سرکردگان شاخه شبکه القاعده در این کشور به نام خالد قاسم العجمی ملقب به نام های ابوعیشه لبنانی ، ابومصعب و ابو المجد را دستگیر کند.
واحد اطلاعات ارتش لبنان سه روز پیش با کمین در محله اوزاعی در ورودی جنوبی بیروت موفق به دستگیری این تروریست شد. وی پس از بازداشت به نهادهای امنیتی مربوطه تحویل داده شد تا بلافاصله تحقیقات لازم درباره نقش وی در عملیات تروریستی چند سال اخیر در لبنان انجام شود.

ابوعایشه لبنانی یکی از مهم ترین و خطرناک ترین سرکردگان گردان های عبدالله عزام شاخه شبکه القاعده در لبنان و خاورمیانه است که اقدام به انفجارهای انتحاری در مقابل سفارت (در تاریخ 19 نوامبر 2013) و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت (در تاریخ 19 فوریه 2014) کرد که منجر به شهادت و زخمی شدن دهها نفر از شهروندان لبنانی شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده ، ابوعایشه لبنانی از اهالی روستای مجدل عنجر در شرق لبنان و یکی از برجسته ترین مسوولان گردان های عبدالله عزام است که در دو سال گذشته توسط سازمانهای امنیتی لبنان بازداشت می شود و در ردیف دوم پس از ماجد الماجد (مسوول گردان های عبدالله عزام شاخه القاعده در لبنان و خاورمیانه) قرار می گیرد. ماجد الماجد تروریست سعودی است که یک روز پس از دستگیری به طرز مشکوکی جان باخت.

افراد دیگری که می توان در این رابطه از آنها نام برد، نعیم عباس تروریست لبنانی و مسوول وارد کردن خودروها و عناصر انتحاری به داخل ضاحیه جنوبی بیروت، بلال کاید تروریست فلسطینی و شریک نعیم عباس که مسوول انفجار گشتی های نیروهای بین المللی در جنوب لبنان بود و نیز جمال دفتردار تروریست لبنانی که مسوولیت هماهنگی و انجام عملیات تروریستی علیه ارتش لبنان را بر عهده داشت.

روزنامه الاخبار لبنان در شماره امروز خود نوشت: پس از پیگیری های چند ماهه، خالد. ع از سرکردگان گردان های عبدالله عزام سرانجام در کمین نیروهای امنیتی گرفتار شد. نیروهای امنیتی به دنبال با خبر شدن از تردد این تروریست لبنانی به منزل خاله اش در منطقه اوزاعی، در مکان یاد شده برای وی کمین گسترده بودند.

پس از پایان بازجویی های واحد اطلاعات، فرماندهی ارتش لبنان دیروز خبر از تحویل خالد قاسم العجمی به دادگاه نظامی به منظور محاکمه وی داد.

پرونده امنیتی ابوعایشه لبنانی حکایت از آن دارد که وی به جرم مشارکت در چند حمله به مقر ارتش در بلندی های عرسال تحت تعقیب قرار داشت و از سال 2012 متهم به عضویت در گروه تروریستی جبهه النصره بود.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی ارتش لبنان، خالد قاسم العجمی معروف به خالد رحومه و ملقب به ابومصعب و ابوالمجد و ابوعایشه لبنانی متهم به عضویت در گروه بشائر النصر (مرتبط با القاعده) و همکاری با تروریست های تحت تعقیب در داخل و خارج لبنان است. نامبرده از ماه مارس 2013 رسما به عضویت گروه بشائر النصر درآمده بود.

بر اساس تحقیقات، خالد العجمی نقشه حمله به زندان مرکزی رومیه و ربودن نظامیان به منظور آزاد سازی تروریست های بازداشت شده را طراحی کرده بود. وی همچنین در بازجویی های صورت گرفته به انجام عملیات آدم ربایی به منظور اخاذی و نیز تلاش برای دستیابی به گذرنامه جعلی برای سفر به خارج لبنان اعتراف کرده است .

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =