مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به حمایت از سرمایه‌گذاران برای ساخت سینما در اصفهان گفت: «جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان» از این پس با نام اصفهان و در این شهر ماندگار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در اصفهان، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی  با اشاره به دستاوردهای سفر حجت‌الله ایوبی معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فارس گفت: نشست‌های بسیار خوبی با قشر هنرمندان و سینماگران و مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد که یکی از دستاوردهای این نشست گرفتن مجوز ساخت فیلم 90 دقیقه‌ای است.

وی افزود: صدور این مجوز برای نخستین بار است که برای اصفهان اتفاق می‌افتد و پیش از این صدور فیلم 90 دقیقه‌ای فقط در تهران امکان‌پذیر بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: از این پس صنعت سینمای اصفهان با این اقدام رشد بسیار خوبی در تولید آثار فاخر سینمایی پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین جلسه تصمیم‌گیری در خصوص ماندگاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان گرفته شد که قرار شد، از این پس جشنواره به صورت دائمی در اصفهان و با عنوان «جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان» تثبیت شد.

ارزانی اضافه کرد: یکی از دستاوردهای دیگر سفر معاون سینمایی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی به اصفهان، نمایش فیلم‌هایی با مضمون «هنر و تجربه»است که این عنوان به فیلم‌هایی اتلاق می‌شود که ارزشی بوده و تجاری نیست که مورد استقبال قرار گرفت.

وی تاکید کرد: با توجه به بسترهایی که برای ساخت فیلم در اصفهان فراهم شده است از قشر سینماگران و نیز فیلم‌سازان حمایت ویژه می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از دیدار معاون سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی از سینمای فرهنگ فولادشهر خبر داد و گفت: از امکانات این مجموعه فرهنگی بازدید و نیز امکان اکران فیلم از این شهرستان امکان‌پذیر شد.

وی در مورد حمایت از سرمایه‌گذاران برای ساخت فیلم بیان کرد: اگر سرمایه‌گذاران نسبت به سرمایه‌گذاری برای ساخت سینما در اصفهان پیش‌قدم شوند، سازمان سینمایی کشور در خصوص امکاناتی همچون پرده سینما و صندلی کمک می‌کند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =