فیلم سینمایی «شکارچی» ساخته رفیع پیتز اولین بار در دنیا روز سه‌شنبه در بخش مسابقه شصتمین دوره جشنواره فیلم برلین پخش شد.

به گزارش خبرآنلاین، رفیع پیتز که فیلم «شکارچی» را کمی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه خرداد ساخت، در نشست مطبوعاتی فیلم ابراز امیدواری کرد فیلم او در ایران نمایش داده شود.

او در عین حال تایید کرد: «شباهت‌هایی غیرعادی بین فیلم «شکارچی» و وقایع پس از انتخابات وجود دارد.»

کارگردان فیلم‌های «فصل پنجم» و «زمستان است» ادامه داد: «وقتی فیلمی می‌سازی دوست داری در جایی که آن را ساخته‌ای نمایش داده شود. این طبیعی است. اعتقاد دارم این فیلم در ایران پخش می‌شود. برای همین آن را ساخته‌ام. سئوال این است که چقدر طول می‌کشد این اتفاق بیفتد.»

پیتز افزود: «تصور نمی‌کنم «شکارچی» فیلمی مغرضانه باشد. بنابراین تصور می‌کنم حقش این است در ایران به نمایش درآید. در غیر این صورت چرا مجوز ساخت آن صادر شد؟»

پیتز، خود در «شکارچی» نقش علی، شخصیت اصلی را بازی می‌کند که به جرمی که مشخص نیست مدتی زندان بوده و اکنون آزاد شده است.

او که به شکار علاقه زیادی دارد یک روز به خانه بازمی‌گردد و متوجه می‌شود همسرش سارا و دختر شش ساله‌اش صبا مفقود شده‌اند. پس از چند ساعت انتظار پلیس به علی می‌گوید که همسرش در جریان درگیری بین پلیس و معترضان گلوله خورده و کشته شده است.

علی متوجه می‌شود صبا هم کشته شده است. او سر به جنون می‌گذارد و با تفنگ شکاری خود بدون برنامه‌ریزی قبلی دو مامور پلیس را می‌کشد. او با ماشین از دست ماموران پلیس می‌گریزد و به یک جنگل پناه می‌برد. دو مامور پلیس علی را تعقیب می‌کنند. هر سه آنها در جنگل گم می‌شوند و ...

پیتز گفت: «علی نماینده جامعه مدرنی است که دیگر وقت خود را بیهوده تلف نمی‌کند، آدم‌هایی که به دنبال جواب هستند. در ایران به عنوان مثال، 70 درصد جمعیت زیر 30 سال هستند. این جوانان صبور نیستند.»

پیتز متولد 1967 و فرزند یک نقاش بریتانیایی و ملک‌جهان خراعی طراح صحنه سینمای ایران است. او سال 1981 از ایران خارج شد و بعدها به پاریس رفت.

فیلم سال 1997 «فصل پنجم» به کارگردانی او اولین تولید مشترک ایران و فرانسه پس از انقلاب اسلامی بود و فیلم سال 2000 «صنم»به عنوان نمونه ایرانی «چهار ضربه ضربه» ساخته فرانسوا تروفو مورد تحسین قرار گرفت.

پیتز در «شکارچی» مانند «زمستان است» دیگر فیلم خود که در جشنواره برلین 2006 نمایش داده شده، به مشکلات اقتصادی می‌پردازد، اما تاکید کرد دوست دارد همه چیز را به قضاوت تماشاگر واگذار کند.

او در این باره گفت: «در ایران هر وقت ما مهمان داشته باشیم هر قدر بتوانیم برایشان غذا درست می‌کنیم، اما به آنها نمی‌گوییم کدام غذا را بخورند. آنها آزاد هستند هر غذایی بخواهند انتخاب کنند.»

پیتز افزود: «من هم در فیلم‌هایم این ایده را به کار می‌برم. من به تماشاگران احترام می‌گذارم و به آنها اجازه می‌دهم هر برداشتی که می‌خواهند داشته باشند.»

«شکارچی» یکی از 20 فیلم بخش مسابقه شصتمین جشنواره فیلم برلین است که 11 تا 21 فوریه (22 بهمن تا 2 اسفند) برگزار می‌شود. ورنر هرتسوگ فیلمساز آلمانی رئیس هیئت داوران بخش بین‌الملل است.
         
صبا یعقوبی، فاطمه علیجانی، علی مزینانی، شجاع‌الدین غنایی، ناصر مداحی، سعید حاج‌محمدی و حسن قلعه‌نوعی دیگر بازیگران این فیلم هستند.

خبرگزاری فرانسه / 16 فوریه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 44213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =