مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت:این استان تاکنون بیشترین آمار ثبت نام در طرح ملی 'تلاوت قرآن کریم ' را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ،  چهارمحال وبختیاری جواد کارگران دهکردی ،در نشست ستاد فعالیت های قرآنی چهارمحال و بختیاری در دفتر امام جمعه شهرکرد تاکید کرد:در کمترین زمان موجود از این استان 150نفر ثبت برای حضور در این طرح ملی اقدام کرده اند.

به گفته وی،طرح ملی «تلاوت قرآن کریم» با هدف کشف و پرورش استعدادهای قرآنی و آموزش تخصصی قرائت ویژه نوجوانان برگزار می شود.

وی گفت:این طرح با همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود و آموزش تخصصی قرائت ویژه نوجوانان از اهداف برگزاری طرح ملی «تلاوت قرآن کریم» است.

به گفته وی،طرح ملی «تلاوت قرآن کریم» در دو مرحله مقدماتی و پیشرفته برگزار می شود و رسیدن قرآن آموزان به سطح قاریان مطرح استان و کشور از هدف دیگر این طرح ملی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تربیت چهره های تاثیرگزار قرآنی در عرصه قرائت کشوری و بین المللی ، رشد و ارتقاء ابعاد اخلاقی و علمی قاریان نوجوان، بهره گیری از روش های نوین و سنتی آموزش قرآن کریم، آموزش رشته های صوت، لحن، تجوید، حفظ، وقف، آموزش اجرای تلاوت های اثرگذار و معنادار را از دیگر اهداف برگزاری طرح ملی «تلاوت قرآن کریم» است.

وی گفت:طرح ملی «تلاوت قرآن کریم» ویژه پسران 8 تا 14 سال است و علاقه مندان می توانند با به مراجعه به آدرس اینترنتی melitelavat.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت:این طرح برای نخستین بار است که در استان اجرا می شود و خانواده ها استقبال قابل قبولی از این طرح داشته اند.

در این نشست اعضا ستاد ترویج فرهنگ فعالیت های قرآنی چهارمحال و بختیاری گزارشی از عملکرد دستگاههای خود را ارائه دادند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =