خبرگزاری ایسنا نوشت:

«آرون بلازی» انیماتور انیمیشن‌هایی مانند «شیرشاه» در واکنش به مرگ دلخراش معروف‌ترین شیر کشور زیمبابوه، پوستری را طراحی کرد.

 این انیماتور که ساخت انیمیشن‌های معروفی را مانند «شیرشاه»، «علاءالدین»، «پوکاهانتس» و «دیو و دلبر» در کارنامه‌اش دارد، پوستری را به افتخار «سیسیل» (شیر کشته‌شده در زیمبابوه) طراحی کرد. این حیوان چندی پیش در کشور زیمباوه به‌دست یک شکارچی آمریکایی کشته شد.

او در بیانیه‌ای که به همین دلیل منتشر کرده، آورده است: همانطور که می‌توانید بگویید من عاشق حیوانات هستم، دیدن این‌که این موجودات بدون هیچ دلیلی نابود می‌شوند، من را دیوانه می‌کند. در واقع، تصمیم گرفتم شخصا وارد ماجرا شوم و امیدوارم تلاش ما موجب آموزش افراد و جلوگیری از وقوع چنین رویدادهای دلخراشی در آینده شود.

در پوستر طراحی‌شده توسط «آرون بلازی»، تصویر «سیسیل» در میان ابرها ترسیم شده و در زیر آن نیز سه شیر دیگر روی یک تپه دیده می‌شوند همراه با نقل قولی از «شیرشاه»: به ستاره‌ها نگاه کن، شیر بزرگ گذشته از میان ستاره‌ها نظاره‌گر ماست.

«سیسیل» نام شیر مشهوری است که در پارک ملی «هوانگه» زیمبابوه نگهداری می‌شد، اما یک‌ماه پیش خبر رسید یک دندانپزشک آمریکایی او را با تیروکمان شکار کرده و پس از 40 ساعت زجر دادن، به ضرب گلوله کشته است.

علاوه‌ بر موج اعتراض‌هایی که از سراسر جهان در واکنش به این رفتار غیرانسانی به راه افتاد، آمارها نشان می‌دهد تعداد گردشگرانی که برای ورود به این پارک طبیعی اظهار علاقه کرده‌اند، به‌طور چشمگیری کاهش یافته است.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    20 42
    این همه انسان تو دنیا میمیره خداییش یه شیر اینقدر ارزش داره یا جون بچه های افریقایی عراقی ایرانی که از گرسنگی و بیماری میمیرنمیدونم نمیزاری ولی وجدانن حیوون ارجحتره یا جون میلیون انسان بی گناه....
    • بی نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
      22 0
      زندگی هر موجود جانداری در جای خودش ارزش داره. چه ربطی داره؟ چون به این حیوان زیبا علاقه داشتند و از مردنش ناراحتن دلیل میشه که مثلا جونش از بچه های آفریقایی یا ایرانی مهمتر باشه؟ طرز فکر شما مثال طرز فکر همون کسی است که این حیوان را سلاخی میکنه چون بنظرش زندگی این موجود ارزش خاصی نداره و میتونه مثل یه اسباب تفریح باهاش برخورد بشه. وقتی کسی برای زندگی یه حیوان که نه در چرخه غذایی ما قرار میگیره و نه اصلا کاری به زندگی بقیه داره به این شکل ارزشی قائل نمیشه برای هیچ انسان دیگه ای هم نمیتونه دل بسوزونه.
  • بی نام US ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    13 0
    مشکل جون یک شیر نیست، مشکل فرهنگ اشتباه هست که با این قصاوت این شیر رو که رییس گله بوده و تعداد کمی هم از شیر های آفریقایی مونده فقط بخاطر احساس لذت از کشتنش کشته. اگه یک آمریکایی بجای این شیر رییس جمهور یک کشور رو هم به این شکل و فقط بخاطر تفریح میکشت مطمینا ۱۰۰ بار بیشتر از این شاهد تظاهرات مردم بودیم.