وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون اول رئیس جمهور همزمان با روز خبرنگار در خبرگزاری ایسنا حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار است و این فرصتی است برای دیدار مسئولان با خبرنگاران و اهالی رسانه.

براساس گزارش خبرگزاری ایسنا، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح شنبه هفدهم مرداد ماه به همراه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برای تبریک فرار رسیدن روز خبرنگار در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حضور یافته بود، با گرامیداشت یاد شهید صارمی که روز خبرنگار به نام او نامگذاری شده است، گفت: خبرگزاری ایسنا از روزی که کارش را آغاز کرد توسط دانشجویانی فعال شد که عموما همه آنها صاحب فکری روشن و اندیشه‌ای صحیح بودند. در طول سالیان درازی که با خبرگزاری ایسنا آشنایی داشتیم دیدیم که منافع ملی را به دیدگاه‌های شخصی خودشان مقدم می‌دانند؛ بویژه در این دولت و حتی دولت‌های گذشته که خبرهای ایسنا را دنبال می‌کردیم می‌دیدیم که ایسنا‌، همواره با عدالت و واقع‌بینی سعی کرده خبرهای دولت را منعکس کند و واقعیت‌های جامعه را در اختیار مخاطبان، از جمله خود دولت قرار بدهد که این اقدام قابل تقدیر و تشکر است.

جنتی در جمع خبرنگاران و مدیران ایسنا که در این روز میزبان اسحاق جهانگیری - معاون اول رییس جمهور - بودند، همچنین بر ضرورت چندرسانه‌ای شدن خبرگزاری‌های ایرانی تاکید کرد و گفت، شاید تا کمتر از دو سال دیگر، هر رسانه‌ای که به امکان ارتباط با مخاطب از طریق ابزارهایی چون تلفن همراه توجه نکند، از دور خارج شود.

او گفت: در آینده‌ای نه چندان دور می‌بینیم آنچه که امروز تحت عنوان تلفن همراه شکل گرفته و مورد استفاده است، حداقل دو هزار شبکه تلویزیونی را می‌تواند در خود داشته باشد و ما شبکه‌های تلویزیونی را روی تلفن همراه می بینیم که بدون اینترنت خواهد بود. امروز خیلی از رقبای ما بیشترین استفاده را برای اطلاع‌رسانی از همین تلفن همراه می‌کنند. اکنون تاکید من این است که رسانه‌های ما نیز تمام تلاششان را بگذارند تا در این زمینه به پیشرفت و توسعه دست پیدا کنند.

وی در ادامه سخنرانی خود به کمک به مطبوعات و خبرگزاری‌ها تاکید و بیان کرد: اگر ما انتظار داریم رسانه‌های موثری چون ایسنا در برابر هجمه‌هایی که از خارج و بعضا از برخی جریان‌های خاص داخلی به شکلی ناعادلانه نسبت به ما صورت می‌گیرد،کارساز باشند، باید کمک و یاری‌مان را به رسانه‌هایی چون ایسنا افزایش دهیم تا خصوصا در زمینه‌های فنی از محدودیت‌ها خلاصی یابند.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =