نماینده ولی فقیه در البرز: اهالی رسانه نباید وامدار کسی باشند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج گفت: اهالی رسانه نباید بدهکار و وامدار کسی باشند تا بتوانند بطور مستقل عملکرد مدیران و مسوولان را نقد کنند.

اسماعیل حیدرپور/ خبرآنلاین البرز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدمهدی حسینی همدانی روز شنبه در دیدار با اهالی و سرپرستان رسانه استان ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، افزود: کرامت انسانی خبرنگاران بالاترین ارزشی است که نباید نادیده گرفته شود و اهالی رسانه با یادگیری و دست یافتن به علم و تخصص در این حرفه، باید این شان و کرامت را حفظ کنند.

در این دیدار دوستانه که با حضور سیدموسی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در دفتر نماینده ولی فقیه استان در کرج برگزار شد، مسایلی از جمله مسکن، معیشت، بیمه و بخصوص آنچه ایجاد فضای امنیتی برای کار خبر و خبررسانی و اینکه در برخورد با خبرنگاران، چارچوب قانونی و قوانین مطبوعاتی رعایت نمی شود، مطرح شد.

امام جمعه کرج با تاکید براینکه همه امور از جمله مطبوعات و خبرنگاران باید در چارچوب و مجرای قانونی صورت گیرد، گفت: در همان اوایل حضورم در استان، پیشنهاد تشکیل هیات منصفه مطبوعات استان البرز را ارایه کردم که البته پس از مدتی گفته شد که هیچ شکایتی نشده است، بنابراین از این بابت خوشحال شدم.
وی ادامه داد: با این حال چنین مسایلی و دیگر نیازهای اهالی رسانه به عنوان یک صنف تاثیرگذار، با اتحاد و انسجام و همدلی خود خبرنگاران می تواند رفع و رجوع شود و شاید رسیدگی به مشکلات و موانع موجود یکی از وظایف خانه مطبوعات استان باشد.

امام جمعه کرج گفت: شما خبرنگاران و اهالی رسانه اگر در خانه مطبوعات همدل و متحد شوید، می توانید با قدرت حرف بزنید و نقد کنید، در غیر این صورت مطمئن باشید که کسی اعم از استاندار، فرماندار و بقیه مسوولان آبی برای شما گرم نمی شود، البته مدیرکل ارشاد استان پیگیر مسایل شما هستند و من هم در این زمینه از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنم.

نماینده ولی فقیه در البرز، هفدهم امرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا در کشور همسایه را یادآور شد و گفت: انتخاب چنین روزی به عنوان روز خبرنگار انتخاب به جا و شایسته‌ای بوده است و تمام روزهای سال می تواند روز خبرنگار باشد و برای قدردانی و تکریم این قشر فرهیخته باید دبیرخانه دائمی بزرگداشت روز خبرنگار در استان البرز راه‌اندازی شود.
امام جمعه کرج، کار خبرنگاری را وظیفه ای سنگین، حساس و مسوولیت‌ آور دانست، افزود: اسلام و قرآن کریم برای قلم و قلم بدستان احترام خاصی قایل است و اساسا بحث مهم خبر و خبرنگاری از ابتدای خلقت آدمی مطرح بوده و آیات 31 و 33 سوره مبارکه بقره به طور خاصی به مقوله مهم خبر پرداخته است.
وی تصریح کرد: افرادی که در مسیر خبر و خبرنگاری قدم می‌گذارند باید متعهد، مومن، آرمان‌گرا، با ایمان و مسوول باشند و این کار حساس را با دقت، صبر، نترس بودن و رعایت شوون انسانی انجام دهند.
نماینده ولی فقیه البرز در عین حال ضمن طرح گلایه هایی، به نقش و قدرت و نفوذ خبر نیز پرداخت و گفت: بعضی رسانه ها چیزهایی از جانب من می نویسند که گرچه خوب و شاید هم جالب است، اما حرف من نیست، لذا بارها از خبرنگاران خواسته ام حرف های خودم را بنویسند و منتشر کنند.
حسینی همدانی ادامه داد: اگر نقد یا انتقادی می کنم بدون اینکه مدعی باشم اکنون اسلام صد درصد و بی هیچ کم و کاستی در حال پیاده شدن است، اما انتظار دارم خبرنگاران با پیگیری و به پرسش گرفتن مسوولان مربوطه، انتقاد مطرح شده را به هدف که همان رفع مشکل است، نزدیک کنند که چنین اتفاقی نمی افتد.
وی با یادآوری رویداد تاریخی تحریم تنباکو، گفت: وقتی مرحوم میرزای شیرازی مصرف تنباکو را تحریم کرد اگر شکستن قلیان توسط همسر ناصرالدین شاه اتفاق نمی افتاد، آن تاثیر شگفتی که برجای گذاشت، رخ نمی داد و فشل می ماند.
امام جمعه کرج افزود: بنابراین وقتی من از جایگاه ولایت حرف می زنم و به عنوان مثال از بانکداری اسلامی و یا اقتصاد مقاومتی مسوولان مورد پرسش قرار می دهم که برای استان و کرج چه کرده اند، هیچ یک از رسانه ها به این موضوع ها نمی پردازد و جالب اینکه خبرنگاران و رسانه های خارج از استان به مسایل مطرح شده می پردازند.
نماینده ولی فقیه در البرز با تاکید براینکه وظیفه رسانه به هیچ وجه مچگیری نیست و نباید زرد و سیاه بنویسند، گفت: در عین حال رسانه می توانند و باید از مسوولان سووال کنند و این پیگیریها مداوم و مستمر و نقد مسوولانه عملکرد مسوولان و مدیران در زمینه های مختلف است که می تواند به پیشبرد امور و بهبود اوضاع در کرج و استان کمک کند.
وی به نمونه دیگری اشاره و افزود: به عنوان مثال در شبهای ماه مبارک رمضان یک نهاد یا ارگان 300 میلیون هزینه می کند و وقتی این پرسش را مطرح می کنم که چرا برای کارهای زیربنایی و اساسی فرهنگ هزینه نمی کنید، از این رک گویی خوششان نمی آید و ناراحت می شوند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج با اشاره به اینکه با شادی مردم و از جمله برگزاری کنسرت مخالف نیست، گفت: برای حفظ شوون اسلامی ما مخالف برگزاری کنسرت ها به صورت مختلط هستیم، اما اگر این کنسرت ها جداگانه و با رعایت قانون برگزار شود مخالفتی نداریم که گویا کنسرت غیر مختلط مورد برخی ها قبول نیست.
امام جمعه کرج همچنین با اشاره به اینکه بخش مهمی از تبلیغات در دنیای امروز در پوشش خبر و اطلاع رسانی مطرح می‌شود، گفت: ما اکنون با جنگ نرمی در جهان مواجه هستیم که اهالی رسانه و خبرنگاران به عنوان سربازان و افسران مبارزه در این جنگ، نقش حساس و تعیین کننده ای برعهده دارند.
وی تاکید کرد: در فضای این جنگ نرم همواره تلاش می‌شود اسلام و از جمله عالم شیعه تخریب شود و صهیونیست ها حتی در تلاش هستند با اخباری جهت‌ دار با اهداف شوم خود برسند بخصوص که دستگاه‌های مهم چهره‌نگاری توسط یهود اداره می‌شود و هیچ دستگاه استخباری وجود ندارد که ریشه‌ای در یهود نداشته باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =