طی حکمی از سوی معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور محمد حسن بهادر به عنوان مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مازندران منصوب شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه مازندران، محمد حسن بهادر امروز شنبه در مراسم تودیع ولی الله عبدی مدیر کل سابق ثبت اسناد و املاک مازندران و معرفی خود به عنوان مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران،گفت: تمامی تلاش خود را از اموال و دارایی مردم همراه با تثبیت مالکیت مادی و املاک صرف خواهم کرد.

وی از حسن اعتماد تویسرکانی معاون قوه قضائیه تقدیر کرد و افزود: فرهنگ سازی آموزش عمومی، برقراری انظباط مالی در کاهش هزینه دولت، به کارگیری نیروهای نخبه و... از برنامه‌هایی است که در استان تعقیب می‌شود.

رییس کل دادگستری مازندران نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت مستندسازی املاک در استان مازندران گفت: از دستگاه های اجرایی استان انتظار همکاری در این زمینه داریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی تقوی فرد با بیان اینکه تعامل دستگاه های اجرایی با دادگستری مازندران از روندخوبی برخوردار است، افزود: این تعامل می‌تواند روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی را تسهیل بخشد.

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک مازندران نیز در سخنانی افزود: سازمان ثبت یک دوره گذار را طی می‌کند و در این دوره باید بیشتر از زمان اداری برای انجام امورات وقت بگذارند.

ولی الله عبدی کمیشانی تصریح کرد: مازندران دارای 340 دفتر اسناد رسمی، 150 دفتر ازواج و 50 دفتر طلاق است.

وی با بیان اینکه تا کنون 530 هزار سند به صورت کاداستری صادر شده است، افزود: در 56 شهر استان نقشه‌های کاداستری داریم و تا کنون یک میلون و 86 هزار و 211 قطعه ثبت در بانک کاداستری جمع‌آوری شد که 442 ثبت مربوط به اراضی ملی و 548 ثبت مربوط به محیط زیست است.

عبدی کمیشانی با بیان اینکه یک میلیون و 500 هزار پرونده ثبتی در واحدهای ثبتی مازندران نگهداری می‌شود، اظهار کرد: کار آرشیو پرنده ها از اوایل سال آغاز شد تا کنون یک میلیون و 300 برگ اسکن شد.

وی با بیان اینکه 4 هزار رای در هیئت نظارت صادر شد و همه پرونده‌ها بجز پرونده اجرایی بروز شد، افزود: در سال 93، 38 هزار و 526 سند ازدواج صادر که نسبت به سال 92 به میزان 4 درصد کاهش یافت و میزان طلاق 8 درصد افزایش داشت.

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک مازندران با بیان اینکه علی رغم پیشرفت تکنولوژی نیروی انسانی مهمترین نقش را در انجام امورات دارد، اظهار کرد: استان مازندران از استانهای گردشگر پذیر است و در برخی از اوقات سال به بیشتر از دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه 450 هزار از اراضی ملی را در بانک کاداست جانمایی کردند، افزود: اراضی ملی استان به علت داشتن پوشش گیاهی با استانهای دیگر متفاوت و ساماندهی و ثبت ان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

عبدی برگزاری 112 ساعت آموزشی، برگزاری دوره تخصصی مجازی، اخذ موافقت‌نامه احداث ساختمان برای ساریف میاندرود و...از دیگر اقدامات خود در مازندران برشمرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =