کشف و انهدام بیش از 10 تن گوشت و کله پاچه فاسد در نجف‌آباد

رئیس شبکه بهداشت و درمان نجف‌آباد گفت: در بازدید از یک باب سردخانه مقدار تقریبی 10 تن گوشت و کله پاچه منجمد تاریخ گذشته کشف و ضبط گردید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در اصفهان، حمید گله‌داری در  این ارتباط به فارس گفت: یش از این در بازدید از یک باب رستوران در شهرستان نجف‌آباد و کشف مقادیری گوشت فاسد در این رستوران، بررسی محل توزیع این گوشت‌ها در دستور کار اداره بهداشت شهرستان قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به شناسایی محل توزیع و نگهداری گوشت‌های فاسد، در یک بازدید مشترک با همکاران اداره دامپزشکی و اتاق اصناف شهرستان از محل سردخانه مقدار قابل توجهی گوشت تاریخ گذشته به همراه محموله از کله و پاچه‌های فاسد کشف شد، که در ادامه پس از نمونه‌برداری از محموله، محل سردخانه تا زمان تعیین تکلیف پلمب گردید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نجف‌آباد همچنین از کشف بیش از 3 تن پنیر فاسد در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: واحد نظارت بر مواد غذایی شبکه بهداشت نجف‌آباد ضمن شناسایی و کشف یک کارگاه غیرمجاز تولد پنیر در سطح شهرستان، اقدام به ضبط حدود 3 تن پنیر تولید شده در این کارگاه و همچنین پلمب واحد مذکور و ارسال پرونده به مراجع قضایی کرد که در نهایت با حکم قاضی پرونده، پنیرهای مذکور در محل دفن زباله‌های شهری معدوم شد.

گله‌داری در ادامه از کشفیات دیگری در این شبکه خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط گروه مهندسی بهداشت محیط یک باب منزل مسکونی که اتباع بیگانه در آن اقدام به تهیه آبغوره در شرایط غیر بهداشتی می‌کردند، شناسایی شد.

وی افزود: در بازدید ماموران شبکه بهداشت شهرستان به همراه ماموران اداره پلیس امنیت عمومی و اتاق اصناف شهرستان از این منزل مسکونی مقدار تقریبی 700 کیلوگرم غوره و آبغوره که در شرایط کاملا غیربهداشتی و توسط کودکان و زنان افغانی تهیه و فرآوری می‌شد، توقیف و به منظور تعیین تکلیف به مرکز بهداشت شهرستان منتقل شد و صاحبان محموله به منظور تعیین تکلیف به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نجف‌آباد در ادامه این گفت‌و‌گو از برگزاری کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی خانواده‌ها به منظور خود مراقبتی و مدیریت بیماری‌های تنفسی خبر داد و گفت: در این دوره‌ها که در سالن‌های شهید آیتی شبکه بهداشت و مجموعه ابن سینا برگزار شد، بیش از 180 نفر از بهورزان، نیروهای کاردان و کارشناسان بهداشت خانواده و مامایی دراین دروه 5 روزه شرکت کردند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445297

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =