۰ نفر
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۸

اعتماد نوشت:

اركستر فيلارمونيك چين ديروز به ايران آمد. نوازندگان اركستر فيلارمونيك چين همراه رهبر اين اركستر - لانگ يو - روزهاي ٢٢ و ٢٣ مردادماه دو اجرا در تالار وحدت خواهند داشت و ٢٤ مردادماه ايران را ترك خواهند كرد.

اين اركستر، اين روزها در حال اجراي تور موسيقايي خود با نامِ «جاده ابريشم» است كه مي‌توان آن را نخستين سفر آن به خاورميانه دانست و اين در حالي است كه چند روز قبل در جريان يك سفر هنري به كشورهاي آسياي ميانه، براي نخستين بار در شهر دوشنبه نيز به اجراي برنامه پرداخت، حالا پنجشنبه و جمعه هفته جاري، اركستر فيلارمونيك چين با ۱۱۰ نوازنده در تالار وحدت تهران، قطعاتي چون «شهرزاد» نيكلاي كرساكف، سمفوني شماره ٩ در مي‌مينور- اپوس ٩٥ (دنياي نو) اثر آنتونين دوژاك، سمفوني شماره ٥ در مي‌مينور اپوس ٦٤ از پيوتر ايليچ چايكوفسكي و قطعه «شاهزاده ايگور» از الكساندربرودين را به اجرا درخواهد آورد. اين بعد از اجرا در تهران، در آتن به اجراي برنامه خواهد پرداخت.

رهبري اين اركستر را «لانگ يو» (Yu Long )برعهده دارد؛ اين اركستر پيش از اين به رهبري «علي رهبري» در پكن روي صحنه رفت. اين نخستين اجراي «رهبري» در پكن بوده است. اركستر فيلارمونيك چين كه مدير هنري آن «لانگ يو» شهرت بين‌المللي دارد، براي نخستين‌بار و در قالب تور «جاده ابريشم» براي اجراي برنامه راهي ايران خواهد شد. اين اركستر در كشورهاي تاجيكستان، قزاقستان و قرقيزستان نيز در قالب همين تور اجرا خواهد داشت. «لانگ يو» رهبر اركستر فيلارمونيك چين در بيانيه‌اي اعلام كرد: «سال‌ها است مشغول برنامه‌ريزي براي تور «جاده ابريشم» بوده‌ايم و اميدواريم اركستر فيلارمونيك چين با ايجاد يك پل فرهنگي در سراسر جهان بتواند موانع موجود در ميان كشورهاي جهان را رفع كند و با اين كار، مردم چنان به هم نزديك شوند كه بتوانيم جهان را به واقع به يك هارموني برسانيم.»

اركستر فيلارمونيك چين در ٢٥ مه‌سال ٢٠٠٠ ميلادي و بر مبناي اركستر سمفوني راديو، فيلم و تلويزيون چين بنا نهاده شد. اين اركستر نخستين كنسرت خود را ١٦ دسامبر همان سال با مديريت هنري «لانگ يو» اجرا كرد و در سال ٢٠٠١ ميلادي در كشورهاي متعددي از جمله ژاپن، كره جنوبي و تايوان كنسرت برگزار كرد. طولاني‌ترين تور اين اركستر در سال ٢٠٠٥ برگزار شد كه شامل اجراي برنامه در ٢٥ شهر در هفت كشورهاي اروپايي و همچنين كشورهاي امريكاي شمالي بود.

«علي رهبري» درباره اين اجرا مي‌گويد: «اجراي اين اركستر در ايران، براي من اتفاقي بسيار مهم و خوشحال‌كننده است؛ چون باعث مي‌شود اعتماد به نفس و اميدواري در نوازندگان ما بيشتر شود. در همين مدت كوتاه حضور من در ايران، نوازندگان توانسته‌اند با پشتكارشان، اركستر را به موفقيت‌هاي بسياري برسانند و اين در حالي است كه ممكن است با مشكلاتي نيز دست و پنجه نرم كنند، اما حالا در اركستر اتفاقاتي رخ داده است كه اگر ما در همان ابتدا به آن اشاره مي‌كردم، شايد همه با ديده ترديد به آن نگاه مي‌كردند.»

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =