واحد مرکزی خبر نوشت:

روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه در شماره امروز خود بخش دوم مقاله وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را منتشر کرد.

به گزارش  پایگاه اینترنتی روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه ،وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بخش دوم مقاله خود در روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه (که در شماره امروز این روزنامه منتشر شد)، نوشت : داعش گروه اسلامی نیست.

ظریف نوشت : پیدایش و اهداف سازمانی که داعش نام گذاری شده است ، با قرآن کریم و اسلام سرورمان پیامبر ( ص) هیچ ارتباطی ندارد.

داعش برای افزایش شمار اعضای خود و جمع آوری پول از نام اسلام سوء استفاده می کند. اسلام دین رحمانیت ، عقلانیت ، صبر و مرحمت است.

همه مومنان و مسلمانان متدین روز خود را با گفتن بسم الله الرحمن الرحیم آغاز می کنند و در طول روز آن را در ادعیه و نمازهایشان بارها تکرار می کنند تا به صورت مداوم آفریدگار متعال و اوصاف مهم پروردگار را همچنین خصوصیات اخلاقی که راه صحیح را در این جهان به بندگان خداوند نشان می دهد و در آخرت موجب سعادت آنان خواهد بود به صورت مداوم به خاطر آورند.

رفتارهای ظالمانه و جنایتکارانه داعش علیه اقلیتهای دینی در عراق و سوریه با آیه 256 سوریه بقره که می فرماید ، هیچ اجباری در دین نیست ، مغایر است. قرآن کریم همچنین بر این موضوع نیز تاکید می کند که هر کس کسی را جز به قصاص قتل یا به کیفر فسادی در زمین بکشد چنان است که گویی همه مردم را کشته باشد. ( سوریه مائده آیه 32 )

با توجه به این باورها اکثر مسلمانان اقدامات داعش و طرفدارانش را اقدامات نفرت انگیز و کاملا مغایر با اسلام و ارزش های اخلاقی می دانند. اکثر مسلمانان بر این باورند که این اقدامات با باورهای اسلامی و اعمالی که مسلمانان در طول تاریخ انجام دادند ، مغایر است.

مسلمانان و پیروان ادیان دیگر از صدها سال پیش در منطقه در کنار یکدیگر زندگی کرده اند. از زمان ظهور اسلام و حتی بسیار پیش از آن وجود اماکن مقدس و آثار تاریخی متعلق به مسلمانان و سایر ادیان و مذاهب در چارگوشه خاورمیانه نشانگر آن است که ملت های مختلف در این منطقه در صلح در کنار یکدیگر زیسته اند. تخریب آثار بسیار ارزشمند تاریخی توسط عناصر افراطی نشانگر بیگانگی آنان با دین اسلام و روند آکنده از پیروزی های جهان اسلام است.

اسلام همانگونه که در قرآن کریم و سنت حضرت پیامبر ( ص ) بر آن تاکید شده ، دین رحمت ، مهربانی و مرحمت است. کسانی که اصول اساسی اسلام را نقض و روایات را تحریف می کنند در پی سوء استفاده از اسلام برای دستیابی به اهداف خویش هستند. با توجه به این موضوعات حداقل سخنی که می توانیم بگوییم ، اینست که متهم کردن اسلام به علت اقداماتی که افراط گرایان و طرفداران خشونت مرتکب می شوند ، از هر گونه عدالت و انصاف به دور است.

به این نکته نیز باید توجه کنیم که بخش اعظم کسانی که تلاش می کنند اسلام را به علت اقدامات گروه های افراطی محکوم کنند ، کسانی هستند که از حمله دولت پیشین آمریکا به عراق حمایت و زمینه این حمله را فراهم کردند. آنان با این رفتارها از یک طرف تلاش می کنند نقش خود را در پیدایش گروه های افراط گرا پنهان کنند و از طرف دیگر نیز در پی آنند که به خاطر اوضاع وخیم و تاسف آور که خود آنان در عراق ، منطقه و دیگر مناطق پدید آورده اند ، اسلام را مقصر نشان دهند.

261749

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    خدا کنه قدرت دوباره ببفته دسته حزب جمهوری خلق ثبات دوباره به ترکیه و خاورمیانه بر میگرده