مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: به‌غیر از بازار صنایع دستی اصفهان، ۲ بازارچه صنایع دستی در اصفهان و کاشان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین فریدون اللهیاری با اشاره به رونق‌بخشی صنایع دستی اصفهان به تسنیم اظهار داشت: ایجاد خانه‌های صنایع دستی در اصفهان برای توسعه صنایع دستی و رونق‌بخشی به این صنعت پاک است در حال حاضر 8 خانه صنایع دستی در اصفهان داریم.

وی افزود: این خانه‌ها بیشتر در اماکن تاریخی شکل می‌گیرند و به لحاظ اینکه یک فضای ارزان قیمت در اختیار هنرمندان و فعالان صنایع دستی قرار می‌گیرد، از آن‌ها نیز پشتیبانی می‌کنند و با توجه به اینکه در اماکن تاریخی هستند، مورد توجه گردشگران است و دیدن این فضا و ورک‌شاپ و مراحل تولید صنایع دستی و مهارت‌ها برای آن‌ها جذاب و در واقع تبدیل به یک بازاز نیز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: به غیر از بازار صنایع دستی اصفهان، 2 بازارچه مهم صنایع دستی در اصفهان و کاشان راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در تعاملی که با شهرداری داشتیم، قرار است از طریق بازارچه‌های شهرداری برای عرضه صنایع دستی فراهم شود، این جریان سبب رونق‌بخشی این صنعت می‌شود.

اللهیاری با اشاره به صادرات صنایع دستی گفت: توجه اساسی به صادرات صنایع دستی لازم است و باید زمینه صادرات برای آن فراهم شود که در این راستا بسترسازی، استانداردسازی و بسته‌بندی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: علاوه بر هنرمند باید از صادرکننده نیز حمایت شود، زیرا آن‌ها امکانی ایجاد می‌کنند که صنایع دستی مورد حمایت قرار بگیرد و باید در نمایشگاه‌های بین‌المللی و خارجی حضور صنایع دستی اصفهان را فراهم کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: سال گذشته در چند کشور خارجی صنایع دستی اصفهان در نمایشگاه‌های صنایع دستی حضور داشت که در آینده این برنامه انجام می‌شود تا صنایع دستی اصفهان در بازارهای جهانی نیز حضور قدرتمندتری داشته باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =