ایرنا نوشت:

دونالد ترامپ، میلیاردر آمریکایی و نامزد ریاست جمهوری در این کشور گفت، در دولت او، واشنگتن بدون دریافت حق الزحمه از عربستان پشتیبانی نخواهد کرد و برای شکست داعش نیز باید منابع مالی و نفتی منطقه را خرج ارتش آمریکا کنیم.
نامزد جمهوری خواه :: پول نفت خاورمیانه را خرج شکست داعش می کنم / بدون پول، از هیچ کشور عربی پشتیبانی نمی کنم
به گزارش ایرنا ، ترامپ در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» افزود: من بزرگترین طرفدار سیاست های نظامی هستم که شما تا به حال با او مصاحبه کرده اید. من ارتش را آن قدر تقویت می کنم که کسی جرات نکند سر به سر ما بگذارد.
با این حال، وی گفت که مخالف اشغال عراق بود؛ زیرا به اعتقاد وی، اشغال عراق باعث بی ثباتی در خاورمیانه شد و کمک کرد تا ایران به قدرت اول منطقه تبدیل شده است.
وی با تاکید بر این که عربستان سعودی منشاء بسیاری از ناآرامی ها در خاورمیانه است، با ادبیات عامیانه خود تصریح کرد: عربستان روزی یک میلیارد دلار درآمد دارد. دقت کن؛ روزی یک میلیارد دلار! ما از آنان پشتیبانی می کنیم، اما این وسط هیچ چیزی گیرمان نمی آید. ما چقدر باید ابله باشیم!»
وی سپس با یادآوری خاطره ای، گفت: پس از آن که آمریکا میلیاردها دلار برای آزادی کویت از دست صدام حسین خرج کرد و سربازان خود را به منطقه فرستاد، سرمایه گذاران کویتی گفتند متشکریم، اما تمایل نداریم در آمریکا سرمایه گذاری کنیم؛ ما به آمریکا علاقه نداریم.
ترامپ تاکید کرد: ما چقدر ابله هستیم! ما می توانستیم به آنان (حکومت کویت) بگوییم که 50 درصد از نفت شما را تا آخر عمرتان می خواهیم؛ اگرنه به شما کمک نخواهیم کرد که بر سر کار برگردید.
دونالد ترامپ درباره برنامه اش برای سرکوب داعش گفت، ایالات متحده باید در منطقه حضور نظامی پیدا کند و دو کار را به طور همزمان انجام دهد: نخست این که منابع نفتی داعش را از آنان بگیرد و با همان منابع، خرج سربازان آمریکایی را تامین کند و دوم این که حساب ها و تراکنش های مالی داعش را مسدود کند.
دونالد ترامپ 69 ساله، فعلا در نظرسنجی ها، محبوب ترین نامزد حزب جمهوری خواه برای رقابت در انتخابات سال 2016 است. بسیاری از او به خاطر عامیانه حرف زدن، عوامگرایی و گاه استفاده از سخنان رکیک، انتقاد می کنند. ثروت ترامپ 4 میلیارد و یکصد میلیون دلار برآورد می شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    78 3
    پول نفت خاورمیانه به جای اینکه خرج آسایش و آبادی مردم این منطقه شود صرف جنگ افروزی و کشتن غیرنظامیان منطقه می شود. بله. این است سیاست ابرقدرت ها. نقت بده، ابزار کشتار ببر. اینجاست که جای صلح خالی است.
    • بی نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
      25 2
      صحبتهای آقای ترامپ رو که گوش کردم مخصوصا اون قسمت که به اون خانوم خبرنگار توهین کرد یاد معجزه هزاره سوم افتادم. آقای ترامپ داره با همون تکنیک احمدی نژاد میاد جلو.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    108 0
    ترسیدم :/ پس آمریکاییا هم مث ایرانیا فکر میکنن پولشون داره حروم عربا میشه؟؟ جالبه.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    116 1
    اگه شانس ماست که همین آقای نیمه دلقک و نیمه دیوانه میشه رییس جمهور آمریکا و ما روی صلح و آرامش رو نخواهیم دید
  • خسرو A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    16 0
    اصلا چطوره از سرباز های داعش گروگان بگیره, بعد برای آزادی هر کدوم یک میلیارد دلار بخواد, این تری مشکله اقتصادی امریکا هم حل میشه
  • شوش IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    7 2
    آقای ابله تفاوت قیمت 120 دلاری و 44 دلاری نفت ضربدر واردات نفت آمریکا همان یک میلیارد و بیشتر در روز میشود . عربستان دلقک ابله با اینکارها تیشه به ریشه خودش زده است .
  • محمدرضا EU ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    18 0
    یه چیزی تو مایه های احمدی نژاد خودمونه ، مطمعنا اگه رای بیاره بعدها مردم آمریکا از رایشون پشیمون خواهد شد
  • بی نام A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    20 1
    ظاهراً آمریکا در داشتن یک رییس جمهور عوام فریت از ما عقب تره.
  • بی نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    29 1
    آمریکایها بدبخت شدند.تمام مشخصات این آقا مشابه احمدی نژاد هستند.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    5 7
    این آقا بخاطر اینکه بقیه نامزدهای جمهوریخواه ضعیف هستند با اختلاف خیلی‌ ناچیزی بالاتره. چند روز پیش هم تو ایالت اوهایو، کلیولند ، یه سوتی بزرگ داده و به همهٔ زنها توهین کرده و علی‌‌رغم همهٔ فشارها حاضر نشده معذرت خواهی‌ کنه. ایشون در مقابل هیلاری کلینتون هیچ شانسی نداره
  • بی نام A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    17 4
    از حساب وکتابش با اسرائیل نگفته. چقد از اونا میگیره .البته قضیه اسراییل کاملا برعکسه یعنی امریکا باید باج بگیره تقدیم صهیونیست ها بکنه
  • عماد IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    13 8
    اصلا هم شبیه کسی نیست آقای ترامپ با تلاش بسیار یک امپراطوری چند میلیارد دلاری را اداره میکند سالها تجربه کسب کرده در اقتصاد آدم بسیار موفقی میباشد خواهشن دوستان حرفهای الکی نزنیدو قیاس بین مورچه وفیل درست نیست بهتر است از رقبای خودمان اطلاعات کافی کسب کنیم تا بهتر از قبل مشکلات جامعه خودمان را حل کنیم