تسنیم نوشت:

غلامرضا داداش زاده در ارتباطی تلفنی با رسانه ملی به برنامه امسال رگولاتوری جهت ساماندهی وضعیت ارائه کیفیت سرویس پهنای باند اشاره و اظهار کرد: ما تناسب بین ظرفیت پهنای باند را با نسبت مشترکان که مربوط به ارائه دهندگان خدمات اینترنت پرسرعت است در هر لحظه از طریق سیستم‌هایمان کنترل می‌کنیم.

 

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره 3 اپراتور اینترنت پرسرعت adsl و علت اخطار قطع سرویس به این سه شرکت گفت: چند هفته قبل بحث توقف فروش را برای این شرکت‌ها به دلیل عدم تناسب بین ظرفیت و مشترکان داشتیم. ما اعتقاد داریم این شرکت‌ها باید پهنای باند تضمین شده به مشترکان ارائه دهند.

وی افزود: از آنجاییکه بیش از 90 درصد پهنای باند مورد استفاده  قرار می‌گرفت و مشترکان به این واسطه، کیفیت لازم را دریافت نمی‌کردند سه شرکت شاتل، ندا گسترصبا و های‌وب اخطار توقف فروش را دریافت کردند.

او گفت: دیشب ما سیستم‌ها را کنترل کردیم. وضعیت کاملا به شکل عادی بازگشته و هم‌اکنون بحث توقف فروش شرکت‌های شاتل، ندا گسترصبا و های‌وب رفع شده است.

معاون نظارت واعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: البته در بعضی از مراکز هنوز توقف فروش برقرار است و آقایان در سایت خودشان این وضعیت را اعلام کرده‌اند.

او همچنین در ارتباط با اینکه ضمانت اجرایی رگولاتوری برای مشاهده چنین تخلفاتی در آینده چیست، گفت: در مراکزی که مشکل پهنای باند داشتیم، این مراکز حل شده و در مراکزی که هنوز مشکل پهنای باند حل نشده همچنان توقف فروش به قوت خود باقی است و دیروز هم چک کردیم که البته دوستان رعایت می‌کنند. ولی باید سعی کنند امکانات لازم را فراهم کنند تا مشکلات حل شود.

داداش زاده خاطر نشان کرد: از دوستان شرکت مخابرات ایران تقاضا دارم در استان‌هایی که مشکل انتقال و پهنای باند همچنان وجود دارد، کمک کنند تا مشکلات حل شود.

معاون رگولاتوری در ارتباط با وضعیت شرکت ارتباطات پیشگامان کویر یزد که پرونده گران فروشی داشت، گفت: این شرکت بحث گران فروشی داشته و 137 میلیون ریال جریمه شده که هنوز نسبت به عودت مبالغ جریمه به مشترکان خود اقدام نکرده است. به این شرکت تذکر می‌دهیم تا این کار را انجام دهد ضمن اینکه پرونده آن را به تعزیرات حکومتی جهت احقاق حقوق مردم ارائه دادیم.

وی در ارتباط با بحث گران یا کم فروشی اینترنت پرسرعت گفت: در ابتدا مردم باید نسبت به استفاده از نرم‌افزارهایی که روی گوشی‌شان نصب است، دقت کافی را داشته باشند زیرا ممکن است موجب استفاده بیش از حد پهنای باند گردد.

او افزود: ما به راحتی می‌توانیم با نرم‌افزارهایی که در اختیار داریم، مقدار گیگ مصرفی را اندازه‌گیری و مقایسه کنیم.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطر نشان کرد: اگر موارد کم فروشی را مشاهده کنیم و مردم از طریق سامانه 195 وزارت ارتباطات به ما گزارش دهند، با توجه به سامانه‌های اندازه‌گیری که در اختیار داریم با اپراتورها شدیدا برخورد می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: امسال در نظر داریم اگر اپراتورهایی در خصوص کم فروشی یا گران فروشی اقداماتی انجام دادند، آنها را به مردم معرفی کنیم تا مردم با خریداری نکردن سرویس آنها، زمینه مجازات‌شان را بچینند ضمن اینکه رگولاتوری هم ابزارهای برخوردی خود را خواهد داشت.

 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 1
    من منزل شاتل دارم و راضی هستم. ولی اینترنت مخابرات در محل کارم گرون شده و از طرف دیگه سرعتش اومده پایین. تصور میکنم به شرکت های درست اخطار ندادند
  • بی نام DE ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    عالیه....امیدوارم فقط شعار نباشه
  • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    از مخابرات شروع کنید لطفا.... مخابرات قم خیلی واضح داره کم فروشی میکنه
  • بی نام IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    1 0
    گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر انکه هست گیرند
  • امیر IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    لطفا به اینترنت مخابرات رسیدگی کنید....مخابرات قم منطقه نوزده دی اینترنت بسیار بی کیفیت و نصف پهنای یاند خریداری شده ارایه میده....به دلیل شلوغی پورت ها هم همش دیسکانکت میشه
  • بی نام DE ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    2 0
    تنبیه؟؟مگه میشه؟مگه داریم؟
  • بی نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    با سلام اقا این مخابرات کهگیلیویه و بویراحمد رو هم بررسی کنید اینجا چند هفته است اینترنت رو دوستان تعطیل کردن از 15 تیر به بعد رو بررسی کنید ببینید ترافیک ما چطور بوده
  • آرام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    1 0
    اینترنت من مال مخابراته اون رو کی بررسی میکنه هر نیم ساعت ی بار قطع میشه ؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    1 0
    تو رو خدا هاي وب را بيشتر بررسي كنيد همه جوره از سر و ته خدمات خودشون ميزنن ولي با رفتار مودبانه و مشتري هم نميتونه چيزي را ثابت كنه متاسفانه
  • شفق A1 ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    1 0
    واي بر كم فروشان
  • شاهین A1 ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    1 0
    من از شرکت شاتل استفاده میکنم اصلا راضی نیستم ساعت 1 شب سرعنم 5 kb میشه انگار نت ندارم صد بار هم به پشتیبانی تماس گرفتم مثل یک کاامپیوتر همش یک ج/واب میدن میگن از شبانه دانلود نکنید تا خوب بشه یعنی من الان دوهفته هست 20 مگ هم دانلود نداشتم به این نتیجه رسیدم اگه از رایگان شبانه اصلا استفاده نکنم سرعتم خوب میشه ، جای سوال داره اینجا رایگان بودن الکی هست