ایرنا نوشت:

گردان های قدس شاخه نظامی جنبش فلسطینی جهاد اسلامی اعلام کرد که در صورت شهادت محمد علان، اسیر معترض در بند رژیم صهیونیستی، آتش بس با این رژیم را خواهد شکست.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، محمد علان اسیر فلسطینی پس از دو ماه اعتصاب غذا دیروز (جمعه) به اغما رفت. پزشکان وضعیت وی را بسیار وخیم گزارش کرده اند و مقام های فلسطینی نیز احتمال می دهند، علان تا ساعاتی دیگر به شهادت برسد.
سخنگوی گردان های قدس اعلام کرد که در صورتی که علان به شهادت برسد، پاسخی کوبنده به جنایت رژیم صهیونیستی خواهد داد و از این پس به توافق آتش بس با این رژیم متعهد نخواهد بود.
در ماه ژوییه (تیر/مرداد) خضر عدنان دیگر اسیر فلسطینی پس از 55 روز اعتصاب غذا در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود، آزاد شد. این جنبش در مورد عدنان نیز تهدید کرده بود که چنانچه وی شهید شود، آتش بس سال 2014 را با رژیم صهیونیستی نقض خواهد کرد.
آتش بس مذکور در تابستان گذشته و به منظور پایان دادن به تجاوز 50 روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه منعقد شد.
محمد علان وکیل 31 ساله فلسطینی اهل نابلس است که در اعتراض به سیاست بازداشت خودسرانه رژیم صهیونیستی و تمدید بازداشتش تا شش ماه دیگر، اعتصاب غذای خود را از دو ماه پیش آغاز کرد.
اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به صورت معمول برای اعتراض به شرایط غیر انسانی و سیاست بازداشت خودسرانه به اعتصاب غذا متوسل می شوند.

بازداشت خودسرانه رویه ای است که ارتش رژیم صهیونیستی با توسل به آن اسرای فلسطینی را بدون تفهیم اتهام و یا محاکمه، زندانی می کند.
این رژیم به صورت معمول از این شیوه بازداشت علیه فلسطینیان استفاده می کند. آمار نشان می دهد که در سال های گذشته هزاران فلسطینی بر اساس این احکام برای مدت ها در زندان های رژیم صهیونیستی بسر برده اند.
به موجب قوانین بین المللی، این شیوه بازداشت صرفا در موارد بسیار استثنایی کاربرد دارد و تنها به عنوان آخرین گزینه باید مورد استفاده قرار گیرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    3 0
    مثلا میخوان چیکار کنن؟اگه میتونستن تا حالا کرده بودن
  • بی نام A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    1 0
    برای خودشیرینی و جذب اعتماد ایران این حرف ها را میزنند.