خرید 55جت پیشرفته با پول یک سال یارانه ایرانی ها

بوئینگ ۷۸۷ سری۹ این روزها در بازار صنایع هوایی با برخاستن عمودیش از باند پرواز حسابی جنجالی است و خیلی‌ها به دنبال خریدش هستند. با پول یک سال یارانه، ایران چند فروند از این هواپیمای مسافربری پیشرفته را می‌تواند بخرد ؟

 

 

 

فیلمی که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته جدیدترین بوئینگ ۷۸۷ سری۹ مشهور به دریم‌لاینر  را نشان می‌دهد که در حرکتی خیره‌کننده بلافاصله بعد از برخاستن به حالت تقریباً عمودی درمی‌آید. این پرواز نمایشی، جزو تمرینات آماده‌سازی برای نمایشگاه هوایی پاریس بوده، توسط استاد خلبان شرکت بوئینگ انجام شده است.  بوئینگ ۷۸۷  اولین بار در اکتبر ۲۰۱۱ وارد خطوط هوایی دنیا شد و تاکنون ۱۰۹۵ فروند سفارش از سری‌های مختلف خود داشته که ۳۰۵ فروند آن تا ماه گذشته تحویل شرکت‌های مختلف هواپیمایی شده است.
شرکت نیپون ژاپن با ۸۳، ایرکپ هلند با ۷۴، اتحاد امارات با ۷۱ و یونایند آمریکا با ۵۵، بیشترین فروند سفارشات از این هواپیمای مسافربری پیشرفته را داشته‌اند. ۷۸۷ سری ۹  اولین پرواز خود را در ۹ آگوست ۲۰۱۴ انجام داده و بسیار مورد توجه خطوط هوایی قرار گرفت.  در میان بوئینگ‌های ۷۸۷ هم سری ۹ بیشترین سفارش را داشته و پیشتاز است. ۷۸۷ سری ۸ تاکنون ۴۵۷ ،سری ۹، ۴۹۸و سری ۱۰، ۱۴۰ فروند سفارش داشته است. 

هر فروند از بوئینگ سری۹ حدود ۲۶۶ میلیون دلار یا به عبارتی  ۸۸۰ میلیارد تومان قیمت دارد. حالا بعد ازاجرایی شدن  توافق و برداشته شدن تحریم ها تنها اگر دولت، یارانه یک سال ایرانی ها را پرداخت نکند، از پول آن می‌تواند ۵۵ فروند از این جت مسافربری پیشرفته را خریداری کند تا اسکادران هوایی کشور ترمیم شود.  شاید حالا وقتش رسیده که  همه ما در مورد نحوه هزینه کردن منابع کشور بازنگری داشته باشیم.

5454

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    بخریم که چی بشه؟ ابدا پیشنهاد خوبی برا خرج کردن پول نیست, به مراتب ارزان تر میتوان "اسکادران هوایی کشور" را ترمیم کرد, بهتر است این پول صرف اتتقال تکنولوژی و رونق صنعت و تولید گردد.
    • یکی IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
      24 9
      چقدر خوبه نظر کارشناسی رو بگزاریم برای کارشناسان
  • ali IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    فکر خوبی ...اگه دولت این پیشنهاد رو به ملت بده با کمال میل استقبال میکنیم
  • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    2 0
    حرفی نیست درصورتی که بعد سفر با هوپیما مجانی بشه