دادستان کرج: نقد رسانه ها باید مفید و منصفانه باشد

دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت: رسانه ها به عنوان چشم و گوش افکار عمومی باید با نقد مفید و منصفانه و آگاهی بخشی به مردم، جامعه را به سمت رشد و تعالی سوق دهند.

مریم پورابراهیم/ خبرآنلاین البرز: حاجی رضا شاکرمی روز شنبه در نشست با اهالی رسانه استان، ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: این نشست نیز به منظور قدردانی و ارج نهادن به تلاش ها و زحمات شما خبرنگاران ترتیب یافته چرا که اهالی رسانه به عنوان قشر فرهنگی و تاثیرگذار می توانند در بهبود اوضاع در جامعه نقش آفرین باشند.
در این نشست که در سالن اجتماعات دادگستری استان البرز برگزار شد، دادستان عمومی و انقلاب کرج به پرسش های مختلف اهالی رسانه پاسخ داد.
وی در پاسخ به پرسشی در مورد تپه ازبکی نظرآباد گفت: تپه ازبکی یکی از آثار تاریخی است که منطقه ای که در آن واقع شده در تصرف برخی افراد قرار گرفته است و هرچند در حوزه قضایی نظرآباد است اما طبق قانون جدید به عنوان دادستان استان در این قضیه ورود کردم.
وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی هایی که صورت گرفته قرار است در چند روز آینده جلسه ای با میراث فرهنگی و منابع طبیعی برای رفع مشکلات و تعیین تکلیف تپه ازبکی داشته باشیم.
پرسش بعدی در مورد آلودگی های زیست محیطی بود که دادستان کرج گفت: طرح جمع آوری و اتصال فاضلاب زندان های رجایی شهر و قزلحصار به شبکه فاضلاب از جمله اقدام ها برای پیشگیری از آلودگی بوده است که لازم است از کمک های کلان شهرداری به اجرای این طرح قدردانی کنم.
وی افزود: در بازدیدهایی که از شهرک صنعتی اشتهارد انجام شد مقرر گردید متولیان امر برای ساماندهی طرح پساب و فاضلاب این شهرک تلاش کنند و مصوب شد که دادستان اشتهارد با نظارت مستقیم به ساماندهی این شهرک رسیدگی کند.
شاکرمی در مورد تخریب باغ رستوران های منطقه موسوم به چمن در مهرشهر کرج نیز گفت: اگر این باغ رستورانها شاکی خصوصی هم نداشته و حتی ایجاد اشتغال هم کرده باشند، بازهم بخاطر تخلف از قانون باید تخریب شوند هرچند که ما مایل به تخریب نیستیم.
وی ادامه داد: همین وضعیت در مورد بازار مبل امام علی (ع) هم صدق می کند چراکه ابتدا تعدادی سوله مرغداری به بازار مبل تبدیل شد اما سپس یعنی در سال 84 زمین های اطراف آن نیز به این بازار افزوده شد که این زمین ها دارای معارض است، ضمن اینکه حکم قطعی نیز در این باره صادر نشده و در حال بررسی است.
دادستان کرج در پاسخ این پرسش که آیا افرادی در حادثه سیل اخیر بخاطر کم کاری دچار تخلف شده اند؟ گفت: سیل اخیر از جمله حوادث پیش بینی نشده بود که عوامل مختلفی در تشدید خسارت های آن دخیل بود که این امر در دست رسیدگی است و چنانچه قصوری صورت گرفته باشد با متخلفان برخورد خواهد شد.
وی افزود: یکی از علت ها اجرا نشدن طرح های آبخیزداری به صورت مطلوب در منطقه است که آن هم به دلیل کمبود اعتبار بوده است، اما ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه از دلایل اصلی افزایش خسارت های جانی و مالی این حادثه بوده است.
دادستان کرج در مورد یک سالن ورزشی نیمه کاره در حصارک که به محل تجمع معتادان و بیکاران تبدیل شده گفت: اگر گزارش مکتوب و مستندی در این باره تهیه و ارایه شود بطور قطع رسیدگی خواهد شد.
شاکرمی در مورد ادعای یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه با مدیران متخلف برخورد لازم صورت نمی گیرد و فقط جابجا شده و محل کار آنها تغییر می کند، افزود: بعید می دانم که چنین ادعایی با این وسعت صحت داشته باشد، چرا که عموم مدیران پس از بررسی صلاحیت از جنبه های مختلف به مدیریت گمارده می شوند، ضمن اینکه برخی مدیران متخلف حتی راهی زندان شده و در نهایت حکم انفصال برای آنها صادر شده است.
پولهای کلان به دست آمده توسط برخی افراد که تصمیم دارند در انتخابات پیش رو از افراد خاصی برای منافع خود در آینده از آنها حمایت کنند پرسش یکی دیگر از خبرنگاران بود که دادستان کرج گفت: مراجع خاصی برای رسیدگی به امور انتخابات وجود دارد و اگر ثابت شود کسی مال حرامی را وارد انتخابات و حمایت از فرد خاصی کرده بطور قطع با او برخورد خواهد شد.
گفتنی است: رضا شاکرمی در مدت کوتاهی که به عنوان دادستان کرج مشغول بکار شده با افراد سودجو، زمین خواران و ساخت و سازهای غیرمجاز در کرج و استان البرز بی هیچ اغماضی برخورد کرده که این ویژگی با هدف قدردانی از وی توسط یکی از خبرنگاران مطرح شد و بقیه خبرنگاران حاضر در این نشست نیز در این باره اتفاق نظر داشتند، ضمن اینکه کارنامه شاکرمی نیز از برخورد قاطع او با متخلفان بخصوص دست اندازان به منابع طبیعی حکایت دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =