معاون استاندار یزد گفت: یکی از رسالت های اهالی رسانه در کشور و به طور خاص در استان یزد این است که به تحقق مشارکت حداکثری مردم در فعالیتهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کمک نمایند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ظهر روز شنبه در جمع خبرنگاران و رابطین خبری شهرستانهای خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران منطقه یزد حضور یافت.


«محمدعلی طالبی در این نشست صمیمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار و تبریک روز خبرنگار و اشاره به اینکه در سالجاری دو انتخابات مهم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری را پیش رو داریم اظهار داشت: کمک رسانه‌ها، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاههای اطلاع رسانی می‌تواند در تحقق مشارکت حداکثری مردم در حضور پر نشاط پای صندوقهای رأی بسیار کارگشا باشد.


وی با بیان اینکه فعالیتهای دولت تدبیر و امید ماهیت عقلانی دارد و اقدامات دولت یازدهم نامحسوس است افزود: موضوع مورد تأکید دولت یازدهم در عرصه رسانه این است که رسانه‌ها فعالیتهای دولت را شفاف سازی نمایند و با همت بالا‌تر و تلاش بیشتر این اقدامات را به اطلاع مردم برسانند.
«طالبی» یادآور شد: نکته دیگر که از اهمیت بالایی برخوردار است این است که رسانه‌ها به تزریق روحیه امید به جامعه بپردازند و تلاشهای سازمان یافته‌ای که از طریق برخی رسانه‌های داخلی و رسانه‌های خارجی برای ناامید کردن مردم با آن مواجه هستیم را خنثی نمایند.


رسانه‌ها چشم بیدار جامعه هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست رسانه‌ها را چشم بیدار جامعه و زبان گویای مردم دانست و ادامه داد: خبرنگاران و اهالی رسانه می‌توانند بهتر از هر مسئول و مقام دولتی نقاط ضعف را ببینند و مطالبات مردم را به مسئولین منتقل کنند و در انعکاس دیدگاههای مسئولین به مردم و درک متقابل دولت و ملت نقش مهمی را ایفا نمایند.
«طالبی» با اشاره به اینکه نقدپذیری مسئولین ارشد استان چیزی نیست که جنبه شعاری داشته باشد اظهار داشت: استاندار یزد، معاونین ایشان و مسئولین ارشد استان بر نقدپذیری و آزادی عمل رسانه‌های استان تأکید دارند و تحمل بالای آن‌ها در مقابل بسیاری از انتقادات که بعضاً درست هم نمی‌باشد نشان از این روحیه نقدپذیری دارد.
وی افزود: اما انتظاری که ما از خبرنگاران و اهالی رسانه داریم اینکه از نقد غیرمنصفانه و غیرمنطقی پرهیز کنند و اگر جایی ضعفی را مشاهده نمودند قبل از اینکه آن را رسانه‌ای کنند فرصتی از مسئولین مربوطه بگیرند و پاسخهای آن‌ها را شنیده و مطالب را به طور علمی و منطقی منعکس نمایند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پایان سخنان خود اشاره کرد: امیدواریم برگزاری اینگونه جلسات سبب تعامل، همدلی و ارتباط بیشتر دوستان خبرنگار با مدیریت ارشد استان شود تا بتوانیم در فضای مطلوب بوجود آمده اهالی رسانه را در تحقق اهداف و رسالتهای مهمشان حمایت نماییم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =