واحد مرکزی خبر نوشت:


شبکه تلویزیونی الاخباریه سعودی ادعا کرد؛ ایران مذاکرات الزبدانی را به شکست کشاند.
به گزارش این شبکه؛ کمیته هماهنگی های داخلی در سوریه از شکست مذاکرات بین مخالفان سوری با طرف ایرانی در الزبدانی خبر داد.

برخی منابع اظهار داشتند: شکست این مذاکرات به علت پافشاری ایران بر مهاجرت و خروج کامل ساکنان الزبدانی و اطراف آن از این شهر بود که اهالی الزبدانی این موضوع را قبول نکردند.

اهالی الزبدانی در بیانیه ای اعلام کردند از این شهر خارج نخواهند شد بنابراین به دنبال شکست مذاکرات، آتش بسی که از چند روز پیش در الزبدانی واقع در حومه دمشق و شهرک کفریا و الفوعه در حومه ادلب آغاز شده بود، بر هم خورد.

خبرنگار این شبکه در گزارشی گفت : بعد از چند ساعت از فروپاشی توافق بین مخالفان سوری و ایران، شهر الزبدانی که هم مرز با دمشق پایتخت سوریه است هدف بمباران شدید قرار گرفت.

«ابوجابر شیخ» رهبر جنبش احرار الشام که در الزبدانی حضور دارد،گفت: ایرانی ها شرط کردند در مقابل تمدید آتش بس ساکنان این شهر باید از الزبدانی خارج شوند و این به معنای تغییر بافت جمعیتی در این شهر است.
این در حالی است که تغییر بافت جمعیتی سالهاست در دمشق پایتخت سوریه ادامه دارد.

به رغم اینکه آتش بس چند روز پیش آغاز شد و انتظار می رفت تا یکشنبه آینده تمدید شود تا زخمی ها معالجه و مجروحان نیز به دیگر مناطق انتقال داده شوند و مواد غذایی و پزشکی به این شهر وارد شود اما ایرانی ها که با تصمیمات نظام سوریه در این شهر حکمرانی می کنند گفتند اگر شرط خروج و مهاجرت ساکنان در الزبدانی محقق نشود تمدید آتش بس را قبول نخواهند کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =