عثمانی: استیضاح طیب نیا مبنای عقلی و منطقی ندارد/کارت زرد سوم جزو نقاط سیاه مجلس نهم است

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی می گوید: کارت زرد نمایندگان به طیب نیا بزرگترین خطای مجلس نهم بوده است.

محمد قسیم عثمانی در گفت و گو با خبرآنلاین در پاسخ به اینکه آیا استیضاح وزیر اقتصاد را در شرایط فعلی کشور به صلاح می دانید؟ اظهار کرد: طیب نیا جزء بهترین وزرای دولت یازدهم و حتی از بهترین وزرای اقتصاد در طول 36 سال پس از پیروزی انقلاب است.

وی بابیان اینکه استیضاح طیب نیا به هیچ وجه مبنای منطقی و عقلی ندارد، خاطرنشان کرد: وی در حوزه کاری خود بی نقص ظاهر شده است و اینکه  ما بخواهیم با اهداف و اغراض سیاسی، مشکلات دیگری که به حوزه وظایف وزیر مربوط نیست را به او منتسب کنیم نه تنها به صلاح کشور نیست که حتی به صلاح جریان مخالف دولت هم نیست.

نماینده مردم بوکان در خانه ملت با تاکید براینکه من  کارت زرد سومی که به طیب نیا داده شد را جزء نقاط سیاه مجلس نهم می دانم، تصریح کرد: اینکه  وزیری را به دلیل اجرای قانون استیضاح کنند، جزء نوادر است.

وی ادامه داد: وزیر، مالیات مشاغل را که در مجلس تصویب شده است را به شیوه قانونی وصول کرده است در حالی که اگر این کار را انجام نداده بود، باید از او سئوال کرده و به وی کارت بدهیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خاظر نشان کرد: اینکه چون وزیر به وظیفه اش عمل کرده است در سال آخر مجلس و در آستانه انتخابات، برای عوام فریبی و با استفاده از روش های پوپولیستی طرح استیضاح وی را کلید زده تا اذهان را متوجه خود کنیم در حالی که این امر، با نفس و ذات مجلسی که باید قوه مفکره و هدایت گر کشور باشد، همخوانی ندارد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا اکثریت نمایندگان با این طرح همراه هستند و آیا این استیضاح رای می آورد؟ گفت: بعید می دانم که مجلس چنین خطایی کند؛ چون در جریان  کارت زرد سومی که به وزیر داده شد ،بخشی از نمایندگان حضور نداشتند و بخشی از آن ها نیز خیلی به این نکته دقت نکردند که وزیر با این کارت، سه کارته می شود.

عثمانی یادآور شد: هر چند سئوال از وزراء و دادن کارت زرد حق مجلس است اما باید این حق را بر اساس حق دیگری استفاده کرد یعنی زمانی که وزیر به وظایفش عمل می کند ما نباید او را استیضاح کنیم چراکه مگر ما در کشور چند وزیر مثل طیب نیا داریم و یا در گذشته داشته ایم که حالا بخواهیم او را هم استیضاح کنیم در حالی که وی انسانی بسیار سالم و توانمند است و بر اساس نظر کارشناسی، نظر می دهد و عمل می کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: باید هیئت رئیسه مجلس به نحوی تدبیر کند که اصلا این اتفاق رخ ندهد و صورت مسئله آن نیز پاک شود.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی RO ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    طیب نیا جزو بهترین های اقتصاد بعد از انقلاب بوده، متاسفانه یک عده که فقط دنبال رای جمع کردن برای حضور دوباره در مجلس هستند اقدام شرم آوری انجام دادند که باید در پیشگاه ملت و خداوند عالم پاسخگو باشند، زمانی که تورم بالای چهل درصد کمر مردم را شکسته بود همین مجلسیها هیچ حرفی برای گفتن نداشتند، تاسف برای مجلس تاسف
  • بی نام A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    27 1
    این مجلس نقطه سفید نداره . راحت باشند سیاه تو سیاه خودش نشون نمیده
  • حميد A1 ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    1 1
    واقعا چطور انتظار دارن دولت با تصويب برجام در مجلس موافقت كنه؟