جانشین رییس سازمان نظام وظیفه عمومی به چند سوال مخاطبان خبرآنلاین پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین، سردار ابراهیم کریمی، جانشین رییس سازمان نظام وظیفه عمومی به سوالات کاربران این رسانه که در سرویس مشکلات مردم درج شده بود پاسخ داد.


یکی از کاربران سوال کرده بود: "کسر خدمت فرزندان ایثارگران تا متولدین چه سالی است؟ چرا این کسر خدمت ها دائمی نیست و برای همه ی فرزندان ایثارگران گذاشته نشده است؟"


سردار کریمی در این باره می گوید: تا متولدین 72 می توانند از کسر خدمت مخصوص ایثارگران استفاده کنند و از آن تاریخ به بعد کسر خدمت ها لغو شده.

او در مورد دلیل لغو این کسر خدمت ها گفت: کسر خدمت در زمانی صورت می گیرد که سرباز مازاد وجود داشته باشد؛ در نتیجه هیچ وقت کسری خدمت نمی تواند دائمی باشد و بسته به شرایط تغییر خواهد کرد.
فرد دیگری سوال پرسیده بود: اگر در یک خانواده یکی از پسرها به دلایل پزشکی معاف شده باشد، آیا برادر او هم می تواند از معافیت پزشکی استفاده کند؟"

جانشین رییس سازمان نظام وظیفه در این باره به خبرآنلاین گفت: معافیت پزشکی ربطی به معاف شدن برادر ندارد و اگر فرد شرایط معافیت داشته باشد، حتی اگر برادرش معاف بوده باز هم می تواند از این معافیت بهره مند گردد.
یکی دیگر از مخاطبان خبرآنلاین از سایت سازمان نظام وظیفه و سامانه الکترونیکی گلایه کرده بود که اطلاعات این سامانه به روز نیست و کارایی لازم را ندارد.

سردار کریمی گفت: این سایت در مرحله آزمایش است و به محض این که از آن بهره برداری شود، به صورت مرتب بروزرسانی خواهد شد و مخاطبان بیشتری می توانند از اطلاعات آن استفاده کنند.

سوال بعد درباره معافیت چند برادری بود که کاربران می خواستند از شرایط این معافیت بدانند. سردار کریمی در این باره گفت که در حال حاضر معافیت چند برادری وجود ندارد و فعلا قرار نیست برای چند برادری معافیتی در نظر گرفته شود.
این مقام مسئول در سازمان نظام وظیفه درباره ارسال پیامک ها به مشمولان غایب هم گفت: تا پایان هفته آینده تمامی ثبت نام کننده ها تعیین تکلیف می شوند و برایشان پیامک ارسال می شود؛ در مورد ثبت نام جدید هم پس از تمام شدن سری قدیم، تصمیم گیری لازم انجام خواهد شد.

23304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امير IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    6 0
    سلام، لطفا از سردار سوال كنيد كه در طرح جريمه مشمولان غايب چرا مجموع فرار و غيبت جمع بسته نميشود،مگر قرار بر اين نبود كه كسانيكه سن بالا دارند و كارايي لازم را ندارند براى نيروهاى مسلح بيان با پرداخت جريمه معاف بشن، من الان با سي و خورده اى سن چون از زمان فرارم هفت سال و نيم ميگذره نميتونم معاف بشم و برام پيامك امده كه شرايط لازم را نداري،الان واقعا تعيين تكليف شديم ما
  • لیدا A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    9 0
    خوب دیگه از ماه رسیدن به هفته....کم کم روز،ساعت،دقیقه،لحظه....
  • حسین IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    7 0
    سردار جان شما خودتان خسته نشذیذ اینقدر این هفته اون هفته می کنید؟
  • کاشفی A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    1 0
    اومد...پیامک اومد...فریااااد زدم تو خیابون بچه ها این 8ماه مردیمو زنده شدیم.میاد واسه همتون...من دیپلم.اما برید نظام وظیفه اگر شک دارید به مدارک.منم رفتم....