رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور، برگزاری کنگره و اجلاسیه شهدای استان چهارمحال و بختیاری را معرف توانمندی مدیران استان دانست .

به گزارش بسیج ، سردار احمد حق‌طلب ، درنشست هماهنگی برگزاری کنگره ملی شهدای استان چهارمحال و بختیاری،‌ موضوع دفاع مقدس را پس از انقلاب بزرگ‌ترين حادثه در كشور و منطقه دانست و افزود: اگر دفاع مقدس نبود امروز اثري از انقلاب اسلامي ديده نمي‌شد كه اين مهم به بركت جانفشاني‌هاي شهدا است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج، با اشاره به اينكه برگزاري اجلاسيه دو هزار و 400 شهید چهارمحال و بختیاری يك واقعه نادر براي این استان خواهد بود، گفت: جدول برگزاري كنگره شهدا كشور تا سال 1400 بسته شده است و با نگاه خوش‌بينانه تا حداقل 10 سال آينده نوبت اين استان براي برگزاري كنگره نخواهد شد كه لازم است فرصت‌ها را غنیمت بشماريم و كار عظيمي انجام دهيم تا مبادا پس از برگزاري كنگره افسوس بخوريم.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره های شهدا باید با عظمت و شکوه خاصی برگزار شود تا هم خدا و شهدا و خانواده معظم آنها از ما راضی باشند و هم منویات مقام معظم رهبری در رابطه با دفاع مقدس به نحو شایسته ای محقق شود.

حق طلب بر فضاسازی مناسب در راستای برگزاری هرچه بهتر کنگره ملی شهدای استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد و گفت: ساخت تندیس و نمادهای ماندگار از شهدای این استان نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

وی یادآور شد: المانها و تندیسهایی که در این رابطه ساخته می شود باید از ماندگاری بالایی برخوردار باشد.

این مقام مسئول، نقش مردم در برگزاري اين كنگره را ضروري دانست و تصريح كرد: برانگيختگي در مردم از مواردي است كه مقام معظم رهبري را مسرور مي‌سازد.

وي با بيان اينكه اجلاسيه كنگره شهدا كاري در سطح ملي است، خاطرنشان كرد: بايد تلاش شود آثار هنري و كتاب‌هايي که تدوین می‌شوند به صورت فاخر ماندگار شوند.

حق طلب برگزاري اجلاسيه را پايان كار كنگره ندانست و گفت: برگزاري اجلاسيه همچون رسيدن به قله كوه است و جمع‌آوري آثار يكي از اركان اصلي كنگره است كه لازم است پس از اتمام اجلاسيه از اين گنجينه‌ها در راستاي نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استفاده شود.

وي با اشاره به محدوديت‌ و ضعف در اعتبارات و امكانات، خطاب به مسئولان برگزار کننده کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری، گفت: همت شما بلند است و شما با تدبير و اعتبارات كم مي‌توانيد كارهاي بزرگي انجام دهيد.

گفتنی است  کنگره ملی بیش از 2400شهید استان چهارمحال و بختیاری، 15 مهرماه سال جاری مصادف با سالروز ورود مقام معظم رهبری به این استان، در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =