ایرنا نوشت:

  رییس مجلس شورای اسلامی گفت: همکاری های لازم برای پیشبرد طرح نوسازی بافت اطراف حرم مطهر رضوی را از طریق مجلس شورای اسلامی انجام می دهیم.

 علی لاریجانی در جریان بازدید از پروژه های شهری مشهد افزود: با توجه به اینکه اجرای طرح نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) توسط شرکتی صورت می گیرد که کمتر از 50 درصد مالکیت آن دولتی است می توان برای تسریع بهتر این طرح از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاران باید به احداث مراکز اقامتی و هتل در این منطقه ترغیب شوند اظهار کرد: با تضمین سود سرمایه گذاری می توان زمینه تحقق این مهم را فراهم کرد.
وی گفت: در طرح بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی باید زمین هایی برای احداث حوزه های علمیه نیز در نظر گرفته شود.
شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می خواهیم تمام اهتمام خود را برای تسهیل امور فاینانس خطوط قطارشهری مشهد به کار گیرند.
سید صولت مرتضوی افزود: تاکنون پنج هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای احداث خط دوم قطارشهری و پنج هزار میلیارد ریال نیز برای احداث خط سوم قطار شهری مشهد به فروش رسیده است.
وی ادامه داد: ترک تشریفات اجرای خط سوم قطار شهری مشهد توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با لایحه شهرداری به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده و مراحل تصویب خود را در دولت طی می کند.
شهردار مشهد اظهار امیدواری کرد دولت با تسریع در تصویب ترک تشریفات این خط تا اوایل مهر ماه امکان اجرای هر چه سریع تر خط سوم قطار شهری مشهد را فراهم کند.
رییس مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه از پروژه های نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی و خطوط قطار شهری مشهد بازدید کرد و در جریان پیشرفت این پروژه ها قرار گرفت.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =