رئیس مجتمع دادگاه‌های کیفری یک استان تهران: حکم پرونده مرتضوی به دلیل تایپ نشدن ابلاغ نشده

تسنیم نوشت:

 رئیس مجتمع دادگاه‌های کیفری یک استان تهران از ابلاغ حکم پرونده سعید مرتضوی در ارتباط با تامین اجتماعی و کهریزک تا پایان هفته جاری خبر داد.
محسن افتخاری  در پاسخ به این سئوال که وکیل تامین اجتماعی اعلام کرده در مراجعه روز گذشته (دوشنبه) مرتضوی و وکلای شکات، حکم پرونده به دلیل تایپ نشدن ابلاغ نشده است اظهار کرد: رای دادگاه تایپ شده و آماده است اما هنوز در سیستم ثبت نشده است.
رئیس مجتمع دادگاه‌های کیفری یک استان تهران افزود: تا پایان هفته جاری، حکم دادگاه در خصوص این پرونده به طرفین ابلاغ می‌شود.
بر اساس این گزارش، سعید مرتضوی دادستان وقت تهران و مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی در این پرونده با گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی و شکایت تامین اجتماعی به عدم تمکین نسبت به رای هئت عمومی دیوان عدالت اداری و تحصیل مال از طریق نامشروع متهم شده است. وی همچنین با شکایت روح‌الامینی اولیاء دم یکی از کشته‌شدگان حادثه بازداشتگاه به معاونت در قتل محکوم شده است.
این پرونده پس از صدور کیفرخواست از سوی دادستانی تهران، طی هفت جلسه در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی رسیدگی شد و 25 مرداد ماه حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه‌قضاییه در هشتادوسومین نشست خبری خود با خبرنگاران از صدور حکم این پرونده خبر داد و گفت: مرتضوی در این پرونده در ارتباط با برخی اتهامات، تبرئه و در نسبت به برخی اتهامات نیز به حبس و رد مال محکوم شده است.
به گزارش تسنیم، بخش دیگری از گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین اجتماعی همچنان در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت مفتوح است و هنهوز منجر به صدور قرار مجرمیت یا کیفرخواست نشده است.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =