۱۷۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های استان اصفهان در آتش سوخت

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: از سال گذشته تاکنون به صورت مجموع حدود ۱۷۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان اصفهان در آتش سوخته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرهنگ علی اصغر شبانی، در خصوص آخرین آمار آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان اصفهان از سال گذشته تاکنون به مهر اظهار داشت: بیشترین آتش سوزی‌های استان اصفهان در مراتع و به یژه در مناطق غربی استان اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان دارای شش میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع و جنگل است، افزود: بر این اساس حفاظت از این میزان مراتع نیاز به همکاری تمام مردم استان دارد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان نا آگاهی مردم در خصوص عواقب روشن کردن آتش در مراتع را یکی از عمده‌ترین دلایل روشن کردن آتش در این اماکن دانست و ابراز داشت: همه ساله با شروع فصل گرما شاهد بروز آتش سوزی‌های متعدد در عرصه‌های منابع طبیعی استان هستیم که این گونه حریق‌ها باعث بروز خسارات جبران ناپذیری به اکوسیستم طبیعی مناطق می شود.

وی جنگل ها و مراتع را سرمایه ملی و پشتوانه کشاورزی خواند و گفت: با توجه به اهمیت این موضوع باید از طریق دستگاه‌های فرهنگی، شخصیت‌های مذهبی و ائمه جماعات استان فرهنگ حفاظت از سرمایه‌های ملی نهادینه شود.

سرهنگ شبانی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها حدود ۱۰ میلیارد ریال به استان ضرر وارد کرده است، افزود: در این بازه زمانی یک مورد آتش سوزی در ۲.۵ هکتار از جنگل‌های فریدونشهر و سه مورد آتش سوزی به پهنای ۱۳ هکتار در منطقه برخوار و نطنز اتفاق افتاده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸ مورد آتش سوزی نیز در مراتع اتفاق افتاده است، ابراز داشت: در این آتش سوزی‌ها ۱۲۷ هکتار از مراتع در آتش سوخته است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان در خصوص آمار آتش سوزی مراتع و جنگل‌های استان در ۴ ماهه امسال نیز اظهار داشت: در این بازه زمانی نیز ۲۲ مورد آتش سوزی در سطح استان اصفهان اتفاق افتاده است که به دنبال آن ۴۰ هکتار از مراتع استان در آتش سوخته‌اند.

وی اضافه کرد: بیشتر آتش سوزی مراتع استان در سال جاری در شهرستان‌های سمیرم، فریدن، فریدونشهر، چادگان، تیران و کرون و خوانسار بوده است.

سرهنگ شبانی از مردم خواست تا در هنگام مشاهده آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی به سرعت با شماره تلفن مستقیم ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =