استاندار گیلان : فرزندان این ملت در زندانهای رژیم بعثی اسیر بودند اما اندیشه ی آنان همیشه آزاد بود

استاندار صبح امروز در دیدار با جمعی از آزادگان سرافراز استان با اشاره به اینکه بازگشت اسرای ایرانی به خاک میهن از عنایات حق تعالی بوده است، گفت : فرزندان این ملت در زندانهای رژیم بعثی اسیر بودند اما اندیشه ی آنان همیشه آزاد بود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري گيلان، دکتر نجفي به فرمايش رهبر معظم انقلاب که سازندگي دوران اسارت سازندگي مخصوصي است که آن را در جاي ديگر نمي توان ديد اشاره کرد و افزود : رزمندگان اين مسير را با آزادي و اختيار انتخاب کردند به صورت قاطع در برابر دشمنان ايستادگي نمودند و مردم به ايثارگران افتخار مي کنند.

نماينده عالي دولت در گيلان به نقش مجاهدت فرزندان اين ملت در دفاع از ميهن اسلامي اشاره کرد و گفت : خدمتگزاران نيز جامعه به کساني که پشتيبان نظام هستند افتخار مي کنند و پس از گذشت 37 سال از انقلاب کماکان با اقتدار و علاقه به ادامه ي اين مسير مي انديشند.
وي به نقش صدا و سيما در انتقال فرهنگ ايثار، صبر و استقامت به نسل جوان تأکيد و خاطر نشان کرد : صدا و سيما به صورت بارز بايد فضاي سختي را که آزادگان در دوران دفاع مقدس و اسارت متحمل شدند را به تصوير بکشد.
وي با اشاره به اينکه فرزندان اين ملت در زندانهاي رژيم بعثي اسير بودند اما انديشه ي آنان هميشه آزاد بود افزود : آزادگان با يکدلي و صميميت بهترين روزهاي جواني خود را در خدمت نظام و انقلاب بودند و با مقاومت در برابر فشارهاي جسمي و روحي دشمنان به کشورشان وفادار ماندند.
استاندار با اشاره به اينکه بازگشت اسراي ايراني به خاک ميهن از عنايات حق تعالي بوده است، گفت : آزادگان با مقاومت ، ايثار و با تحمل شکنجه ها روحيه خود را از دست ندادند و پاي ارزش هاي خود ايستادند.
در اين ديدار که معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار و برخي از مديران ستادي استانداري حضور داشتند، مدير کل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان گفت : در دوران 8 سال دفاع مقدس تعداد اسراي ايراني 43000 نفر بود که از اين تعداد 2637 نفر از گيلانيان بودند.
ابراهيم طاهرنژاد با اشاره به اينکه آزادگان گيلاني 4 درصد از آزادگان دوران دفاع مقدس را تشکيل مي دهند افزود : بيش از 90% از اين آزادگان جزء جانبازان ، 13 نفر از آزادگان گيلاني نيز به درجه رفيع شهادت و يکصد و ده نفر نيز به رحمت ايزدي پيوستند.
در اين ديدار چند تن از آزادگان به بيان خاطرات دوران اسارت پرداختند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =