شهردار و اعضای شورای اسلامی کرج در اقدامی در خور تحسین یک ساختمان بزرگ را برای استقرار فرمانداری فردیس به مردم این شهرستان هدیه کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، فرمانداری شهرستان نوپای فردیس در استان البرز پیش از این در یک ساختمان کوچک استیجاری مستقر بود که به هیچ وجه در شان مردم شریف، خونگرم و قدرشناس این شهرستان نبود.

این ساختمان در سه طبقه با دو هزار متر مربع بنای مفید و یک پیلوت واقع در منطقه مناسبی به نام منظریه فردیس، دارای راه های دسترسی فراوان و بدون ترافیک است که رفت و آمد عموم مردم و شهروندان این شهرستان به فرمانداری را آسان کرده است.

لایحه واگذاری این ساختمان به صورت امانی برای استقرار فرمانداری فردیس، توسط شهردار کرج به شورای اسلامی این کلانشهر ارایه شد و اعضای شورا نیز با اکثریت آرا ضمن تصویب این لایحه با اجرای آن موافقت کردند.

شهردار کرج گفت: با وجود استقلال شهرستان فردیس، بخش مدیریت شهری آن کماکان بر عهده شهرداری کرج است، بنابراین شهرداری در قالب مدیریت یکپارچه نگاه ویژه ای به عمران و آبادانی این شهر پرجمعیت دارد.

ترکاشوند با یادآوری اینکه اکنون دو منطقه شهرداری شامل مناطق سه و 10 در فردیس فعال است، تاکید کرد: اعتبارهای ویژه و کلانی به این دو منطقه شهرداری اختصاص یافته تا بتوانند خدمات بیشتر و بهتری به مردم خوب و صبور فردیس ارایه کنند.

وی ادامه داد: در چارچوب همین نگاه ویژه، شهرداری کلانشهر کرج به عنوان شهرداری مرکز استان، این ساختمان را برای رفاه و آسایش مردم در اختیار فرمانداری شهرستان نوپای فردیس قرار داد، ضمن اینکه از هیچ کمک و مساعدتی برای رونق و توسعه شهری فردیس نیز دریغ نخواهد کرد.

شهردار کرج تاکید کرد: گاهی سیاست های مدیریت شهری ایجاب می کند که بخشی از درآمدهای مناطق برخوردار برای عمران و آبادانی بخش های محروم و غیربرخوردار هزینه شود و این روش و شیوه ای بوده است که در مورد فردیس به اجرا درآمد و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

ترکاشوند گفت: نگاه ویژه به شهر پرجمعیت فردیس در کرج و استان البرز جنبه همگانی دارد و بخصوص اعضای شورای اسلامی این کلانشهر همواره از لوایح مربوط به اعتبار و جبران عقب افتادگی های این شهر چه قبل و چه بعد از ارتقا به یک شهرستان مستقل در استان حمایت کرده اند.

ساختمان جدید فرمانداری فردیس که در منطقه 10 شهرداری کرج واقع است در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری می رسد.

پس از آنکه تشکیل استان البرز در تاریخ 89/4/7 به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید و سی و یکمین استان کشور به نام البرز شکل گرفت، منطقه فردیس نیز با بیش از نیم میلیون نفر جمعیت در تاریخ 92/3/29 به عنوان ششمین شهرستان استان البرز به شهرستانی مستقل با مرکزیت فردیس تبدیل شد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =