مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز از ورود کارشناسان این سازمان به محوطه مملو از درختان کوی صفاری با حکم قضایی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، محمدحسین حسن زاده با یادآور شدن ممانعت های مالک این محوطه از ورود کارشناسان سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز افزود: در روزهای اخیر، کارشناسان حفظ و گسترش فضای سبز با داشتن حکم قضایی و به همراه عوامل انتظامی وارد محوطه کوی صفاری شده و نسبت به ارزیابی وضعیت درختان اقدام کردند .

وی افزود: در جریان این ارزیابی، تعداد ۳۶۶ اصله درخت ارزشمند، شمارش و گزارشی از وضعیت حیاتی آن ها تهیه شد.

وی وضعیت درختان این محوطه را تا حدودی غیرعادی ارزیابی کرد و اظهار داشت : با توجه به بالا بودن سطح سفره آب های زیرزمینی دراین منطقه و ریشه دار بودن درختان، امید می رود تا آسیب دیدگی سال های اخیر این محوطه به شرط آبیاری منظم و اجرای عملیات هرس، قابل جبران باشد.

حسن زاده گفت : چنین وضعیتی اگر در سایر نقاط شهر حاکم بود، امروز درختان به کلی از بین رفته بودند، اما درختان این محوطه کماکان زنده هستند و همین ویژگی، بسیار امیدوارکننده است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز ادامه داد : شماری از درختان این محوطه خشک شده که البته این احتمال وجود دارد که این اتفاق، پیش از تخریب خانه های موجود در محوطه، روی داده باشد.

وی افزود : طی مکاتبه ای، مقرر شده تا مالک این فضا ، نسبت به آبیاری درختان اقدام کند و درغیر این صورت ، سازمان پارک ها و فضای سبز ، درختان را با امکانات خود آبیاری کرده و هزینه آبیاری را بر عهده مالک خواهد گذاشت.

حسن زاده گفت : با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری، مقرر شده تغییر کاربری این محوطه درکمیسیون ماده پنج، پیگیری شده و در صورت صلاح دید کاربری محوطه به فضای سبز تغییر یابد.

گفتنی است، محوطه مملو از درختان کوی صفاری در خیابان راه آهن، حد فاصل چهارراه خطیب و نصف راه، با مساحت ۱۲ هزار مترمربع، چند سال پیش محوطه خانه های مسکونی به شمار می رفت.

حدود سه سال پیش، پس از تخریب واحدهای مسکونی، درختان تنومند موجود در محوطه، به حال خود رها شده اند و علاوه بر اینکه آبیاری نمی شوند ، نخاله های حاصل از تخریب خانه های مسکونی نیز به پای درختان ریخته شده اند.

به عقیده برخی کارشناسان بارش های فصلی، عصاره این نخاله ها را همچون سم به ریشه درختان تزریق کرده و آن ها را می خشکاند.

این درحالی است که محوطه مذکور قابلیت تبدیل شدن به یک پارک محلی را داشته و می تواند به عنوان یکی از زیباترین پارک های شهر، سرانه فضای سبز شهر را تقویت کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =