۰ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۹

میزان نوشت:

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و معاون وزیر راه و شهرسازیبا بیان اینکه مهمترین چالشی که در حال حاضر در صنعت حمل و نقل وجود دارد غیر واقعی بودن قیمت سوخت است، گفت: پایین بودن قیمت سوخت باعث شده که عملا انگیزه ای برای نوسازی ناوگان در مردم وجود نداشته باشد متاسفانه ما نه برای آلودگی زیست محیطی از کسی جریمه ای می‌گیریم و نه قیمت سوخت قیمت واقعی است که کسی به طور طبیعی راغب باشد که بخواهد ناوگان خود را به موقع بازسازی کند.

داود کشاورزیان افزود: ضمن آنکه همین پایین بودن قیمت سوخت باعث شده است که قیمت خودرو یا سهم ناوگان در قیمت تمام شده حمل و نقل خیلی زیاد باشد یعنی اگر فردی امروز بخواهد کامیون نو بخرد باید 400 تا 500 میلیون تومان هزینه کند.

وی ادامه داد: همچنین اگر فرد یک کامیون نو را از فرد دیگری اجاره کند ممکن است در ماه 12 تا 13 میلیون تومان درآمد داشته باشد حال آنکه باید 8 تا 9 میلیون تومان آن را بابت اجاره یا قسط خرید یک ناوگان پرداخت کند با 2 تا 3 میلیون تومان باقی مانده قطعا نمی تواند هزینه سوخت، دستمزد راننده، تعمیرات، بیمه و خرید قطعات لازم را تأمین کند

وی اظهار کرد: اگر سوخت واقعی شود درآمد متناسب با آن افزایش پیدا می‌کند و می تواند به جای 12 تا 13 میلیون تومان، ماهانه 20 میلیون تومان درآمد به دست آورد بعد 8 تا 9 میلیون اجاره یا پرداخت قسط را بهتر می‌تواند بپردازد.


1717

 

کد خبر 448652

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حجت اسدزاده A1 ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    17 2
    سلام بنظرم نبود قانون کلی ودرست کرایه حمل و نقل و گرفتن کمیسیون زیاد و غیر قانونی در اوضاعی که انصافا خرج کامیون و جریمه های راهنمایی و رانندگی سنگین که بعضا بی مورد از دخل بیشتر است زندگی راننده کامیون ها مختل کرده کاش میتوانست در مورد این مشکل حداقل صحبت کرد شاید شروع حل مشکل باشد با تشکر
  • بهزاد US ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    25 4
    بابا این آقا دیگه نوبرشو آورده یعنی کرایه ها حدودا" دوبرابر بشه دیگه بعد این پول رو کی باید بده؟ من و امثال من بدبخت که زندگیمون افتاده دست یه همچین افرادی خجالت داره واله
  • بی نام A1 ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    30 6
    پس با مدرک دکتری بریم تو فکر پایه یک
    • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
      11 4
      پایه یک الان با مدرکه شما که ظاهراً دکتراست برابری دارد.
    • بی نام DE ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
      3 5
      با سلام نشستید میگید پایه یک با مدراک دکترا یکی دکتر تو مطب نشسته کت شلواری شیک بعد ما راننده پایه یک چی همش ماشبن به 5لت جتده های خراب دوندگی زور بزنیم چهارده میلیون کار کنیم هیچی تهش نمی مونه اینقدر خرج ماشین تعمیر کردنش سنگین هروز هم خراب جاده خراب افتادن تو چاله و چوله یه دفعه یهکپیچ شل شد افتاد تو جاده بیا درستش کن حالا پیچ که افتاد میره تو لاستیک یه ماشین سنگین هی پنچر گیری تویلپس باشه یه دردسر چرخ 24 باشه یه دردسر یه دفعه موتور میزاره خرج رو دست وقتی ماشین مرتب می دوانی تا به اجاره قسط خرج بچه و زن بدهکاری قرض کردی ماشین تعمیر کنی چی می مونه وقتی از بیرون به قضیه نگا6 کنی بله میگی راننده تریلی حالش 7وبه ای بابا خودروی من فرسوده شده پولم که ندارم ینی ماشینم مرتب خرابه چه جوری برم شرای
  • reza IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    15 4
    ,وضعیت حمل و نقل و درامد کامیون داران اسفناک است عده بسیار زیادی بدلیل نا توانی در پرداخت اقساط مجبور به فروش خودروی خود شده اند که با این کاهش قیمتی که در بازار وجود دارد ضررهای هنگفتی را متحمل شده اند کافی است سری به شهرک کامیون داران تهران بزنید
    • بی نام A1 ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
      8 2
      من الان تو امسال فقط چه میلون پول لاستیک دادم الان فقط شما چشتون اون بیست میلونو میبینه فقط ما تو ی یک ماه باید هفتده میلون پول خرج ماشین کنیم برای راننده ام فرفی نداره دو میلون شم میره حقوو راننده اونوقت برا ما چی‌میمونه
  • عماد IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    18 2
    تجربه چندین ساله نشون میده که اگه در این کشور قیمت سوخت افزایش پیدا کنه ، قیمت همه چی حتی مواردی که وابستگی چندانی با سوخت ندارد نیز افزایش پیدا میکنه در نتیجه درآمد اون راننده کامیون هیچ فرقی نمیکنه تازه بدتر هم میشه ، درسته درآمد کامیون از 12 میلیون به 20 میلیون میرسه هزینه اش هم از 8 میلیون به 17 میلیون میرسه بنابراین تاثیر مثبت که نداره هیچ تاثیر منفی هم داره .
  • بی نام A1 ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    22 1
    اونوقت 8 .9 ملیون اجاره یا قسط نمی ده مجید دلبندم به همان نسبت اجاره و قسط ها بالا می ره چه طوری حساب کردی که به اینجا رسیدی نکنه تا حالا توی مملکت نبودی و نمی دانی که به محض بالا رفتن قیمت سوخت قیمت همه چیز از جمله همه آن قطعاتی که گفتی و خدمات و بیمه و ... بالا میره و زیاد می شه پس این معادله ایی که شما حل کردید غلطه و نمره نمی آره
  • بی نام IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    12 0
    من که متوجه نشدم چگونه با افزایش قیمت سوخت درآمد راننده افزایش مییابد؟
  • همکار رانندگان کامیون RO ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    17 1
    سلام به همه دوستان من راننده یا مالک ماشین سنگین نیستم ولی بعلت نوع شغلم هر روز با تعداد زیادی از این قشر در تماس کاری مستقیم هستم. با این وضع اقتصاد و بسته بودن یا کمتر از وضعیت کار کردن کارخانجات و نیز میزان حجم کار کم در بنادر و ... این درآمد دوازده سبزده میلیون تومانی در ماه از کجا به ذهن این آقا آمده؟ این قشر زحمت کش در سرمای زمستان در گردنه های خطرناک و یا در گرمای تابستان در جاده های طولانی فقط کافیست یکبار به جای این دوستان مجبور به پنچرگیری یا رفع مشکل تعمیری شوید تا ذره ای از سختی این کار را درک کنید، دوری همیشگی از خانواده را هم کنارش بگذارید در سالهای اخیر هم خودروهای چینی به این قشر به اسم نوسازی ناوگان فروختند که اینقدر بی کیفیت است که هم راننده و هم مالک و .. را گرفتار کرد
  • علی A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    6 1
    سلام انها فقط با 12 13 میلیون نمیتوانند زندگی کنند هیچ سرمایه اولیه ای هم نداشتند از اول هم مجبورند با تریلی 18 چرخ شروع کنند با این حساب 90 مردم ایران باید بروند بمیرند
  • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    3 2
    حتما ماوتفاوت پول راننده کامیون ها را دوباره مردم باید بدن
  • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    2 2
    آقا یادش رفته که بهمین نسبت اجاره هم بالا می ره
  • برمک A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    4 2
    باز هم گرانی درمانی، بابا هر کاری برنامه ریزی میخواهد، نمی شود تنها با افزایش قیمت چیزی را حل کرد، هدفمندی یارانه ها هم همین بود دیگه مگه سوخت گرون نشد پس چرا نوسازی نشد ماشینا که الان میخواد بشه
  • بی نام RO ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    4 3
    پر از تناقض
  • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    6 1
    این فرد دیوانه است. با تجربه این چند سال اگر سوخت یک ریل گران شود مایحتاج اولیه زندگی 25برابر می شود.
  • ناصر EU ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    22 1
    بجای افزایش قیمت سوخت ، قیمت تریلی را واقعی کنید تاراننده مجبور به پرداخت قسط های سرسام آور نشود و از طرفی با وضعیت موجود نبود بار کافی و عدم تناسب بار با کامیون و تریلی های موجود و تحریم ها ، راننده یا صاحب کامیون ، برای پرداخت قسط در موعد مقرر مجبور به نرخ شکنی میکنند . در حالیکه قیمت تریلی صفر اسکانیا در افغانستان 100 میلیون تومان ، در ترکمنستان 120 میلیون تومان است ولی در ایران حداقل 400 میلیون تومان / رئیس محترم راهداری و حمل ونقل ، افزایش قیمت سوخت رو حساب نکردی 5 میلیون تومن نیز قیمت سوخت میشود باز هم بازنده ، راننده کامیون و مردم میباشند که بدلیل افزایش قیمت سوخت و به تبعیت از آن قیمت تمام شده کالا نیز افزایش پیدا میکند . پس به فکر واقعی کردن قیمت کامیون و تریلی ها باشید .
  • سارا IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    20 1
    تو كشور ما راننده ها هيچ نوع راحتي و رفاهي ندارند بدترين شغل ممكن رانندگيه من همسرم الان 25 ساله كه داره رانندگي مي كنه نه آرامشي نه استراحتي و نه حتي يك در امد مناسبي خصوصا كه ماشينش فرسوده هست و توان خريد ماشينهاي گرون قيمت رو نداريم اگه بهتون بگم كه از پس خرج خونه هم بر نمي آد خدا خودش شاهده كه مي آد ازم پول دستي مي گيره و بيشتر وقتام پس نميده خدا ازتون نگذره كه اين همه گروني و بدبختي رو نصيب مردمتون كرديد درآمد به ريال و خرج ماشين به دلار تازه وسايل و قطعات ماشين هم همه چيني و بدردنخور به محض اينكه رو ماشين بسته مي شن از كار مي افتن نمي دونم تا چه حد بايد اين همه سختي رو تحمل كنيم . اونقدر قيمت ماشين گرونه كه حتي خواب خريدنش رو هم نمي شه ديد
  • م.ج A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    7 2
    سلام . گازوئیل رو به اندازه کافی گرون کردین اما کرایه هامون چی روز به روز کمتر میشه که گرون نمیشه. ما الانه داریم با کرایه های گازوئیل شانزده تومانی کار میکنم در عوض خرج ماشین .تعمیرات . گازوئیل .بتراز اون عوارض اتوبانها که صدبرابر شده؟ بعدیش دزدی های که بصورت علنی از راننده ها میشه ولی کسی نیست که جواب گو باشه ؟در پایانه تهران ورودی که از راننده با ارزش افزوده میگیرن هر ماشینی 140تومان اضافه است ولی به راننده بر نمیگردونن حالا حساب کنین در روز چند تا ماشین وارد پایانه میشن حداقل در روز1000ماشین ؟شما بجای اینکه گازوئیل رو به قیمت بالاتر بخوای عرضه کنی غرفه های باربری تخران رو سروسامان بدین ممنونتون میشیم
  • محمد A1 ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    10 1
    اوضاع بار خيلي خرابه كرايه ها كمه ماشينها هم همش اشغال چيني كه بعد يكي دو سال فرقي با خودرو فرسوده نداره و بايد دور انداخته بشه حالا با اين وضع بيان گازوييل گرون كنن چيزي درست نميشه اول بايد اوضاع كسب و كار و تجارت رو درست كنن و ماشين درست حسابي با مصرف سوخت خوب بدن دست مردم تا كمر مردم بيشتر نشكسته فقط ميگم وضع خيلي خرابه
  • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    8 1
    به قرآن من تریلی دارم ماهی 2 ملیون راضیم اگه بهم بده هرکی میخواد بهش اجاره میدم کی میگه 12 ملیون درآمد داره
  • سعید A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    5 1
    به راننده کامیون ماهی بیس میلیون هم بدن باز کمه اها اقای دکتر و کاسب یه شب میتونی تو ماشین بخابی من الان 15شبه تو ماشین خابیدم تو سرما بیا جامونو عوض کنیم راضیم ماهی یک میلیون درامد داشته باشم ولی شب خونه باشم .تو جاده برفی کی میمونه تو سرما من یا تو .درصورتی که چیزی اخرش نمیمونه .کاش راننده نبودم.
  • علی A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
    7 1
    سلام من خودم مجردم سی سال سنمه دریک ماه شاید یهبار برم خونه ترانزیت دارم همش توکارم ماهی 9میلیون بیشتر درنمیارم تازه گازوئیل هم میفروشم صافیش برام 5میلیون میمونه هرکاری بگی کردم تریلی کمپرس داشتم که کفشو باک درستکردم که ده هزارلیتر گازوییل می فروختیم ماهی 28میلیون کارمیکردیم الان 4میلیون هم درامد ندارم ده روز باید بندر بخوابی تا باربگیری چهارصد میلیون اگه بذارم تو بانک بیشتر از این در میارم ولی چکنم که مجبورم الان هم که ماشین و مفت میخرن نمیدونم چکارکنم اقای دکتر بیا من ماشینمو یه ما بهت اجاره میدم خودم میشم رانندت بعد یه ماه هم هستیم بیرون ببینم یه روز میتونی توماشین بخوابی.....
  • راننده A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    6 0
    سلام اینقدر که قیمت سوخت روباکشورهای دیگر مقایسه میکنید قیمت خودرو وکیفیت وامکانات وامنیت راننده ها درجاده هم مقایسه کنید وضع بی سر وسامان باربری ها که کمیسیون بیش از حد میگیرند وکلی ازراننده ها از این ماشین چینی می نالنند مقایسه کنید تازه درددوری ازخانه خانواده هم به ان اضافه کن بی خوابی شب هم همینطور
  • علی GB ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    1 0
    وفتی کرایه 1300باید 700 کمیسیون بدی دیگه یه ریال هم واسه راننده نمیمونه.اینقدر ظلم ما نکنین
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
    3 0
    سلام من چند سال سابقه کار با ده چرخ و تریلی رو دارم خلاصه بگم اگر علاقه داشته باشی و ماشینت نو باشه و بدهی نداشته باشی خیلی هم مقرون به صرفه هست مثلا من خودم با تریلی یک ماه ۱۹تومن هم کار کردم البته صافی میگم ۱۹تومن اگر ماشینم کهنه بود باور کنیین ۵تومن هم کار نمیکرد
  • بی نام A1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
    2 0
    سلام اون ادمایی که این تصمیمات را واسه وضعیت سوخت میگرند برند اقتصاد کشور را درست کنند که این همه راننده در عذاب نباشه اونها فقط میخواند اذیت کنند کار دیگری بلد نیستند
  • وارتان تو کجایی A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    2 1
    من میخوام بیام تو این شغل بیام یا نیام
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
    5 0
    به نظر من دیگ ایران با این شرایط جای زندگی نیست تاکی زرر بدیم تو زندگی اینجا درست نمیشه خودمون کردیم که نعلت
  • بی نام DE ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
    0 0
    سلام محمد ب خیلی ممنون از پاسخگوی من راننده نیستم دادم دست یه اشنا که 17سال سابقه داره ساکن همدان مداذکش کامل فنی ماشین خوبه به زور ماهی 2م میده اون دوماه که میده قبلا هی میگفت بار نیست بنظرت چکار کنم مدلش 75میلادی راستی کی اجازه تردد بهش میدن میترسم این راننده نتونه ماهی 6م قسط بده این ماشین 14ماه پیش با مقداذی خرجش کردم 90م برام تمام شده دوستان هر اطلاعی از اسقا طش داری بگین چقدر اورده میخواد ماشینی که میدن تریلرش هم میدن یا ففط کلشه
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
    5 0
    منفی
  • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
    1 1
    رانندگی تو ایران پول دادن التماس خریدنه
  • قالب ساز RO ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    3 0
    سلام به همه رانندگان زحمتکش تا وقتی که با لفاظی کردن و فریب بخوان قیمت های دلخواه خودشونو به مردم قالب کنند، پس کی باید زندگیمونو پیشرفت بدیم. نفهمیدیم دولت باید مدافع ملت باشه یا ضد ملت، نمیدونم چه سودی میبرن؟؟ مردم که همه گرسنه اند که البته قشر زحمت کش، خدایا کی این اوضاع نابسامان اقتصادی باید درست بشه با مسولین بی مسولیت؟؟
  • بی نام A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    1 0
    خدا ازتون نگذره مگ سوخت کم گرونه قبلا ک بنزین ۱۰۰تومان بود گازوییل ۱۶تومان بود الان بنزین هزاره گازوییل ۳۰۰ اونم انقد کم سهمیه میریزین ک نصف ماهو باید آزاد بزنیم یعنی لیتری۶۰۰ تومان چقد این گازوییلو میخاین گرون کنین خجالت بکشین
  • مهرابی A1 ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    3 0
    سلام
  • مهرابی A1 ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    6 0
    این مسئولین راحت نشستن پشت میزهاشون هر وقت حوصلشون سر رفت فکر میکنن بعدی نوبت چه کسایی هست تا بدبختشون کنن اصلا به فکر مردم نیستن فقط میخان مردم همش سگدو بزنن تا کسی از کارشون سردر نیاره و اعتراضی نکنه تا بهتر دزدی کنن و کسی نفهمه

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین