محمد سالاری: در انتخابات هیات رئیسه شورای شهر برنامه‌ای برای جذب رای ورزشکاران نداریم

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران می گوید اعضای فراکسیون متبوع او در شورای شهر برای کسب رای احمد مسجدجامعی در هیات رئیسه شورای شهر دنبال رای گرفتن از ورزشکاران نیستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمد سالاری امروز در یک نشست خبری درباره انتخابات ۸ شهریورماه آینده هیات رئیسه این نهاد، توضیح داد.

او در پاسخ به خبرآنلاین گفت: اعضای اصلاح طلب شورا دنبال رای ورزشکاران و اعضای مستقل شورای شهر نمی روند. رای اعضای مستقل شورای شهر و ورزشکاران به دلیل هموزن بودن اصولگرایان و اصلاح طلبان در شورای شهر، اهمیت زیادی دارد و این رای در دو سال اخیر، برای هیات رئیسه تعیین کننده بوده است.

از همین رو رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران درباره انتخابات آینده هیات رئیسه شورای شهر تهران، اظهار نظر کرد و با انتقاد از مهدی چمران، درباره ضعف در سیستم نظارت و حسابرسی مالی شورای شهر و شهرداری تهران، انتقاد کرد.

محمد سالاری درباره انتخابات هیات رئیسه شورای شهر که در ۸ شهریورماه سال جاری برگزار می شود، گفت: ما در آستانه یک تصمیم مهم در شورای شهر تهران هستیم و آن نیز موضوع تعیین هیات رئیسه شورای سشهر است. دوره اول ریاست با آقای مسجدجاکمعی و در دوره دوم با آقای چمران بود.هر دو این بزرگواران درباره موضوع تعامل اعضا و عدم حاشیه سازی خوب عمل کردند. در ارتباط با ارجاع موضوعات کارشناسی به کمیسیونها، کارنامه خوبی داشتند. گرچه در دوره اول شاهد تحولات مهمتر و بهتری در زیرساختهای شورا بودیم. در دوره اول شورا ما ایجاد تعامل گسترده با دولت بودیم که نتیجه ش کمیسیون هفتم تخصصی دولت و تشکیل کمیسیونهای تخصصی شهرسازی، معماری- عمران- سلامت و نظارت و حقوقی بودیم

او گفت: تمام اقدامات مهم در دوره آقای مسجدجامعی انجام شد. یک سری زیرساختهای نرم افزاری در سالنهای شورا و کمیسیون های تخصصی از جمله این موضوعات بود. راه اندازی مرکز پژوهشهای شورا که نهایی نشد و در دوره ریاست چمران نیز مسکوت شد. در مجموع بنده عملکرد سال اول شورا را موفقتر از عملکرد سال دوم شورا می دانم. اکثر دوستان فراکسیون اصلاح طلبان نیز درباره اواخر دوره اول، به این موضوع اذعان دارند.
سالاری در ادامه گفت: گرچند مهندس چمران نیز با توجه به سابقه ای که در ارتباط با موضوعات مرتبط شهری دارند، از نقاط قوت ایشان است و امیدواریم در سال آینده هر کسی رئیس شود، شاهد تغییر و تحولات جدی در برخی حوزه ها مانند حسابرسی و افزایش اختیارات نظارتی شورا و حضور میدانی اعضای شورا در سازمانها و شرکتها باشیم.
او گفت: ما که فکری نباید برای ورزشکاران و مستقلان شورا داشته باشیم. آن دوستان خودشان تصمیم می گیرند و برای خودشان معیارها و شاخصهایی دارند که به معیارهای آنها احترام می گدذارم. فراکسیون اصلاح طلب شورای شهر در این زمینه هیچ اقدامی انجام ندادیم و قرار هم نیست اقدامی کنیم. ورزشکاران شورا با توجه به جایگاه خود در کشور و تهران، خودشان به درستی تشخیص می دهند در این حوزه چگونه عمل کنند. ما هیچ گونه برنامه ای برای رایزنی در این زمینه نداریم.

سالاری با انتقاد از مدیریت چمران گفت: رئیس اول شورای شهر دوره چهارم اقداماتی درباره مردم کرد و مشارکت رسانه ها و نظارت اجتماعی را تقویت کردند ولی در دوره دوم و ریاست آقای چمران، متاسفانه هیات رئیسه در بحث تحولات اقدام خوبی نشده.
او گفت: در حوزه حسابرسی و صیانت از مصوبات شورا و الزام شهرداری شاهد رخوت و روزمرگی هستیم. این انتقادات در سال دوم بیشتر شد و اعضای اصولگرای شورای شهر نیز با من هم عقیده هستند. سالاری با اشاره به سخنان حافظی در روز سه شنبه، گفت: این عضو اصولگرای شورای شهر نیز اشاره کرد باید در حوزه حسابرسی و برخی از حوزه های دیگر، باید شاهد تغییرات باشیم.
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر گفت: هنوز دلیل مخالفت رئیس شورا با ایجاد مرکز پژوهشها را هنوز متوجه نشدم. با اعتبار ۲۰ هزار میلیاردی شهرداری شورا، هزینه برای مرکز پژوهشها نه تنها اتلاف هزینه نیست، بلکه لازم است. مصوبات ما اجرا نمی شود و اعضای شورا و هیات رئیسه نقش اساسی می توانند داشته باشند. مقصر ما شورایی ها هستیم. تنها کاندیدای ما آقای مسجدجامعی است و کس دیگری را در فراکسیون اصلاح طلبان برای کاندیداتوری نداریم.

این گفته ها در حالی مطرح می شود که احتمال حضور برخی از نامزدهای اصولگرا در انتخابات هیات رئیسه به جز مهدی چمران وجود دارد. مرتضی طلایی و رحمت الله حافظی از چهره هایی هستند که آمادگی حضور در قامت نامزد رئیس شورا در انتخابات ۸ شهریورماه را دارند.

۴۲۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =