۰ نفر
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

مهر نوشت:

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه هر ساله شکایت از پزشکان رو به افزایش است، گفت: در ۴۸ درصد موارد مربوط به قصور پزشکی است که پزشکان بر اساس نظرات کارشناسی مقصر شناخته شدند.

سید احمد شجاعی روز شنبه در مراسم دیدار مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی تهران با رییس قوه قضاییه گفت: در ۴۸ درصد موارد شکایت شده از قصور پزشکی، پزشکان براساس نظرات کارشناسی مقصر شناخته شده و در ۵۲ درصد موارد نیز پزشکان تبرئه شدند.

وی افزود: در بهترین شرایط تعامل و همکاری بین همه اقشار پزشکی در کشور قرار داریم و قانونگذاران در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از پیشکسوتان آگاهی هستند که مسایل را به خوبی دنبال می کنند. در وزارت بهداشت، شخصیتی کاردان و لایق در صدر کار قرار گرفته و به سرعت درصدد ارتقای جامعه پزشکی است.

شجاعی با بیان اینکه پزشکی قانونی قوه قضاییه همکاری و تعامل خوبی با جامعه پزشکان ارایه کرده، گفت: از پزشکانی که به عنوان کارشناس با ما همکاری می کنند و همچنین قضات که به جامعه پزشکی لطف و توجه دارند، تشکر و قدردانی می کنم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه داد: قضات در ارتباط با رسیدگی به پرونده های پزشکان، ملاحظات خاصی دارند و علیرغم اختیارات تام، شان و جایگاه پزشکی را مدنظر قرار می دهند.

شجاعی با بیان اینکه طرفدار خلاف و تخلف نیستیم، گفت: با پزشک متخلف هم باید برخورد شود اما به لحاظ جایگاه جامعه پزشکی و کم بودن میزان تخلفات این قشر، احترام به حرمت جامعه پزشکی و همچنین جامعیت جامعه پزشکی در نظر گرفته می شود.

وی گفت: برخی جوسازی ها ممکن بود به کل جامعه پزشکی لطمه وارد کند و این نکته را متذکر می شوم که نباید از لطف آیت الله آملی لاریجانی و سیستم قضایی سوءاستفاده شود. گاهی سوءاستفاده هایی نسبت به قوه قضاییه و همچنین جوسازی هایی در این خصوص انجام می شود.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    23 25
    چه فایده وقتی به اسم حرمت پزشکی هیچ کاری با دکترای متخلف ندارن. با خیال راحت آدم میکشن بعدم اسمشو میذارن اشتباه و میرن دنبال کارشون.
    • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      20 8
      متاسفانه حرف بي پايه و اساس رويه فضاي مجازي شده است.
    • ناشناس IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      2 6
      شمایی که میگی حرف بی پایه اساس احتمالا تاحالا هیچکدوم از بستگانتون بخاطر نابلدی دکترا از دنیا نرفتن. همین یک سال پیش پسر 12 ساله ی پسرخاله ی بنده که واسه عمل قلب توی یکی از بیمارستانای خصوصی تهران بستری شده بود بعد از عمل بخاطر جراحت ناشی ضربه به سرش از دنیا رفت. پزشک قانونی ضربه به سر رو تایید کرده. حالا چجوری عمل قلب به ضربه ی سر ربط داشته فقط خدا و تیم جراحی میدونه . پسرخاله ی بنده بخاطر مشکلات روحی تا یک ماه بستری بود. خنده دار اینه که پزشکی که پسر رو عمل کرده الان داره راست راست میگرده و حتی یک معذرت خواهی ساده نکرده. خواهشا وقتی چیزی نمیدونین با نظر دادنتون حال افراد درد کشیده رو بدتر نکنین.
  • بی نام IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    7 2
    دوستانی که من در خارج از کشور دارم کشورهای اروپایی برای درمان به ایران مراجعه میکنند چرا
  • علی A1 ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    2 1
    نهایتا ده درصد کاش این نهایت تو بقیه مشاغلم بود... این طلبکاری جالبه